♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Ju mer man tänker på det...

Av Debora Persson - 19 augusti 2009 20:28

Det är rätt galet, mitt upp i mitt dåliga humör, min onda aggressiva mörka ilska så blir jag fantamej gladare och gladare ju mer jag tänker på det egentligen.

Tänk om det blir så att vi kan komma härifrån?

Jovisst, som pappa sa så hade han väl rätt. Det var han stolt över i telefonen. Han sa att man inte ha i Malmö att göra. Men man måste ju prova. Hade vi stannat i Karlshamn detta året hade vi inte tjänat så bra som vi gjort under detta året. Hade inte fått jobba så mycket mer än mina 15 garanterade timmar jag hade hemma och jag har ju faktiskt fått känna på hur det är när man trivs på jobbet. Även om det går mig på nerverna ibland.

Och dessutom hade knappast lilleman varit på väg om vi hade stått där, som för ett år sedan utan pengar. Då man inte ens hade råd att unna sig lite kläder eller något annat extra i månaden. Det har vi ju faktiskt här. Här har vi kunnat unna oss det mesta vi velat ha.

Men nu har vi ju faktiskt inte mycket mer i Malmö att göra. Förutom våra jobb.


Nu ska vi snart äta middag, sent som vanligt men vi glömde ta fram köttfärsen så fick bli att vi steker hamburgare och gamla pommes.

Jag ska äta vindruvor ikväll istället..:P

Sally har just kommit hem efter att ha varit ute hela dagen. Efter leken med musen så kom hon hemspringandes med en fågel i munnen. Hon ville komma in och stolt visa upp vad hon fångat. Ville givetvis inte släppa in henne men öppnade dörren och sa till henne att hon var duktig men den skulle hon lömna ute.

Hon gapade och sprang sen iväg och kom tillbaka utan fågel.


Hoppas hon dumpade den i grannens blommor. Kan hon ha kärringen.



 
 
Ingen bild

Fia

19 augusti 2009 22:08

Vad är det jag läser i din blogg? vart ska ni nu flytta hän? Närmre mej hoppas jag. Logga in på msn så jag kan prata lite med dej :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards