♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2008

Av Debora Persson - 17 oktober 2008 10:28

Idag blev det sovmorgon oxå. SKulle jobbat 10-14.30 men bytte min tid med Pernilla så nu jobbar jag 14-20.03

Gör ju inte så mycket, extra pengar till mig och dessutom jobbar ju min man med, han slutar ju 21.30 tillochmed.

Jag hoppas vi kan få lite värme snart igen. Pisskallt och man får stå i duschen i 30 minuter för man vill inte gå ut i kylan..


Imorrn ska jag jobba hela dagen med. 9-18. jippi. Men söndag är jag ledig och även måndag. På måndag har jag och min man planerat att åka till Helsingborg över dagen. Ska bli kul, eftersom vi hittar ju aldrig på något, antingen jobbar vi, eller så sitter vi bara hemma och glor på en kass film.


Nu ska jag klä på mig och kanske hinna göra något vettigt här i hemmet!

Av Debora Persson - 16 oktober 2008 22:08

Jag har bakat kalddkaka och diskat ikväll. Duktig är jag. Bjöd ner Fanny nu på kladdkaka men hon orkade inte komma, så det blir mer till mig och min man:P


Nu har jag dessutom kommit på hur jag ska göra med mitt liv! Blir ju plugget men först måste jag nog kanske läsa upp min matte A, och så måste jag läsa svenska B med innan!

jaja, en sak i taget. Nu kommer Fanny ner ensväng iaf:) Sen blir det film!!!




Av Debora Persson - 16 oktober 2008 20:08

Jag ska börja plugga igen fan! Så man får ett vettigt arbete. Ska söka till nått barngrej, så man jobbar på dagis eller nått. Visserligen pluggar man tre år eller nått, och jag har ALDRIG älskat att plugga och var helt säker på att jag ALDRIG skulle plugga mer i hela mitt liv. Men det kommer vara värt det. Jag lovar!

jaja. Sånt är livet. Nu är jag hemma från jobbet. Självklart var ju bussen hem typ 20 minuter sen med. Usch vad jag älskar mitt liv!



Sen körde Fanny in oss till jobben. Lämnade min man först sen åkte vi till Mobilia för att se om vi hittade en fingerskateboard till min lille söte bror, men BRleksaker hade inga, dom sa att någon av sportaffärerna skulle ha sånna men de hade dom inte... Så blev ingen present till Algot..:(

Sen var det jobb jobb jobb.




Av Debora Persson - 16 oktober 2008 09:23

tjaaao, Igår blev det film för vår del, satans little helper. haha vilken film alltså.

Vaknade för en timme ca. Får la stiga upp snart. Ska jobba 13-19 idag, är sugen på kladdkaka så det ska jag nog göra när jag kommer hem!

Gott som fan ju. Nej lite frukost nu..

Av Debora Persson - 15 oktober 2008 20:05

Jobbat idag. Behöver inte säga mycket mer egentligen, men man måste ju ha pengarna....

Har iallafall jobbat 10-19. Min man och Fanny hämtade mig så åkte vi och käkade. 

Fanny ska sova hemma hos oss inatt.

Eftersom det är hon som har vattenskadan i sin lägenhet. Och det betyder att ingen i hela detta området har någon värme alls i lägenheterna:P

Hahaha tycker det är skirroligt att det är hon som har läckan! haha. Vi som trodde det var vi som hade det när den där snubben skulle komma och kolla om vi hade den.

Trodde det typ bara var hos oss han skulle kolla, att vi var de misstänkta, men dom kollade ju hos alla.

Men snart har vi iallafall värme här i hemmet. 

Och eftersom Fanny sover hos oss är för att gubbarna kommer hem till henne imorrnbitti, tidigt. 

Haha veckans bästa!

Nu är Bosse nog glad iallafall när han får ligga och mysa med Fanny hela kvällen.


Min lille söte Algot ringde innan till mig och tackade för sin fina present han fick på posten idag! Han blev jätteglad, men posten hade inte varit rädd om hans paket så den var lite skavd på kanten..Men inget farligt sa han...:) Min lille sötgris.


Nu blir det att kolla lite jobb, sen tv och film antagligen. 

Pusshejjj



Av Debora Persson - 14 oktober 2008 21:11

Inte mycket att skriva. Jobbat idag. Orkar inte mer nu.

Av Debora Persson - 13 oktober 2008 21:38

Tjaaao! Idag har jag faktiskt fått  mycket gjort ändå. Började med Kocken ju, sedan har jag skruvat isär soffbordet och kastat ut det.

Dammsugit, även bakom soffan.

Där hittade man mycket kul. Fortsatte att plocka en del.

Sedan tog jag paus oc tittade på Natt på museet.

Precis som när jag såg den på bio med Algot och somnade två gånger så han fick väcka mig. Idag somnade jag med och vaknade efter en timme, och då hängde jag inte med vad som hänt i filmen så stängde av.

Fortsatte att plocka lite då med.

Fick hem mina filmer på posten idag med. 

Så ska jag posta den ena till min Algot,

för hade köpt en film till han med.

Men glömde att posta den idag, så får la se omjag hinner posta den imorrn. Hoppas han blir glad för sin present och att hann inte sett den bara..


Sedan kom min man hem. Åkte nästan direkt  till Ikea. Min man stannade inom onoff med för att handla Os Peking 2008 till sitt nya spel.

Efter Ikea blev det att handla lite mat med. 

Kom hem och käkade och satte ihop det nya bordet. Det är mycket lägre än det tidigare och mindre. Men jag tycker det duger alldeles utmärkt!

Samma serie som tvbordet och vägghyllorna. Perfekt!


Så nu vetefan vad jag ska göra, min man spelar ju xbox. Ska visserligen kolla på tv 21.00 om man får....

Nu ska jag ringa Kycklingen först kom jag på med. 


Tack och Hej!!!




Av Debora Persson - 13 oktober 2008 09:25

Imorse vaknade jag 07.30 Undrade vart min man var. Tyckte det var väldigt tyst i lägenheten, sen kollade jag klockan, och  då insåg jag att min man redan åkt till jobbet. Jag märkte inte ens han i morse.

Så steg jag upp och kollade lite på tv och tog det lugnt. Gick upp en liten sväng till Fanny och hälsade på innan hon skulle till jobbet.

Nu ska jag titta lite film, Kocken, Innan jag ska städa lite. Måste ju bli fint här tills jag får hem mitt nya bord. Om det finns kvar på ikea vill säga.

 Idag är jag ju ledig och det är ju skönt det. Men vad ska man göra? Vill bara ligga och fläka idag men samtidigt vill man ha något gjort. Usch känner inte ens för att vara ledig idag..


men men nu blir det film..


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards