♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2009

Av Debora Persson - 6 juni 2009 11:47

Jag letar ny mboiltelefon, men fan vad dom är dyra. Ska man ha en vettig kosstar dom nästan 3000 spänn. Det är inget man trollar upp ur fickan bara sådär direkt..


Av Debora Persson - 6 juni 2009 11:18

Idag har vi nationaldag. Vad vi bryr oss om det vetfan.



Idag skiner solen lite mer. Men man vet aldrig vad som händer. Kommer väl regn idag med, det skulle ju inte förvåna någon längre.

Vid tvåtiden ska vi fika, för då kommer min mans farmor hit.

Sedan blir det väl så att vi drar in till affären och handlar. Jag ska eventuellt ner till Rock idag med och sen blir det ju grillning hemma hos mamma.

Och fotboll. Jag får offra mig.

VIla lite nu för är judetrött.




Av Debora Persson - 6 juni 2009 11:04

Då var det gårdagen.

Började ju med att vi efter frukost åkte hem till mammas hus igen. Karin och alla hennes kompisar var där med. Tror dom var 6 stycken så det var livat redan från början.

Duschade och gjorde mig i ordning. Sen körde jag och min man ner Khaled till festivalen. 11 grader var det ute då. Inte alls mysigt. Men Khaled var nog lika glad för det.

Hem igen och min mobil var paj så skulle kolla när mitt abonemang går ut så jag kan få ny telefon. Inte förrän april så det sket sig direkt.

Så var det lunch mormor gjorde till oss. Falukorv, potatis och spenat.

 

Hem mot Mörrum igen och Elleholm för att köpa presentkort till min mamma.

Direkt efter det kör min man mig hem till Fia. Och där satt vi och pratade i nästan 4 timmar. Tiden gick skitfort, men det var väl för vi hade så mycket att prata om eftersom det var så jäkla längesen vi träffades. Och fina huset hade dom med!

Det var jättetrevligt:)

Hem till Bräkneboda igen för att käka middag innan vi skulle bege oss till Rocken. Frida och hennes man skulle kommit men dom åkte direkt in istället. Gick inte komma fram på telefonerna så hann inte träffa dom tyvärr.

Hann heller inte träffa Kalle eller Ida som jag hade tänkt.

Regnade gjorde det och var inte alls mysigt. Jag hade tygskor på mig som blev blöta direkt.

Arg var jag på allt och alla. Även om solen kommit fram så var det inte alls såhär jag hade planerat min helg.

Köpte en tröja till min favoritpojk med Iron Maiden på. Så får hoppas han blir glad. Vet att han ville gå på festivalen men råkade vara i Turkiet så det sket sig för hans del.

 

Gasa till coop för jag skulle ha lösgodis. Sur och blöt åkte vi hem och tittade på Beck och åt godis och somnade på soffan.


Av Debora Persson - 5 juni 2009 22:55

Orkar inte skriva egentligen. Har inte varit särskillt aktiv här, har haft för mycket att göra helt enkelt.

Får återkomma imorrn. Dagen har varit bra mestadels. Men som sagt så blir det aldrig som man tänkt sig. Och när jag alltid planerar in något och hoppas på att det ska bli bra så blir det alltid tvärtom. Det går oftast bara åt skogen.

Och så saknar jag min mamma.

Av Debora Persson - 4 juni 2009 22:52

Dagen är snart slut.

Den har bjudit på mycket. Vi städade innan. Ännu en parfymflaska for i stengolvet. Min speciella från Egypten. Jävla typiskt. Vi fick en tvättad bilnyckel med. Ingen vanlig nyckel, utan det är som en plastbricka. Som yur har vi två, så vi kunde åka iallafall.

 

Var väl hemma i Mörrum vid 17 tiden. Katterna gillade inte att åka bil.

Släppte ut katterna direkt. Först rymde Sally, kom loss från selen, men glad i mössan som hon var sprang hon runt som en lycklig liten katt.

Bosse däremot var svår, han kom loss från selen med och la sig under altanen. Fick inte ut honom och vi hade andra planer. Så han fick ligga kvar.

 

Negern kom till oss och vi åkte till kebaben och åt. Efter det åkte vi hem till Bjäraryd. Mormor och morfar var där och vi drack kaffe och fikade.

Skulle dragit till Rock sen men det regnade så vi sket i det.

Åkte hem och kollade hur det gick med Bosse, han låg kvar under altanen. Vi lockade han med godis, ost, ficklampa, och vi tog ut Sally för att hon skulle kunna få ut honom men det gick inte.
Men så ska det till en stjärna med för att få ut honom. Jag.

Fick ut han med hjälp av lite torrfoder sen.

 

Drog hem till Negern och titta film nu. Blood diamond tror jag den heter. Och här sitter vi nu.



Av Debora Persson - 4 juni 2009 09:41

Konstig natt.

Vi båda vaknade vid tretiden för jag armbågade min man rätt på ögat. Hört att jag är ganska vild när jag sover. Dessutom var tydligen Bosse helt galen. Sprang runt som en jude. Han måste gjort det i sömnen eller något för min man fick gå och hämta honom och lägga han i sängen.

Han måste blivit rejält skrämd av något när han var borta, för han reagerar på minsta lilla ljud och han skiter nästan på sig om man gör för hastiga ljud eller något så blir han rädd.


Vi steg sen upp vid 8 tiden. Sally fes och då var vi uppe ganska snabbt.

In med tvätt i maskinen direkt så vi får allt tvättat.

Precis käkat frukost och ska snart fortsätta städa.

Det är faktiskt fint väder ute idag. Hoppas det håller i sig.

Av Debora Persson - 3 juni 2009 20:45

Uträkning utgår från dagens datum: Ons 3 jun 2009.
Din graviditet startade Fre 26 dec 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Fre 9 jan 2009 (ägglossningen).

Du är på dag 160 av 280. (57,1%).
Du är i vecka 23.
Du har gått 22 fulla veckor och 5 fulla dagar (v22+5).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 120 dagar kvar till beräknad förlossning.


 


Av Debora Persson - 3 juni 2009 18:17

Änltigen har jag helg nu.


Ska snart sätta igång med städningen. Ska inte se ut som Jerusalems Förstörelse när jag kommer hem på söndag kväll.

Tvätta till en förbannelse ska jag med.

Diska och dammsuga.

Visserligen har jag imorrn med på mig, men om vi åker hem imorrn pallar jag inte stressa en massa så bättre ha en del gjort idag istället.

Känns som om vi ska åka imorrn. Men egentligen har vi bestämt fredag.

Jag röstar på imorrn.


Finare väder än väntat idag. Får hoppas det blir någorlunda snyggt väder i helgen för jag har fan inga gummistövlar.

Inte kul att trampa omkring i en massa blöt skit, det har jag ingen lust med. Är det festival så är det och då kan man visst trampa i allt möjligt i vanliga fall. Då är det inte roligt om man trampar i det i flytande form kanske..


Nej får lägga ner nu, Sally far runt här som en jude och jagar en fluga.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards