♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2008

Av Debora Persson - 16 november 2008 18:20

Vissa människor är allt konstiga, man förstår sig inte på dom. Men man orkar inte heller bry sig för den delen. Bara spela med och le lite fånigt så blir allt bra. Men man orkar inte heller lyssna på skiten. usch vad trött jag blir på människor. Man förstår inte hur dom är funtade och hur dom tänker. Inte mitt problem så länge dom inte stör mig.


Annars har jag jobbat idag. Jobbigt att stiga upp idag med men inte lika mycket som igår.

Gick bra med på jobbet.

Men trött var jag


Fattar inte varför jag är så trött hela tiden för? Jag sover ju tillräckligt mycket. Men blir skit trött ändå. Känns som om jag kan somna stående ibland.

Skit jobbigt.

 

Nu tittar jag på Leende guldbruna ögon men vill hellre titta på Desperate nu, för sen är det Andra Avenyn. Och sen är det Sanningens ögonblick va??

Av Debora Persson - 15 november 2008 19:00

Igårkväll kom David och Fanny hem till oss vid 20.00 Tittade på idol, men det var ju tråkigt tema dom hade..

Sen blev det mer tv. Vid 23.00 skulle David dricka kaffe så han och min man satte sig med kaffet och datorn i köket medans jag och Fanny låg på soffan och tittade på det där på tv4plus där dom slåss. Faktiskt kul program men vi somnade på soffan sen iallafall. Sen var det bara att gå och lägga sig.


Imorse var det SKITjobbigt att skiga upp. Kallt och jävligt. Hade gärna legat kvar ett par timmar.

Men kom till jobbet till slut. Min man körde, han skulle med jobba. Men gick bra att jobba, mycket att göra och jag fick vara lite allt-i-allo idag. Ganska skönt att göra lite olika saker, men inte byta för ofta, men nån timme här och där är okej.


Slutade 17.30 så tog bussen in till trianglen och mötte upp min man som slutade 18.00 Jag tyckte vi skulle ta hem thai eftersom jag orkar inte laga mat och min man mår inte bra.

Skrapade ihop lite slantar i bilen och fickorna så fick hem lite mat iallafall.


Nu ska jag iallafall titta på Desperate en stund. Lägga mig tidigt idag med så man kommer upp imorrnbitti med.

hajj


Av Debora Persson - 14 november 2008 18:48

Känns verkligen som om det är söndag idag! Eller iallafall som lördag! Men fredag?? Jisses.


Jag och min man var och handlade innnan. Fick köpa halsband till Bosse och Sally. Bosses gick ju sönder och Sally har inte haft något än.

Sedan handlade vi lite mat med.

Jag ville ha soppa och min man pommes och burgare. Så han får göra sin mat och min mat med förresten...:)

Sen till idol börjar kommer nog David och Fanny ner en runda tror jag.


Nu är det iallafall Desperate Housewives. Skitspännande!


Av Debora Persson - 14 november 2008 13:31

Tjaao.

Min mamma har åkt hem nu iallafall.

Men gårdagen blev som såhär:


Ställde klockan på 8.00 så jag skulle kunna se ett par avsnitt av Desperate. Kom inte upp förrän 8.30 så fick bara bli ett avsnitt innan det blev av till jobbet.


Roligt på jobbet denna dag med, mot slutet blev det lite kämpigt eftersom vi bara var tre personer sista timmen.


Mamma som skullat komma så hon var vid Mobilia kvart i åtta.

Hon skulle ringa vid 19.tiden, det gjorde hon inte så fick ringa henne. Ringde ca 100000 gånger och det var självklart upptaget.

Men fick tag i henne till slut.

Lovade att vara i Malmö 20.30

Mamma kom 21.00 och då hade jag försökt

guida henne i 20 minuter, och dessutom fick jag gå en bit.


Sedan drog vi in till stan,

mamma kunde vägen eftersom hon hade varit där och snurrat tidigare:P

Gick in på Kina restaurangen som ligger brevid Hilton.


Pissdyrt som fan men gott som fan var det jävlar.

Hela kalaset gick på över 400 på tre personer.

Så slutade min man så åkte vi hem och käkade.

Drack vin gjorde vi med.

Hade riktigt trevligt.:)


Blev tillochmed så att mamma ville titta på skräckfilm!

Så vi satte på Saw åt henne.

Men hon varkade inte tycka den var så hemsk...


haha mamma vad söt.

Sedan ville alla andra sova.

Ville dock inte jag eftersom det var ju den dagen jag kunde vara upp länge eftersom jag börjar tidigt nu hela helgen.

Så vatt ju bara till att gå och lägga sig sen.


Vaknade 8.30 idag.

Tror jag vaknade av att mamma pratade i telefonen.

Min man kom inte upp förrän efter 10. så vi tog det lugnt hela morgonen. Mamma skulle ju sen käka lunch med David och Fanny.


Fick lite present av mamma med,

leksak till Bosse och Sally som Sally tog sönder efter 10 minuter,

sen fick jag choklad med tryffel, amaretto,

bourbon, champagne och cognacfyllning i.

Så fick jag adventsljusstake med grejjer till.

Jultidning fick jag med:)


Men men nu har hon åkt hem min mamma och det var jättetrevligt att ha henne hemma verkligen!

Hoppas det blir fler gånger!


Ska ju hem nästa helg så...

Av Debora Persson - 12 november 2008 21:25

Självklart funkade inte min Desperate i dvdn igår, precis som säsong 3 så gick inte skivan att läsa. Men var bara andra och tredje avsnittet typ, men funkade på datorn.

Första skivan funkade inte, men den andra gjorde det. Så fick kolla första skivan på datorn. Redan hunnit klara av fyra avsnitt nu:)


Så har jag jobbat idag med, 13-20.30 Först var det lugnt, men mot slutet var det kämpigt men det gick.

Hemma nu och hoppas på att min man ska låta mig titta lite på Desperate..:) Annars får jag vänta tills han har lagt sig.


Mamma kommer imorrn. Hon åker direkt efter jobbet så förhoppningsvis hinner hon komma till Mobilia innan 20.00 då vi stänger. för annars får hon vänta ute en halvtimme eftersom jag har stängning imorrn med.


Har även hinnit med att dammsuga sen jag kom hem och plockat lite, min man ska få göra resten.

Inget slapp här inte.


Nu ska jag se om jag kan hitta något att käka och sen plocka lite till hade jag tänkt. 

Efterlyst och Insider med på tv, ska inte missas.

Av Debora Persson - 11 november 2008 21:24

På ett sätt är jag jävligt lycklig.

På ett annat sätt är livet åt helvete idag. 


Lycklig: Jag har fått hem min Desperate Housewives idag!!!!!

Dock var omslaget lite halvtaskigt,men inte en chans att jag skickar tillbaka den. Den skulle ju inte komma ut förrän imorrn. Så ikväll blir det tillbakaspolning från treans säsong så man är med på noterna.


Livet åt helvete:
Pissväder ute, kallt och jävligt.

Jobbet var från början okej, men blev en jobbig stängning då vi byter golv samtidigt.

Kommer hem, och datorn funkar inte, den funkar men inte internet, tar en hel jävla halvtimme innan man får igång skiten, nära på att banka sönder skiten med.


Jag är fattig som fan, min man är med fattig nu. Jag hatar att vara fattig, hur fan ska vi klara oss tills den 25:e??

Fanny det blir ingen bio på fredag tyvärr. För dom pengarna får jag väl köpa nudlar..:/


 Åh, livet kan inte bli bättre.


Men men.

Idag åkte jag in med Fanny till jobbet. Hon fick visserligen ta en buss tidigare men hon har ju att göra på jobbet nu ändå innan hon ska vara hemma i 4 veckor. Vilket är fuskigt, för det vill jag med vara. Jag ahde behövt lite semester.

 Kommer till jobbet, började ju en timme innan jag egentligen skulle, eller rättare sagt, en timme och en kvart, gott med extra pengar..

 Dom hade behövts just nu bara...


Pratade med mamma innan med. Hon kommer nu med all säkerhet på torsdag. Hon pissar på Stockholm och åker till mig direkt istället. Då blir det mys.


Nej nu är det mat, mannen min har gjort käket för ikväll. Och gott är det, fast mamma är bättre på att göra det..:)

Och så blir det Desperate nu med.


Haj haj



Av Debora Persson - 10 november 2008 22:41

Löste sig ganska snabbt innan om vad jag skulle göra tills jag skulle åka och jobba. Fick hoppa in en timme innan så fick ta bussen kvart över tolv.

 Imorrn får jag med börja en timme innan så börjar tolv imorrn. Så går den dagen med.

Så tre dagar kvar sen är man ledig. Mamma kommer förhoppnongsvis på torsdag med, hon skulle antagligen skita i Stockholm eftersom hon har så mycket på jobbet, men det är ju bra för min del för då åker hon så hon är i Malmö när jag slutar jobba antagligen.


Man får ju säga Grattis till Fanny förresten! Jag är nog lika nervös som du nu känns det som nu. Jag tror jag kommer svimma. haha. Fick förresten ledigt den dagen, var ju inte så många timmar jag skulle jobbat ändå. Men nu blir jag ledig! :D :)


Nej, nu ska jag glo på tv. Sen ska jag se om Fanny(som slutar jobba snart) vill komma ner en sväng och snacka lite när hon kommer hem!


Två dagar kvar till Desperate släpps. Hoppas den hamnar i brevlådan då!


Av Debora Persson - 10 november 2008 11:17

Känns som om jag sover för lite nu för tiden. Men det borde jag inte ha gjort. Jag är trött hela tiden. Men i natt som jag ju över 9 timmar, ändå trött.

Får väl se om jag piggnar till när jag börjar jobba. Visserligen har jag kännt att jag kunnat somna stående på jobbet nu ett par gånger så piggnar nog inte till tills jag börjar jobba.


Nu sitter jag och väntar in tiden så den kan bli så mycket så jag kan åka och jobba. Börjar klockan 14.00 idag. Har stängning.


Igårkväll blev det film, wanted tror jag den hette. Fanny vill einte komma ner och titta på den eftersom hon redan hade sett den, och jag somnade efter knappt en timme. Men jag tror den var bra annars filmen.


Nej, nu får jag väl göra mig i ordning så jag har något att göra.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards