♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2008

Av Debora Persson - 8 oktober 2008 17:56

Dagen började kasst. Inte kul att stiga upp eftersom jag började 8.30 Usch, mörkt och kallt. Sen kom jag till jobbet, där mina arbetsbyxor var borta från mitt skåp. Fick gå i mjukis första tiden. Sen fick jag nya byxor som var 2 km för långa i benen. Den nyanställda hade fått mina byxor. Hoppas jag får ett par byxor som passar mig sen bara. Men tiden gick faktiskt snabbt idag tycker jag. Inga storahändelser heller som var jobbiga så får la vara ganska nöjd ändå.


Hemma nu iallafall. Nu ska jag bara vara fet och ligga på soffan och fläka en stund innan min man kommer hem.

Av Debora Persson - 7 oktober 2008 18:21

Hemma från stan nu. Först åkte vi och dumpade vår gamla tv och datorskärm på tippen. Sen upptäckte jag att min plånbok inte låg i min väska så fick åka hem igen och leta. Den fanns inte hemma så fick panik. Så åkte in till jobbet för att se om jag glömt den där, och det hade jag. Den låg längst in i mitt skåp.


Sen bar det av till Ikea. Köpte svarta hyllan och lite till. Köpte lampa åt Danielsson med som han ville ha. 

Sedan blev det in till Trianglen för jag skulle ha vinterskor. Men med min vanliga tur fanns dom inte i min storlek! Självklart. 

Sen så blev det lite mer stan, vi gick och kollade lite. 

Sen mötte vi upp Fanny och Jenny. Dock kunde vi inte bestämma oss om vart vi skulle käka men tillslut blev det Thaimat.


Sedan åkte jag och min man och handlade lite.

Och nu är vi hemma. Får la sätta upp hyllorna sen och våra tavlor med. Så har vi snart hela tvrummet fixat och klart som jag vill ha det.

 Fast det är la en hel del kvar egentligen som jag vill ändra på men som måste vänta tills jag blir miljonär.


 Nej, nu får jag ta och beställa skorna på nätet innan jag glömmer det med..


Av Debora Persson - 7 oktober 2008 11:24

Hej hopp.

Imorse vaknade jag halv åtta, låg kvar till åtta så steg jag upp.

Min man väckte jag vid halv nio ca. Snubben med värmen skulle ju komma 10.00 Så vi plockade i ordning lite innan han kom. Han var här typ två minuter bara. Det var inte i vår lucka det läckte som tur var. Vi hinner ju frysa ihjäl innan vi får värme i huset ju. Sen spelade jag lite Donkey Kong, fan det var längesen man gjorde det, men ska vi sälja skiten är det lika bra att passa på att spela innan ju.



Å skit skönt höstväder är det med! Blå himmel. Fattas bara lite snö och en julskyltning på stan med.:)

Så idag blire stan. Vi ska nog in till Ikea en sväng och köpa den sista svarta hyllan som vi behöver till vårt tvrum. 


Nu ska jag väcka Fanny. Kan ju inte sova bort hela dagen.

Av Debora Persson - 6 oktober 2008 21:21

Nu börjar jag få jävligt tråkigt faktiskt. Tycker folket borde komma hem snart. Har tillbringat största tiden hemma i telefonen faktiskt. Pratat till och från med Jackline ett par gånger, pratade med pappa en gång, han och Suss ska till Holland på onsdag på begravning tyvärr. Sen pratade jag med mamma. Man kan verkligen kalla henne fattig just nu. Hennes bankomatkort är spärrat eftersom någon har kopierat hennes bankkort på en bensinmack så n¨gon hade tagit ut 12 tusen från hennes kort nere i Tyskland. Men förhoppningsvis får hon tillbaka alla pengarna. Så kolla noga när ni tankar!


Nu ska jag hem till Fanny en sväng, tar Bossen med mig!!!

Av Debora Persson - 6 oktober 2008 19:52

Igår blev det film för mig och min mans del, det blev The Machinist. Vi har haft filmen hur länge som helst men fan aldrig aett den. Men jag tycker den var bra fan. Även om jag somnade till och missade slutet som vanligt:P


Idag fick min man köra mig till jobbet, jag orkade inte ta bussen. Jobbade 10-18.30 Gick bra i slutet men i början, usch. Jag orkar inte. 

Kom hem sen träffade Fanny och Jenny innan dom skulle åka till Hilton och käka middag. 

Min man jobabr till 21.30 idag så ikväll är man ensam. Men ska la städa lite.

Imorrn kommer det en snubbe som sökte oss i fredes. Värmen funkar fan inte här i huset. Och eftersom vi bor längst ner så har vi en massa luckor i vår lägenhet och det skulle tydligen vara någon vattenläcka i någon av dom eller nått så snubben skulle titta på det så vi slipper frysa ihjäl. Kan ju vara på tiden eftersom det är jul om 3 månader lite drygt!! Usch vad vi längtar till jul!


Imorrn blir det även stan för vår del. Shoppa vinterskor mm och käka mat.

För vi har jubileum jag och min man. Vi har stått ut med varandra i 2 1/2 år!


Av Debora Persson - 5 oktober 2008 19:45

Hej hopp. Hemkommen från jobb nu. Det gick bra att jobba med , tiden gick mycket fortare än igår. Skönt det. Nu är det bara en dag kvar till jag är ledig.


Och vad händer då? Jo då har jag och min man varit tillsammans i hela 2 1/2 år!

Då ska vi nog ut och käka. Och jag ska handla vinterskor med.


Vilket j ävla pissväder det har varit idag alltså! Fy fan vad hemskt det var att gå till bussen. Blåste som fan och man fick allt regn och skit i fejjan. Sådana här dagar vill jag inte ha någon vinter alls. Tänk om det är sånt här väder hela hösten??! Då flyttar jag till Spanien. Kanske man skulle göra egentligen. Fast jag kan ju inte spanska.


 Förutom ovädret har det faktiskt varit en bra dag, bättre än vad jag trodde det skulel bli faktiskt.


Nu ska här plockas lite innan Andra Avenyn. För det glömmer ni inte att titta på va? vaa? va!?

Av Debora Persson - 4 oktober 2008 19:37

Ni har väl inte glömt denna videon? Passa på att gråta en skvätt på lördagkvällen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=adYbFQFXG0U

Av Debora Persson - 4 oktober 2008 19:12

Idag åkte jag ju med Fanny in till jobebt så slapp buss både dit och hem för då åkte jag med min man. Dagen på jobbet började åt helvete verkligen. Sjuka jävla gäster man kan ha alltså! Det kom en pappa med en 6 årig tjej samtidigt som jag ahde andra gäster, pappan lämnade sin dotter i kassan och hon skulle bara ha en hamburgare och en leksak, ingen Happy meal eftersom hon redan hade en happy meal borta vid bordet så då behövde hon inte mer pommes och dricka.

Bra var det tills pappan kommer tillbaka, vansinnig. Gapade på mig eftersom ungen skulle ha happy meal, det var han som var pappa och han bestämde! Även om jag sa atthon inte ville ha det så blev han ännu mer förbannad. Fick kalla på hjälp och han kallade mig idiot och en massa.

Dagen Började ju verkligen bra. Lagom glad resten av dagen.

Jag hatar mitt jobb och jag måste fan skaffa nytt snart innan jag kommer banka skiten ur en gäst snart. Hela tiden är det en massa skit.


Vafan. så är det. Lördag idag, och hur glad är man för det? Känns fan inte ens som om det är lördag ens en gång eftersom man jobbar som en jude så vet man inte vad det är fölr dag, tid eller nånting.


Nu pallar jag inte bry mig mer. Ikväll ska det bli kyckling, tv eller film, en dejt med Fanny efter hon kommit hem från sitt jobb sen är det till att gå och lägga sig eftersom imorrn är det jobb igen!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards