♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2008

Av Debora Persson - 26 november 2008 19:12

Nyss hemkommen från jobbet. Jobbade över en halvtimme för det var sjukt mycket folk och jag kunde lika gärna stanna en stund eftersom jag stack en timme tidigare igår.

Tänkte jag skulle ta busse sen från Södervärn 18.11, men just när jag kom dit såg jag bussen gå. Lite typiskt eftersom jag sen fick vänta på nästa buss i 20 minuter. Lite trist men nu är jag hemma iallafall.

Har lite att göra med. Ska tvätta och massa. Sen hade jag tänkt att jag skulle hinna med en runda upp till Fanny med.

Är ju Efterlyst och Insider med ikväll som jag inte tänker missa!


 Hade tänkt jag skulle se om jag hittade en klänning idag men eftersom jag jobbade över så får det väl bli imorrn, då slutar jag ju ändå 15.00 så då borde jag hinna.

Imorrn dessutom hade jag tänkt att jag skulle försöka lura i Fanny lite vin. Är ju ledig på fredag och jobbar hela helgen så man får ju passa på medans man kan! Men får se, så hon inte går på några starka saker så det blir något tekniskt fel på henne:P


Nej, nu ska jag ta och plocka lite så jag hinner med allt!


Av Debora Persson - 26 november 2008 07:15

Härligt när man ställer klockan tidigare så man kan snooza en bra stund för man hinner vakna till då. Sen vaknar man automatiskt mycket mer när man hoppar i duschen med.


Igår kom ju Fanny upp, hon klarade att gå själv denna gången:) Blev film och lite fika. Efter filmen var det ju bara att göra sig i ordning och sen lägga sig.

Tiden gick ju otroligt snabbt igår så man hann inte med allt man ville.

Så städningen får jag ta ikväll när jag kommer hem från jobbet!


Idag har jag även raggat skjuts av min man till jobbet så slipper jag ta bussen så tidigt. Han är bra ibland:)




Av Debora Persson - 25 november 2008 23:11

Av Debora Persson - 25 november 2008 20:57

Idag ställde jag klockan på 6.00 så jag kunde få snooza lite.

Det gjorde jag i hela 45 minuter. Gott var det!
Slutade 14.00 istället för 15.00 för det var dött på jobbet.

Åkte ner till stan.

Klänningen jag ville ha fanns inte kvar.

Inte i någon butik längre.

Sålde slut jättesnabbt.

Inte ens på nätet finns den!

Synd det när jag väl vill ha en klänning för en gångs skull!

Men men letade efter annan klänning, hittade inte någonstans!

Men hittade de flesta julklappar jag skulle köpa.

Hittade till Kalleponken, mamma, Algot, Karin och Fanny.

Så  nu är jag snart klar med allas julklappar!

Perfekt! 


Käkade "lunch" med min man 16.00 med.

Direkt när jag kom hem gick jag

upp till Fanny och var där en timme och snackade.

Sen gick jag hem och slog in julklappar.


Nu har Fanny kommit ner och vi ska kolla film, View from the top.

Lussekatter blir det med!


Bye!

Av Debora Persson - 24 november 2008 22:23

Snart ska jag gå och lägga mig, dödstrött.

Gick och hämtade Fanny innan, för hon vill inte gå själv i halkan ner till mig.

Vi tittade på film, Kung Fu Panda. Helt okej film, men barnfilmer ska ändå vara på svenska tycker jag. Tyckte ingen annan.

Så käkade vi tryffel och drack saft. Mys.

Sen fick jag följa henne hem igen efter filmen. Kallt som sjutton men vad gör man inte;)


Imorrn kommer lönen, den är riktigt bra denna månaden, många tusenlappar mer än vanligt.:) Så imorrn efter jobb ska jag shoppa julklappar, för när min man kommer hem så måste jag betala räkningar. Usch, känner att jag har en hel del att betala av denna månaden! Tur man tjänade lite mer denna gången.


Nej nu ska Debbie gå och lägga sig. Hon ska upp och jobba 8.30 imorrn. Tack och Hej!


Av Debora Persson - 24 november 2008 18:16

Idag var det den värsta uppstigningen på jävligt länge. Fick ta bussen kvart över sju. Så tidigt har jag inte åkt en buss sen jag gick i skolan. Helt död.

Och kallt som in i helvete var det med. Så man önskade att man låg hemma i sin säng sjuk. Men så var inte läget. Var bara att bita ihop och frysa.


Dagen gick annars snabt tycker jag. Hade lite roligt med. Förutom en rasistisk fyllekärring. Men det var väl kul på ett sätt med.


Mötte sen upp min man på södervärn så tog vi bussen hem tillsammans. Jag gick upp till Fanny det första med när jag kom hem. Pratade en liten stund. När jag skulle hem så mötte jag Bosse utanför Fannys. Följde han upp till henne, skulle fråga om han fick hälsa på henne en stund, men han hade redan sprungit in i hennes lägenhet så ingen mening att fråga henne:P

Han ahr nog saknat henne eftersom han har ju inte varit där på länge nu.


Ikväll blir det film, och förhoppningsvis så kommer Fanny ner och tittar med oss...:)

Av Debora Persson - 23 november 2008 19:55

Idag har vi städat lite. Var ganska tråkigt att städa idag kände jag. Men lite fick vi gjort.:)

Vi var inne i stan med, skulle in på Gina tricot för att kolla om den klänningen jag ville ha fanns kvar. Att jag ens bär klänning är ofattbart. Men i vilket fall var det stängt. Så drog in på Lagerhaus och hittade lite julklappar till Karin:)

Sen drog vi till Svågertorp och så tog vi hem lite kinakäk.


Var upp hos Fanny två rundor med innan. Första gången lämnade jag lite filmer till henne och sen andra gången hade jag köpt lite pepparkakor till henne som jag vatt och lämnade.


Sen fick jag för mig att jag skulle dra fram mina julsaker. Så ut i förrådet och rev bland lådorna. Självklart var det lådan längst ner.


Hittade min lilla julgran med:)

Adventsljusstaken jag fick av mamma har jag gjort fin nu, hittade ingen grön mossa ute så fick dra till affären och handla det. Men fan vad nöjd jag blev när den böev klar iallafall.:)

Ikväll har även min man lagat mat och gjort äppelpaj till oss.:)


Av Debora Persson - 23 november 2008 09:40

God morgon. Känns konstigt att vara ledig idag på något sätt. Nu har jag varit ledig två dagar, och brukar inte vara mer än så.

Men skönt att faktiskt ha en extra dag!

Idag har jag saker jag ska göra med:

*Städa hela skiten.

*Diska

*Tvätta.

*Hälsa på Fanny?

* Ut och gå en runda.

* Komma på om vi behöver något handlat?


Ja, jag kommer inte gå syssllös iallafall.


Nu ska vi äta frukost hade jag tänkt.









Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards