♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2009

Av Debora Persson - 29 januari 2009 08:09

Igår blev det inte läggdags som jag planaerade. Eftersom min man skaffade den där digitalboxen har vi alla kanaler nu gratis två veckor. Har ju alla Canal Plus och Tv1000 kanalerna. Och med det finns det massa filmer på kvällarna. Så igår blev det film, Nyckeln till frihet men filmen var så jävla lång så somnade som vanligt.

Idag är det arbete igen, 10-19 men får lift av min man till jobbet eftersom han börjar jobba efter mig idag. 


Av Debora Persson - 28 januari 2009 21:20

Blir inget kalas för vår del på lördag. Mamma hade inte fått ut inbjudningarna och man får inte dela ut dom i skolan om man inte bhuder hela klassen och eftersom dom är två-treor kan det bli ganska många barn tyckte mamma. Och det hade jag inte heller orkat med.


Istället blir det bio för min och Algots del- Chihuahuan från Beverly Hills.

Dönice. Efter det blir det Kristianstad och fylla magen med käk.

Kanske inte blir så dum helg iallafall?

Nu ska jag boka biljetter och sen ska jag nog gå och lägga mig. Jag är pisstrött.




Av Debora Persson - 28 januari 2009 20:42

Otroligt seg dag. Allt åt helvete ungefär. Inte på humor för något alls förutom att gräva ner mig under mitt täcke.

Av Debora Persson - 28 januari 2009 08:11

Folk är lustiga ibland. Varför ska dom hålla på att bestämma en sak sen göra en helt annan sak? Ingen mening att ens bestämma något. Och att man alltid ska hålla på att ändra sig förstår jag inte? Men om det nu skulle va så att någon annan ändrar sig, då går hela himlen under för deras del. Hur kan det funka? En annan får ju stå ut med det.

Pallar fan inte egentligen bry mig.


Till jobbet snart.  Inte alls pigg på det här idag.

Av Debora Persson - 27 januari 2009 21:38

Idag vatt det ju jobb. Ganska lugn dag. Sista timmen blev alldeles för mycket visserligen. Mycket stressigt och det såg ut som Jerusalems Förstörelse 20.00 Stressad stängning och hann inte med allt vi skulle. Fick springa sen. Och A glömde sina grejjer inne när jag larmat och grejjat och visste inte hur man larma av. Kul. haha.

Nu ska det bara tas lugnt.

Min man kollar på fotboll så vad ska man göra? 

Ringde mamma innan, hon gjorde läxan med Algot. Fortfarande inte skickat ut inbjudningar till hans kalas på lördag. Och imorrn har dom studiedag så ungarna får dom inte förrän på torsdag. Men barn älskar väl kalas så blir väl inga problem för dom att planera in.

Dom ska ha lite filmkväll och käka hamburgare och massa. Inte som sist när dom hade maskerad men så har dom ju blivit lite äldre med. Tror det var två år sedan han hade det.?

Så japp, imorrn, torsdag jobbar Debbie 10-19 och fredag 10-17. Så hem på lördag, och hem till Malmö samma dag igen.

Härligt att man är ledig på söndag med och att man har pengar. Då kan man ju hitta på något med utan att bara sitta hemma.

Kanske ska man lägga sig snart? Dötrött.


Just det, Ida fyller år idag med ju:) Grattis

Av Debora Persson - 27 januari 2009 09:21

Fick sovmorgon idag. Istället för 10-19 fick jag 11.30-20.30

Sjukt trött idag med. Väldigt segt att komma upp ur sängen. 



Av Debora Persson - 26 januari 2009 20:55

Idag är jag sur på alla verkligen.


Handlade innan med min man. Först Svågetorp och hittade gardiner till köket.

Sedan blev det hem igen och pissa och byta till mjukisbrallor. Åka igen. Till Maxi och handla käk.

Köpte även Guitar Hero till Algot. Hela paketet kostade ju bara 399 kr, men det ska inte vara från mig, handlade det åt mamma.

Men kan ju alltid ta på sig lite av äran om han jublar när han får det..


Fick även hem vår digitalbox eller vad det nu är idag. Min man håller på att koppla in den nu och han verkar arg på sladdarna. En hel djungel med sladdar bakom tvn säger han.



Äta köttfärssås nu.

Av Debora Persson - 26 januari 2009 16:25

Åkte till stan själv innan. Kul. Men som sagt ville ju vara hemma i tid eftersom jag skulle städa och tvätta med.

Men sen åker jag iväg med min man istället. Ska handla lite när han kommer hem från jobbet.

Hade jag vetat att dom inte skulle åka med mig med bussen innan hade jag kunnat åka och käka lunch med min man men fick bli en gammal panpizza istället när jag kom hem. 

Men men. Städar kök nu, jävligt tråkigt faktiskt. Tog en paus nu,myst med mina barn med som låg och sov i sängen.

Så får la fortsätta städandet nu, min man kommer hem om en timma.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards