♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2008

Av Debora Persson - 13 september 2008 20:09

Nu är det svensson svensson på tv, det är ju hur kul som helst.

Karin skrev just att den nya (kanske) katten vi ska ha är en tjej. Vi var lite färberedda på att det skulle vara en kille så vi hade ju tänkt ge han det sexiga namnet Henry :) Men det blir det icke så nu vet vi inte vad Hon ska heta nu...??  Det tåls att fundera på.

Av Debora Persson - 13 september 2008 20:09

Nu är det svensson svensson på tv, det är ju hur kul som helst.

Karin skrev just att den nya (kanske) katten vi ska ha är en tjej. Vi var lite färberedda på att det skulle vara en kille så vi hade ju tänkt ge han det sexiga namnet Henry :) Men det blir det icke så nu vet vi inte vad Hon ska heta nu...??  Det tåls att fundera på.

Av Debora Persson - 13 september 2008 17:13

Idag skulle jag börja jobba 12, men fick sms på vägen in om att det var kaos där inne så fick hoppa in tidigare, fullt upp hela dagen. Men stack kvarten tidigare idag för det började bli lugnt efter 16.

Fick hoppa av bussen i kroksbäck för min buss gick inte ända hem och pallade inte vänta en halvtimme till min buss gick så min man fick hämta mig i kroksbäck istället.

Så nu hade jag tänkt jag skulle städa men kan inte städa utan musik så får vänta till min man kollat klart på fotbollen. och det är den väl om en halvtimme ungefär. Sen tvättar vi med så springa och hämta tvätten med. det får vi inte glömma.


Av Debora Persson - 12 september 2008 22:10

Idag har jag jobbat som sagt.

När jag kommit in till stan kom jag på att min man kanske hade lunch så ringde han och det hade han.

Så hann träffa min man en liten stund innan det bar av till jobbet.


Jobbet gick bra för övrigt.

Ganska lugnt idag med, lagom mycket att göra.


Däremot hade jag bunkrat upp med massor av happy meal lådor till imorrn. Allt fixat och det såg bra ut, kommer dom och säger att vi inte får sälja

leksakerna i mealen eftersom dom har alldeles för hög ljudnivå och kan orsaka tinituss hos barnen.

Så det var ju väldigt onödigt att ladda så mycket för imorrn.


Ja, jag skulle varit ledig imorrn egentligen men dom behövde verkligen folk, skulle jag jobba imorrn hade det blivit två veckor i rad, men jag är snäll, och dom med för då blir jag ledig på måndag istället:)


Ganska skönt faktiskt, hade ju inte vetat vad jag skulle göra imorrn ändå eftersom min man kommer glo på fotboll hela eftermiddagen ändå.

Städa hinner jag när jag kommer hem eftersom jag slutar 16.30 imorrn.


Pratade med mamma innan när jag slutat.

Hon frågade om Maja kommit hem vilket hon fortfarnde inte har..:(

Mamma trodde inte Maja skulle komma hem heller efterom oftast är det hankatter som springer bort..

Honkatter stannar väl oftast hemmavid.

Men som sagt har Maja  inte kommit hem innan mamma fyller år den 27 september så skulle vi fundera på

om vi ville ha hem kattungen som är hemma hos mamma, för den vill gärna flytta hem till någon.

Och vi tar nog hem den med eftersom vi vill inte att Bosse ska vara ensam, han verkar så ledsen och ligger

bara och sover hela tiden. Han saknar att mysa med Maja så vi får väl skaffa en ny myskompis han kan tycka om.

Fast helst vill vi ju ha hem min lilla bebis. Saknar henne så jävla mycket nu så man håller på att DÖ!


Nu ska det film och mys med min man och Bosse!

Av Debora Persson - 12 september 2008 08:45

Vaknade i morse när min man gick upp. Hade somnat med tvn på igår.


Bosse har varit ute i natt. Men han satt utanför i morse med en liten fågel i munnen och ville komma in. Nej tack.. Han ville väl visa att han varit duktig och fångat en stackars fågel, men han fick vara ute och leka klart med fågeln först. Han hade fjädrar över hela pälsen. Och fjädrar i munnen.

Sen kom han in en runda och ville kela men det ville inte jag så han gick ut igen till pippin. Nu ligger fåglen under bordet där ute ochjag vill inte ta väck den!


Har fetelusten att städa just nu så tror jag ska börja plocka lite.

Börjar ju jobba 13.00

Innan dess blir det att träffa Fanny en liten sväng innan hon åker upp till David i Umeå. Lär ju vara fetekallt där nu känns det som.

Nej på med musik och börja städa.bye


Av Debora Persson - 11 september 2008 21:45

Hej hopp. Hemma från jobb nu. Vi fick bop idag  iallafall, man kan ju säga äntligen och det var på tiden. Det funkade för det mesta. Men däremot så kan man bli jävligt irreterad på folk. Man kan inte säga "så får du inte göra!" Och vara sur över det och sedan två minuter senare göra EXAKT samma sak. FLERA gånger, och sen säga " men jag visste inte" Jävla idiot, ett skott i nacken skulle idioten ha. Flera gånger. Det gör mig förbannad. 

Men men så är livet. En dans på ett bananskal.


Mötte sedan upp min man inne i stan så vi tog bussen hem tillsammans. När vi kom hem och hämtade posten så hade jag fått post från polisen.

Det var en bekräftelse på min anmälan på Maja, men den stämde inte alls.. Dom hade missat skriva med att hon vatt snart på öronen. Och så hade dom skrivit att hon hade blått reflexhalsband på sig, men hon har ju gult halsband på sig!!!

Så det måste jag ringa och be dom ändra!


Nu ringde Kycklingen till mig så nu blir det samtal med henne

Adjö




Av Debora Persson - 11 september 2008 11:03

Sådanhär trist och tråkig dag idag. Kasst väder. En sån dag man bara vill ligga på soffan och gömma sig under ett täcke. Men ska iväg och jobba sen  14.20.30, så har stängning idag igen igen.

Hoppas det blir lika lugnt idag som igår så man kommer iväg i tid. Min man slutar samtidigt som jag meed så blir att ta bussen hem tillsammans. Detblir bra det:)  Behöverstäda egentligen men när ska jag hinna det egentligen? Blir inte förrän på lördag när jag är ledig isåfall.

Nehej ska kolla klart på Irene Huss nu och sen göra mig i ordning till arbetet.

Av Debora Persson - 11 september 2008 07:55

Tivoliparken, Kristianstad

En liten pojke ~7 går fram till en liten flicka ~7.
Pojken: Känner du igen mig? Vi går på samma skola.
Flickan: Nej…
Pojken: Du kallade mig och min kompis bajskorv!


Buss från Umeå till Örnsköldsvik

Två tjejer ~5 och ~7 kollar på filmen som visas på bussen.
Tjej ~5: Vad är testiklar för någonting?
Tjej ~7: Men dummer! Såna där som myror har på huvudet, du vet.
Tjej ~5: Ja just! Jag hade faktiskt bara glömt.


Mariatorget, Stockholm

Alkis ~50 kommer gående med cykel, stannar och tittar på tjej ~20.
Alkisen (med härlig finsk brytning): Om alla vore lika full som jag hela tiden, då vore världen så mycket roligare!


ICA Årsta, Uppsala

En mamma ~25 står i kö med sin son ~9, som viftar omkring sig med en orange lightsaber.
Pojken (sjungande): Jag kommer inte heeem ikväll!
Mamman: Inte? Vart ska du då?
Pojken: Austraolland.
Mamman (leende): Var ligger det?
Pojken: Det säger jag inte. Jag ska va där i en miljard dar. Eller åtta miljarder dar.
Mamman: Jag kommer sakna dig.
Pojken: Du kan väl följa med?
Mamman: Nej, du vill ju inte säga var det ligger.
Pojken (förtvivlat): Du vet ju att vi skämtade. Jag ska visst komma hem ikväll.


Arvikafestivalen, Stora Campingen

Röst inifrån tält (på morgonen efter första festivalnatten): Alltså du åt bajs igår…



http://www.tjuvlyssnat.se/

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards