♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2009

Av Debora Persson - 30 juli 2009 13:51

Du är på dag 217 av 280. (77,5%).
Du är i vecka 31.
Du har gått 30 fulla veckor och 6 fulla dagar (v30+6).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 63 dagar kvar till beräknad förlossning.


Tänk, idag är det bara 63 dagar kvar tills han kommer! 

Imorgon blir det även ny vecka för oss och då går vi in i vecka 32..

På söndag, den 2 Augusti blir jag dessutom hemmafru:P För då går jag hemma på Havandeskapspenning fram till 19 september (tror jag) då jag får gå hemma på föräldrarpenning istället.

 

På tisdag ska vi även till barnmorskan igen, men min man är tillbaka på jobbet efter sin semester då så jag får annat sällskap med mig, nämligen Fia får äran att följa med istället för honom:)

För Fia kommer till oss på måndag redan och hälsar på oss.





Av Debora Persson - 30 juli 2009 13:09

Vi är hemkomna från stan. Blev Mobilia en sväng.

Algot köpte lego och själva köpte vi till vår bebis.

Mobil till hans säng blev det. Även en body som Algot tyckte var fin.

Efter det bar det av till Coop för att inhandla korv som vi ska grilla ikväll när pojkarna kommit hem från fotbollen.

Kinamat fick vi med oss hem till lunch med. Nu trötta och sega sitter jag och mannen vid en varsin dator och lilleman sitter och spelar Guitar Hero. Fortfarande inget vidare väder för att vara ute heller. Regnar gör det fortfarande.


Av Debora Persson - 30 juli 2009 10:33

Inget vidare väder idag precis.. Regn bland annat.

Det blir att vi drar in till stan en runda istället för stranden..

Sen får vi la se vad vi kommer hitta på idag.
Idag är jag väldigt trött med så får bli en slappedag.




Av Debora Persson - 29 juli 2009 22:14

Jag tror på läggdags snart. Pisstrött även jag tog sovmorgon idag.

Vi var på lekplatsen innan samtidigt som vi gick en sväng.

Sen blev det taccos och till efterrätt glass.

Mätta och belåtna.

Tyvärr tror ajg min lilla sötnos börjar få hemlängtan...Men egentligen inte kostigt, han är bara 9 år och själv hade jag hemlängtan hela tiden med när jag vatt mindre. Har fortfarande sjuk hemlängtan hela tiden.

Men ska se till att han ha det roligt här. Imorgon blir vi dessutom själva jag och lilleman eftersom min man ska på fotboll på kvällen. Så då blir det kanske lekplatsen.

Mannen min kommer hem vid 23 tiden och har Danne med sig.



Av Debora Persson - 29 juli 2009 16:44

 

 

 

 

 

 

 


 


 





Ja, idag blev det att vi först åkte till Västra Hamnen och tittade lite.

Algot hade bråttom till badet sen så det bar av dit. Även jag badade. Fast det tog mig nästan en halvtimme att komma i vattnet. Var ju nästan nollgradigt.

Hem sen och käka lite. Algot tjatar på att vi ska ut och gå en runda. Det har vi gjort varje kväll sen han kom hit och promenaden har alltid slutat med att vi hamnat på lekplatsen så vi får väl gå dit om en stund.

 

Ikväll har Algot beställt solnedgång så blir att vi åker iväg och ska kolla på den med. När nu solen går ner..?

Taccos har pojken beställt med så middagen är oxå planerad.


Av Debora Persson - 29 juli 2009 09:52

Gomorrn.

Idag tog vi sovmorgon omedvetet. Vaknade 9.15 Så länge brukar jag inte sova. Hade nog sovit längre om jag inte hört Algot i köket.

Han hade däremot varit vaken ett tag sa han. Så när vi steg upp satt han och byggde med sitt lego han köpte igår.

Jag och Sally har delat huvudkudde med hela morgonen.


Idag, om solen kommer fram så åker vi till stranden igen. Annars vet jag inte vad vi ska hitta på. Kanske åka till Västra Hamnen, Lilleman vill se Turning Torso på nära håll så det skulle vi ju hinna med innan han åker hem igen.


Nej, nu blir det strax frukost..



Av Debora Persson - 28 juli 2009 19:54

Vi har gjort hemmalagad pizza, jag och mina favoritpojkar. Den är inne i ugnen nu så strax är det mat för vår del.

Dom är glada ikväll pojkarna för jag låter dom dessutom sitta och glo på Simpsons.

Dessutom har lilleman köpt Herman Hedning och tiggt till sig en prmunation av mamma. Hon sa först att han skulle få betala den själv, ja då var det inte lika roligt för honom det där men mamma gick med på att betala den åt honom. En lycklig pojk blev det.

Dessutom har han köpt tekninklego som han kan pyssla med.


Av Debora Persson - 28 juli 2009 16:58



 Såhär ser den ut, mamma!





 För övrigt så harAlgot det bra här nere. Ska snart till affären och handla mat till ikväll, han har beställt hemmalagad pizza så det ska vi göra!



















Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards