♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2009

Av Debora Persson - 18 januari 2009 00:24

ikväll blev det tacos när min man kom hem från jobbet. Film efter det. Vetefanken vad den hette men den på fyran iaf:P

Kvällens äckligaste tillägnar vi till Sally som i sin tur betyder att vi måste till apoteket imorrn och köpa avmaskningsmedel till henne och Bosse. Och det får bli snabba bud.

För idag la hon en kaka med både det ena och det andra i.

Och något levde där i.

Eftersom min man tog en spya igår så vatt det ju självklart min tur även om det skulle bli så att jag med behövde spy. Gjorde jag ju visserligen inte nu men det var nära.

Inga mer pussar på henne vill jag lova.

Stackars min bebis.

Ska dom vara och käka på saker ute för?

Nej om man skulle glo lite på oth nu sen sova. Hej hej.

Av Debora Persson - 17 januari 2009 16:01

Varför går alltid tiden så snabbt när man är ledig? Hellt plötsligt innan man ens hunnit börja göra något så har halva dagen redan gått.

Men hunnit tvätta en maskin, gått till affären och handlat, glömde visserligen hälften så min man får ändå handla på väg hem från jobbet så då kan jag inte ha maten klar när han kommer hem.

Har även hunnit med att plocka lite, käkat och tittat på ett avsnitt av OTH. Och klockan har hunnit bli 16.00 redan. Hinner ju aldrig städa.

Och Fanny åkte hem idag till Karlshamn med ju.

Men hon kommer ju hem imorrn så då blir det simning.

Om man skulle ta och städa nu kanske?


Av Debora Persson - 16 januari 2009 22:07

Jobbat stängning idag. Gick bra och höll tiden men sen jävlar blev det stressigt, lite felräkning och det blir kaos. Nästa gång blir det till att vara mer noga vill jag lova!

Missade bussen med någon minut bara så fick stå och frysa länge innan bussen kom.

Hur jävla kallt som helst ute ju!

Hur som helst så är Debbie ledig imorrn. Ska bara ligga och glassa hela dagen. Städa lite med visserligen.

Söndag likaså, men jag och Fanny ska iväg och simma med så det får man klämma in på schemat.

Ja, sen blir det ju måndag med och öppning. Då får man börja leva igen. Upp tidigt när det fortfarnade är kålsvart ute och desto kallare än på nordpolen. Fy fan.



Nej, snart är nyheterna slut och Debbie ska kolla lite på Lets Dance fast jag inte gillar skiten men finns inget annat..

Av Debora Persson - 16 januari 2009 10:11

Ny dag igen.

Fanny kom ner till mig igår efter jobbet. Vi funderade på om det allvarligt var värt att bo här. Den summan vi betalar för denna tvåan hade vi kunnat få en stor trea för inne i stan. Och om det inte är allt som funkar heller så ör det inte värt det.

Ska man flytta hit får man helt enkelt räkna med att man ibland inte har någon värme, varmvatten, inblåsta gamla äckliga sopor på altanen, förrådsdörrar som inte går att låsa eftersom dom blivit fuktskadade. Och på köpet får man människor som inte bryr sig ett skit av att fixa alla problem. Även om man felanmäler 711 gånger kanske dom inte hör av sig.

Sånt får man leva med när man flyttar hit men ffrågan är om det är värt det?


Iväg och jobba snart med. Får la hoppas det blir någolunda lugnt ikväll så man kan komma hem i lagom tid, min man hämtar mig ju inte idag för han jobbar senare än mig så får ju ta bussen.


Nu ska jag fixa mig. Tjao


Av Debora Persson - 15 januari 2009 21:56

Denna dag nu avklarad. Bara imorrn med så är man ledig i helgen. Inte för att jag ska göra ett skit eftersom min man jobbar och Fanny ska ju hem på lördag.

Jobbade stängning idag med och så får det bli imorrn också.

Känner jag behöver ha semester snart alltså. Fatta vad trött man blir ibland. Man känner ju bara för att ligga hemma och tycka synd om sig själv dagarna i ända nu för tiden.

Men vi har fårtt hem resekataloger nu iaf. Ska se till att få semester samtidigt i sommar och så ska vi även ragga med oss Fanny och David med men han verkade inte sugen för han skulle spara sin semester till nästa år för då skulle han till Thailand två månader istället.

Men kan ju alltid tjata. Annars drar vi med oss Fanny iaf.

Hon behöver med semester skulle jag tro. Bara komma bort härifrån.

Just nu känner jag visserligen att jag bara vill hem till mamma. Men två veckor är jag det med.

Känns ju inte att det är mitten av januari redan iaf. 




Av Debora Persson - 15 januari 2009 00:41

Genast bryta vanan jag har inne med att titta på två avsnitt av OTH, säsong tre är ju avklarad och ska börja på fyran nu men känns lite väl sent att påbörja det en onsdagsnatt klockan 00.42

Fixar det imorrn istället. Kommer nog ändå somna. Igår somnade jag när jag låg och tittade på tv. Tror bestämt jag tillochmed kollade på det värdelösa kävla "Förhäxad". Vaknade i morse, kan det vatt vid femsex tiden och fick stänga av tvn. 

Borde kanske försöka sova nu så man kan somna i tid snart kanske..? Måndag är der ju öppning för min del.

nattinatti

Av Debora Persson - 14 januari 2009 21:36

Idag är det grattis på storebror. Han fyller 23 år idag. Har ringt han men han svarar inte.




Idag har Debbie jobbat med. Fick stänga idag med. Gick faktiskt skit bra.

Bilen körde min man in med idag. De kollade däcken och blev det sämre så skulle vi in på fredag igen med den och då skulle dom fixa den.:)



Av Debora Persson - 13 januari 2009 23:51

Börjar bli en vana att sova på soffan och sen kolla på två avsnitt av One Tree Hill innan jag somnar om kvällarna nu.

Måste bli ändring för antar jag jag snart ska jobba öppning så då måste Debbie lägga sig tidigt. Iaf innan 02.30

Ont i huvudet har jag med. Fanny smittar nog av sig med sin huvudvärk.


Filmen sög innan så vi stängde av skiten.

Nu blir det One Tree Hill för min del. Bara två avsnitt kvar innan nästa säsong.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards