♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2008

Av Debora Persson - 17 december 2008 08:26

Barnsligt av mig och Fanny egentligen som räknar ner till julafton, men bara en vecka kvar nu!

Och då får jag träffa hela familjen igen. Pappa, Suss, mamma, Göte, Karin, Kalleponken, David och Algotgullet. Visserligen blir vi inte lika många som förra julen, lite synd faktiskt. Men blir ändå 12-13 pers, så ändå något.

 

Snart ska jag iväg och jobba!

Av Debora Persson - 16 december 2008 22:21

Förresten vatt det ju jordbävning eller vad man ska säg här i morse.

Jag märkte inget. Sov på som vanligt.

Men alla andra verkar ha märkt. Fanny vaknade av det.

Pappa märkte det i Karlskrona, mamma märkte det i Sölvesborg när hon skulle släppa in katterna i morse.

Men fan märkte inte jag för?


Bäst var ju hon på nyheterna " Min första atnke var först att katten satt och spydde upp i sängen"

Vilken bamsekatt hon måste haft eftersom hela hennes säng skakade. Eller så måste hon matat katten med något riktigt maffigt.

Av Debora Persson - 16 december 2008 22:00

Igår var det som sagt bakning för hela slanten.

Åkte in till stan för att handla sakerna. Fick med allt, men givetvis så när vi kom hem kom vi på att vi glömt det viktigaste, saffran.

Bara att åka till affären igen.

Men sen fick vi igång på maskineriet. Det blev lussebullar, knäck, pepparkakor och nån choklad med rispuffar i.

Nöjda blev vi med, och inga större misstagheller, som jag trodde. Minst ett iaf:P

Fanny hade visserligen lite problem att hålla tiden på hennes pepparkakor i ugnen. Blev så mycket på slutet att man glömde dem.


Idag har jag jobbat. Skulle ta bussen hem, missade den precis, så skulle vänta i 20 minuter. Och den kom inte då heller. Höll på att frysa ihjäl. Fanny kollade nätet och bussen skulle vara 27 minuter sen. Så hon fick hämta mig istället.

Kom hem och hon klippte mig.:)

Sen stack vi och hämtade mat. Sista gången vi gör det där. Det sa vi visserligen i somras men nu jävlar. Skit är det, man fick inte allt man skulle ha och gammalt och skit.


Sedan bar vi oss av till Peking och Os. I början gick det inte sådär bra, men vi gav oss fanken på det och de tre sista tävlingarna fick vi alla guld:)

Fan vad duktigt!


Sen gick hon hem med sina medaljer och kakor.

Nu kom min man hem och vi ska la kolla en film eller något.


Bara 8 dagar kvar till julafton! Men om en vecka börjar det egentligen, för då är det uppesittakväll, taccos och glögg!





Av Debora Persson - 15 december 2008 07:52

Jag hatar att tvätta. Skulle visserligen tvätta 7, men drog ut en halvtimme.

Jag är pisstrött men kommer inte kunna somna om. Får bli ett par avsnitt av One tree hill istället.

Av Debora Persson - 14 december 2008 19:54

Veckan som kommer:


Måndag:  Ledig, tvätta 07.00 Blir julbak med Fanny imorrn med. Lussebullar, papparkakor, knäck och en massa annat gott. Dessutom mpste Debbie städa med:)


Tisdag: Jobbar några timmar på förmiddagen. Sen ska jag julstäda klart igen.


Onsdag, torsdag ska jag jobba större delarna av dagarna.


Fredag: Jobbar större delen av dagen vet jag, sen trodde jag Fanny skullat ha fest, men den blev flyttad, men hört om annan fest så får la se om de blir det eller inget. Har ju stängning så blir väl ganska sent isf.


Lördag: Till Ikea och handla de sista julklapparna. Har bara två kvar och den andra kommer inhandlas på systemet. Sen blir det eventuellt fest hos Fanny.


Söndag: Jobba hela dagen.



Av Debora Persson - 13 december 2008 20:51

Idag fyller mormor år. Hur mycket är oklart för min del. Grattis på henne, tyvärr kunde jag ju inte följa med och hälsa på henne. Jesus, har ju inte varit där på hur lång tid som helst! Men i vilket fall ses vi ju på julafton!


Av Debora Persson - 11 december 2008 18:01

Idag är jag ledig. Lite ont i halsen men får la hoppas det blir bättre, eftersom Pernilla ville ha med mig ut och ta nån öl. Men men får la se hur det blir.

Har städat lite idag då, tvättat lite, diskat lite och plockat lite.

Somnade dessutom en timme på soffan innan, hade kunnat sova längre tror jag om inte telfonen ringt ett antal gånger.


Fanny vatt nere en runda innan, dom skulle till affären. Hon fick köpa hem cola till mig, eftersom alla mina flaskor med julmust nu har tagit slut, så lika bra det så det inte går nån nöd på mig ikväll, för jag hade fan inte pallat gå ner till affären, även om det bara var cola jag skulle ha.

Hungrig är jag med, fast åt innan. Blev inte mätt på det lilla så fick käka upp chipsen vi hade hemma.



Jul

Av Debora Persson - 10 december 2008 22:30

Idag har jag jobbat 12-20.30 Hade stängning. Gick bra, men börjar ju som sagt bli jävligt förkyld. Hostar och skit på nätterna. Så snart smäller det väl antar jag. Känner mig som en tjockskalle. Helt däst i skallen.


Efter jobbet blev det åka och handla käk och sånt. Fick handla glitter och kulor till min gran med så nu ser den bättre ut dessutom. Blev utebelysning också. Blev två ljuslyktor som står ute, två tomtar är det, men dom fick jag visserligen av mamma, typ, vatt ju skyldig henne pengar och så fick jag istället handla något som jag inte skulle handla för mina pengar men som jag ville ha ändå. Och det blev tomtarna.:)


Sen blev det lasagne med som min man lagat till oss. 



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards