♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2009

Av Debora Persson - 25 juli 2009 20:41

Ingen rolig kväll.

Min man får åka ner till kebaben och hämta sallad till oss. Hungriga, eller kanske inte hungrig, jag har krängt godis för en stund sedan som jag kanske inte borde gjort då.

Och vad vi ska göra ikväll vet jag inte. Egentligen ska man vara glad att man inte bor kvar här i stan för här händer fan ingenting ju.

Tycker det kan bli söndag nu istället. För imorrn händer desto mer roliga saker än vad det gör ikväll.

Har dessutom sjukt ont i min rygg ochalla andra delar på kroppen.

Jävla foglossning.




Av Debora Persson - 25 juli 2009 18:59

Hemma från Karlskrona.

Farfar och Sonja var där med och det bjöds på mat. Riktigt trevligt.

Fick även åka en sväng med pappa på hans nya motorcykel, var knappt att jag fick plats där med min tjocka mage, men jag klämde in mig för det är inte varje dag man får chansen att åka motorcykel. Goldwing.


Efter att ha lämnat pappa bar det av hem till mormor. Där bjöds det på fika. 

Jag åt hur många bullar som helst för hon gör dom så förbannat goda.

Fick hemmagjord jordgubbssaft med mig hem med.


Ja, det är väl vad dagen har bjudit på. Nu ligger jag och vilar i Frysan medans min man och Oskar åkte ut och badade. Skulle träffat Frida en stund med men vetafan om jag hinner det tyvärr..Var så längesen att jag inte minns knappt när vi sågs sist. Men sist var ju när hon vatt nere och hälsade på oss i Malmö. För ett år sedan.

Får se hur det blir. Klockan är redan sju nämligen..:(

Av Debora Persson - 25 juli 2009 09:05

Lördag?

Känns inte som det iallafall...


Igårkväll åkte vi in till stan, träffade Danne och Lon och pratade med dom en stund. Oskar kom dit med. Danne säger att han ska komma nästa helg. Tror inte på det förrän jag ser det.


Sedan blev det ett torgavarv, man undrar om alla torgaraggare har dött ut eller vart har dom tagit vägen på senare dar?

Var typ.. två bilar där när vi körde förbi.

Kan dom ha dött ut allihopa? Eller hade dom bara stannat inom McDonalds för att köpa 20 cheeseburgare var?


Ja, man vet ju aldrig. Nu ska det snart bli duschen och frukost och sen ger vi väl oss av mot Kristianopel och tillbringar några timmar där.


Av Debora Persson - 24 juli 2009 21:34

Ja, äntligen var man hemma i Mörrum då. Sally kom hem tillslut. Uppskattade absolut inte bilresan förrän vi var i Mörrum och jag släppte ut henne ur buren så hon kunde springa lös i bilen de två sista minuterna som var kvar innan vi var framme. Hon var dessutom först ut ur bilen.


Ikväll blir det väl att vi umgås lite med Oskar en stund och sen förhoppningsvis så kan vi gå och lägga oss. Jag är judetrött och tyckte vi kunde gå och lägga oss redan nu men det tyckte givetvis inte min man. Kanske lika bra det egentligen för då hade jag nog vaknat tidigare än avd jag brukar.

Dessutom är det fredag idag med, fast det inte känns som det.



Av Debora Persson - 24 juli 2009 18:30

Jaha, då var det slut på jobb för en bra tid fram.

Nu ska man gå hemma dåja.

Jobbet gick snabbt idag. Har inte tänkt på att det är lön. Och helg. Tur man slipper jobba lönehelgen.

Meningen var ju den oxå att vi skulle åka hem direkt efter jobbet, men Sally gick ut och har inte kommit hem än. Så sitter fortfarande och väntar på att hon ska komma hem så vi kan åka hem snart....





Av Debora Persson - 24 juli 2009 10:16

Ska snart åka till jobbet. Så drygt, tiden kommer gå sakta idag känns det som. Går den sakta hemma så klart den går sakta på jobbet.

Vill bara lämna Malmö just nu. Sally är ute och leker med sin vän Hunden igen.

Dom jagar varandra som vanligt.



Av Debora Persson - 24 juli 2009 07:49

Du är på dag 211 av 280. (75,4%).
Du är i vecka 31.
Du har gått 30 fulla veckor och 0 fulla dagar (v30+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 69 dagar kvar till beräknad förlossning.


Då går man in i slutspurten och tar sig igenom de sista 10 veckorna. Och hoppas vid gud att det inte går längre för då kommer jag nog dö.

69 dagar borde gå snabbt tycker jag..Vi vill ju att han ska komma till oss snart!

Av Debora Persson - 24 juli 2009 07:40

Ja, idag är det då min sista dag på jobbet.

Fem timmar sen är man dessutom på väg hem till Blekinge igen. Mannen min och Sally hämtar mig på jobbet så åker vi direkt.

Tar med Sally denna gången med, meningen vatt ju att Fanny skulle kolla till henne men är nog säkrast att ta med henne så vi slipper få grannkärringen efter oss när vi kommer hem.

Dessutom gillar Sally att springa runt i stora trädgården i Mörrum, fast hon gillar inte att åka bil.

Men på söndag får hon sällskap av Algot i bilen.


Blir ju inte att vi sover hemma hos mamma heller för dom skulle fixa köket hemma så det blir nog en massa stöktigt.

Blir Frysan denna gången med. 



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards