♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2008

Av Debora Persson - 22 november 2008 21:58

Steg upp vid halv åtta åtta i morse. In i duschen och sen göra sig i ordning.

Kom iväg 9.15 Halt som fan vatt det på vägarna. Blev att kära jäkligt sakta och försiktigt. Inte kul heller när inte värmen funkade i bilen heller. Vi höll på att frysa ihjäl.

Kom fram till Mörrum tillslut. Hämtade vinterdäcken hos min mans föräldrar och sen fortsatte vi till Karlskrona.

Denna resan tog oss tre timmar.


Blev mat hos pappa. Sen fika med. Alex och hennes man var där med. Dom skulle åkt med oss till Karlshamn men gjorde inte det sen ändå.

Fick låna en gammal volvo av pappa. Värmen funkade perfekt iallfall. Frös inte en enda gång i bilen.


Sedan bar det iallfall av till Mörrum till min mans föräldrar, mamma kom och hämtade mig efter en stund och min man stannade kvar hos hans föräldrar.

Mamma och jag åkte och handlade sen hämtade vi Algot på kalas.

Hemma väntade en skitsöt Viktor. Mamma är barnvakt denna veckan.

Jag tog hand om han hela kvällen. Var tillochmed så att jag och Karin började nästan slåss om han:P

Så söt! Jag vill med ha en bebis nu!


 Morbror Algot.


Sen kom min man iallfall och hämtade mig.

Blev att vi stannade och käkade i Kristianstad så vi skulle slippa ställa oss och laga mat nu när vi kom hem efter en utflykt på 12 timmar och en kvart ganska exakt!


 Dagens roligaste: Hörde visserligen inte hela historien, men hörde iallfall att Algot ska operera tungan. Och han hade sagt till doktorn att han ville ha en sådan tunga som medlemmarna i gruppen Kizz har! haha. Tror inte dom går med på att göra hans tunga sådan.




Av Debora Persson - 22 november 2008 08:15

Snart bär det av till Blekinge:) Snö har det kommit mer i natt och nu har det även lagt sig. Får se hur det blir att köra hem, men ingen halkvarning iallafall.


Igårkväll kollade vi jag och min man på Idol, skönt att hon Anna åkte ut, en störande människa som beter sig som 45 år. Taack och hej.

Sedan blev det film, vi kollade på Step Brothers. Rolig film men ganska töntiga, två män i 40års åldern som blir styvsyskon men dom beter sig som 5 åringar, haha. Hann visserligen inte kolla klart på den. Men den var kul.


Nu ska jag ta och göra mig i ordning så vi kommer iväg i tid.

Byee


Av Debora Persson - 21 november 2008 20:22

Jag är sjukt seg just nu. Trött också. Ändå hade jag ju sovmorgon idag, även om jag steg upp strax efter 8.00 men jag hade ju kunnat sova längre..

Är nog för jag känner mig stressad över att få något gjort om dagarna när jag inte jobbar. Sover jag länge, så sitter jag vid tvn och datorn ett tag och så blir klockan plötskligt alldeles för mycket. Kommer jag upp i tid hinner jag då göra allt jag vill göra eller ska göra.

Ja, stressad är jag alltid över något, för det mesta vet jag inte vad jag är stressad över.


Men men, Bosse och jag ligger på soffan och myser med Idol på fyran. Sally ligger konstigt nog i sängen och sover. Undrade innan vart hon tagit hän, var så lugnt här med. Trodde jag råkat stänga in henne i nån garderob så gick och letade, men så låg hon i sängen :)


Nu vill jag bara att min man ska komma hem. Han slutar inte förrän 21.30 visserligen så det är ju en dryga timmen kvar. 


Av Debora Persson - 21 november 2008 17:27

Hemma från sjukan nu. Fanny mådde bra iallafall..:)

Hon såg inte så hemsk ut som jag trodde hon skulle göra, och det var ju bra det. Hon får ju åka hem imorrn så det är ju bra:)

Tråkigt för henne att bara ligga och vara rastlös hela kvällen, men hon sover väl en del med.


Vi har fått värme här hemm nu igen! :) Varit ISKALLT här hemma. Särskillt morgon och kväll!

Men det kom två gubba innan, kollade i luckan i väggen i sovrummet, efter en stund kom dom ut och elementen var skitvarma!

Sjukt härligt nu. Fryser inte det minsta heller. :)


Vi har även fått snö! Snöar som in i helvete verkligen! Härligt så länge det inte blåser!

Undra bara hur det blir imorrn när vi ska hem, med sommardäck..


Nu ska jag hänga upp tvätten och sen ska jag käka.

Av Debora Persson - 21 november 2008 08:22

Känns som om jag har mycket att göra idag. Men jag tror inte att jag har det faktiskt.

Fanny är på operation nu iallafall.


To Do Fredag 21 november tvåtusenåtta.

Städa i lägenheten.

Ska handla med mannen. Måste fixa en present till Fanny med.

Tvätta.

Hälsa på Fanny.


Och vad mer??  Känner mig stressad men det borde jag ju inte vara.



Dagens film blir: Over her dead body. Ingen film in man vill se så det får jag glo på när han är på jobbet ikväll.


Av Debora Persson - 20 november 2008 21:37

Var och lämnade Fanny innan på sjukan. Vi satt och väntade mest, men det gick bra. Hon fick en spruta. Fanns Big Mama trosor hon skulle ha.

Jäkligt sexiga. Dom var visserligen inte lika stora som dom Jackline hade när hon låg på sjukan:P Hennes var ju extrema.


Åka och hälsa på henne imorrn när hon vaknat till efter operationen.


Nu ska vi titta på film.

Av Debora Persson - 20 november 2008 18:19

I natt sov jag inte alls bra. Vaknade då det dunkade och gjorde ont som fan i mitt finger som jag klämde. Låg jätte länge och hade ont, var för trött för att gå upp och ta tablett. Usch vad jobbigt det var.


Upp och jobba sen iallfall. 8.30-17.30 När jag var på jobbet fick jag sms av Fanny, hon ska läggas in redan idag! Shit jag blev skitnervös verkligen!

Så om nån timme ska vi dra in till sjukan och lämna av henne. 

Fast hon opereras imorrn bitti. Lite meningslöst att jag tog ledigt då men men.
Fick sluta en halvtimme innan, så tog bussen till Södervärn och skulle ta 46bussen. Tyckte den kom lite tidigt, och ovanligt mycket folk hoppade på med. Sen stannade bussen på alla hållplaster, det skulle den ju inte... Sen plötsligt kommer jag tillbaka till jobbet. Kom jag på att jag satt på fel buss. Så istället för att vara hemma på en kvart som jag skulle om jag tog rätt buss, så fick jag vänta 20 minuter på nästa buss. Kul. Kallt som fan var det med. Jäkla skit.


Nehej, nu ska jag plocka lite till min man kommer hem.

Av Debora Persson - 19 november 2008 20:45

Jippi. Konstigt nog har vi helt plötsligt fått kanal 9 på tvn. Synd för min del för jag missar Efterlyst och Insider bara för min man ska glo på fotbollen, Sverige-Holland. Fan skulle han hålla på att bläddra på dosan för? Annars hade han aldrig upptäckt att vi hade fått den kanalen nu. Är väl en sån tillfällig grej, för annars ör det info-kanalen. Typiskt. Fan ska man göra ikväll nu då? Sitta vid datorn och dega, för det gör man ju aldrig heller.. Fast iof är jag jävligt trött så spelar ingen roll. Men kul. Vad glad man blir.. Jag hatar tvgubbarna som bestämmer över vilka kanaler vi ska ha, den försvinner väl inte heller i första taget. Vi fick ju eurosprt lagom till Os i Peking och en kanalen har vi väl fortfarnde kvar va?? Och den skullat vi bara ha under Os..

Jävla sportnördar.


Men jag får nöja med med att dricka julmust. Och får väl låta min man vara glad när han"äntligen" fårtitta på lite fotboll:) han har ju lagat mat och allt..


Det är fan vad allt ska vara bökigt. Och meningslöst. Man kan inte hålla på att bestämma en massa saker och sen i sista sekund hålla på att ändra sig hela tiden. Man blir så trött då. Idiotiska saker man kan ha för sig. Men det är sånt man kan komma ihåg tills senare. 

Ja, vad ska man göra åt saken? Finns inte mycket man kan göra.

 

Pratade mad Fanny innan, snart är det dax för operationen. På fredag :)

Fanny, jag och Jenny kör in till sjukan.. men som du sa Fanny, om att jag skulle hitta dit, det gör jag nog inte, hittar nog bara till Södervärn med bussen:P  Haha men det löser vi:) Och Fanny ska få nya tuttar:D


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards