♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2009

Av Debora Persson - 27 maj 2009 09:08

Har sovit piss inatt.

Vaknade vi 03.00 och var pissnödig. Jag vaknar annars aldrig på nätterna och behäver på toa. Jag kan aldrig somna om.

Men lika bra man vänjer sig. Ska han i magen bråka med mig så finns det ju inte mycket att göra. Magen har spänt på mig hela natten med. Och somnade om det kunde jag heller inte göra på väldigt länge.

Så vaknade jag igen när min man var uppe vid sjutiden.

Och så vaknade jag igen tjugo över sju, tänkte att jag lika gärna kunde gå upp då, men somnade om och vaknade tjugo i nio istället.

Dödstrött idag.

Och så är det bara onsdag med. Denna veckan är otroligt tråkig. Stängning hela veckan. måndag till fredag samma tider att jobba, 14-20.30

Tre dagar kvar, bara jobbatt två av dom.

Usch. Vill hellre ha nästa vecka. Den är bättre. Jobbar bara tre dagar och har öppning så är hemma tidigt.



Av Debora Persson - 26 maj 2009 22:22

Sally och grannens hund Molly leker.


 Hund och katt.



 

 Sally och Bosse har fortfarnade lite svårt för varandra.


 Gosekatten






Av Debora Persson - 26 maj 2009 20:55

Nu är jag hemma från jobbet. Tog ju en tidigare buss in, borde inte göra det för då var det en massa dötid som jag kunde shoppa på. Måste spara pengar. Men fick en klänning köpt som jag ska ha på syrrans student blir det tänkt.

Fick beställa nya arbetskläder med idag. Växer ur mina egna. Kan inte knäppa brallorna.

Men förhoppningsvis  behäver jag inte använda de nya brallorna särskillt länge, hörde att dom inte alls är bekväma. Och så får jag ha en manlig skjorta.


Min man hämtade mig och vi hann nästan precis in innan det blixtrade til,s en kom åskan och det blev kolsvart ute.

Och så regnar det såklart.

För en kvart sen var det ljust ute och varmt utan regn.


Men istället blir det mys på soffan och ska ragga extra på min man som ska få massera mina fötter, för dom är fan inte glada nu för tiden.


Av Debora Persson - 26 maj 2009 11:26

Denna förmiddagen har gått lite för snabbt. Har dryga timmen kvar tills jag ska åka till jobbet. Tänkte jag skulle ta en buss tidigare så jag slipper stressa.


Har skrivit ett brev till lillebror med som jag ska posta så han hinner få det innan han åker till Turkiet. Hade köpt en present till han som han kunde ha med sig och så vatt det två filmer med dom skulle ha där hemma.


Bosse sover fortfarande, och Sally fick jag slänga ut för grannens hund var här och letade efter henne så nu är dom ute och leker. Hon gömmer sig i buskarna, hunden springer runt dom och så laddar Sally och hoppar på han när han närmar sig hennes del av busken. Och så sitter hon på våra stolar, tittar ner på hunden som sitter nedanför och skäller så sitter hon och fiskar efter han med tassarna.


Tänkte käka innan jag drar med. Gulaschsoppa. Det åt jag igårkväll med. Kan käka hur mycket som helst av det.


Nu ligger Sally på makrken och hunden står precis brevid och skäller och viftar på svansen så han knappt kan hålla balansen. Ser så kul ut för hon har verkligen växt ifrån hunden.

Innan var hon mindre än hunden, nu är hon större:)



Av Debora Persson - 26 maj 2009 09:11

Det är fint väder ute idag. Får hoppas det håller i sig till nästa helg.

Eller att det åtminstone blir fint väder nästa helg när vi ska hem. Det är ju ett tag till, så hoppas tiden går snabbt med dessutom.

Det är ingen som vill ha regn på rockfestivalhelgen.


 Bosse bara sover fortfarande. Det enda han gjort sen han kom i lördags är mest att han legat inlindad i en handduk och sovit på soffan, varit uppe någon gång ibland och ätit och gått på lådan.

Inte mycket annat. Men han är betydligt mycket piggare nu!


Av Debora Persson - 25 maj 2009 22:51

Nu är denna dagen också över. Skönt när måndagar är över.

Min man hämtade mig efter jobbet så åkte vi och handlade. Handlade för sjukt mycket pengar, kvittot blev två meter långt nästan. Inte riktigt kanske, man nu har vi så vi klarar oss ett bra tag.

Blir ju att köpa dubbelt med kattmat dessutom nu när Bosse kommit hem igen.




Av Debora Persson - 25 maj 2009 12:26

Är i stort sett klar för jobb egentligen. Börjar inte förrän två men vi ska in snart iallafall. Till apoteket och handla. Bla skulle Bosse behöva en avmaskning ifall han skulle ha något efter sin "semester".

Present till mamma med ska jag köpa till mors dag. Egentligen inget brådskande eftersom hon ändå är i Turkiet då så hon får inte den förrän en vecka senare.

Men nu har vi som sagt inget att göra så kan lika gärna passa på.

Syrran ska ju ha presenter med eftersom hon snart tar studenten och sen fyller år.

Tycker det är kul att handla presenter, tills plånboken är tom, då är det inte så jäkla kul längre.



Av Debora Persson - 25 maj 2009 09:57

  • Måndag betyder ny vecka
  • Sista veckan i maj.
  • Snart juni och det ska verkligen bli skönt. Trött på maj nu.
  • Lönen kom idag.
  • Jag ska jobba 14-20.30
  • Ont i fötterna.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards