♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av Debora Persson - 30 augusti 2009 15:37

Nu har vi tagit paus. Inte hunnit med så mkt som jag ville idag- ännu.

Vi slängde in tvätten i maskinen vid tiotiden, och då  kom jag på att jag ville tvätta våra kuddar så blev snabbisfrukost och in i duschen för att sedan åka och handla tennisbollar för det hade vi ju inte.

Hem till tvätten igen och börja städa.

Går ganska segt för man vet inte vart man ska börja. Har så mycket skit här hemma som jag bara vill bli av med. Bara slänga ut det. Ska skicka min man till tippen imorgon.

Nu ska vi äta lite innan vi sätter igång igen!

Av Debora Persson - 30 augusti 2009 09:35

Vaknade med skev tumme och helt genomsvett idag.

Lika bra att stiga upp medsamma då.

Ska snart bort och tvätta i vilket fall.

Så ska väcka mannen och katten som ligger och sover.

Idag har vi ju s om sagt lite att stå i.

Saker som vi skulle gjort igår blir att vi gör idag.

Samt lite småsaker skulle vara bra om vi hann med idag med.

Ett brev ska skrivas och skickas till Tyskland.

Ingen av oss kan tyska så får försöka få till ett bra på engelska.

Äppelkaka ska bakas.

Ja, en hel del som Ska hinnas med men frågan är om allt kommer bli gjort?




Av Debora Persson - 29 augusti 2009 21:28

Planksteken blev bättre än vad jag trodde mannen skulle göra den.

Ibland kan han bra:) Gott var det med och jag blev proppmätt.

Nu blir det att ta det lugnt.

Film på detta men ingen bra film på tv ikväll ju.

Antingen Sagan om ringen, The hole ten yars eller Date Movie. Ingen av dom är bra överhuvudtaget.

Gillar inte Ringenfilmerna. Ten yards har vi med sett tidigare och Date Movie är inte bara kass den är löjlig med.

Tidig läggning ikväll måntro?

Orkar inte sitta uppe och göra ingenting ikväll igen. Imorgon ska vi upp i tid med dessutom, ska ju tvätta klockan 10.


Känner mig rätt gnällig nu för tiden, hinner aldrig vara glad.

Beror nog mycket på att jag alltid har så ont.

Så den dagen när allt är perfekt och jag inte har ont eller känner mig nere utan bara är otroligt lycklig och glad.

Den dagen finns nog inte ens i närheten.

När får jag vara glad?

- Dagen när Lilleman tänker komma ut. Då kommer jag garanterat vara glad och lycklig.

Dagen då vi flyttar härifrån kommer jag garanterat vara glad. -


Av Debora Persson - 29 augusti 2009 20:36

 Här är den, babysittern vi köpte idag..




Vecka 35+1

Av Debora Persson - 29 augusti 2009 20:24

Åkte till Jägersro innan och min man handlade på Dressman som han fått presentkort på när han fyllde år.

Och nu var det ju 40% på allt i affären så han fick ju så mycket mer när han handlade nu på rean.


Sedan letade jag efter en babysitter. Och hittade en tillslut.

Som det dessutom oxå var rabatt på. 200 spänn billigare och precis en sån jag ville ha som inte kostar en miljon.

En bra färg med dessutom, hade visserligen varit snygg med en blå men dom hade den inte i den färgen.

Men vi r sjukt nöjda iallafall!

Efter det åkte vi hem, jag var sjukt trött så gick och la mig i sängen brevid Sally och somnade.

Sov till klockan 16 då min man väckte mig.

Åkte iväg och handlade till maten ikväll. Plankstek.

När vi kom hem var klockan dags för Fotboll för min man så jag plockade lite i lägenheten.

Har ju inte fått det gjort som jag hade tänkt idag eftersom jag somnade innan.

Men så har vi hela dagen på oss i morgon med.

Bokade tvättid innan så slipper tvätta hemma när vi ändå ska tvätta så mycket.


Lite har jag då fått gjort idag:


  • Städa hela lägenheten
  • Tvätta allt som kommer i min väg.- Har iaf bokat tvättid!
  • Plocka undan på uteplatsen, där ser ut som en soptipp just nu.
  • Slänga en massa bråte som bara ligger och skräpar. - Lite har iaf hamnat i pappersinsamlingen..
  • Jaga efter en babysitter. Jag ska ha en till varje pris. Eller inte till varje pris. Jag hittade en fin och bra men en massa kul och och en massa olika ljud igår men den kostade mer än tusen kronor. Fick ett blankt  "N E J"  av min man.
  • Försöka oss på att göra plankstek. - Mannen min gör planksteken nu. Får se hur det lyckas..?
  • Betala räkningar.
  • Till dressman med min man för han ska shoppa.



Av Debora Persson - 29 augusti 2009 09:39

Du är på dag 247 av 280. (88,2%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 1 full dag (v35+1).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 33 dagar kvar till beräknad förlossning.


33 dagar. Shit.



Av Debora Persson - 29 augusti 2009 09:28

Idag vaknade jag flera gånger av att jag sbsolut inte hade någon känsel i mina händer. De kändes som om de var fyra gånger så tjocka och jag kunde inte böja på fingrarna. Speciellt inte tummen. Den har jag fortfarande ont i nu. Vad är det för fel egentligen?

Efter många vakningar och lite trängsel med Sally som lagt sig på tvären på min plats orkade jag inte ligga kvar i sängen och steg upp istället.


Idag har vi en del att stå i.

  • Städa hela lägenheten
  • Tvätta allt som kommer i min väg.
  • Plocka undan på uteplatsen, där ser ut som en soptipp just nu.
  • Slänga en massa bråte som bara ligger och skräpar
  • Jaga efter en babysitter. Jag ska ha en till varje pris. Eller inte till varje pris. Jag hittade en fin och bra men en massa kul och och en massa olika ljud igår men den kostade mer än tusen kronor. Fick ett blankt  "N E J"  av min man.
  • Försöka oss på att göra plankstek.
  • Betala räkningar.
  • Till dressman med min man för han ska shoppa.

Nu ska jag strax väcka de två som ligger och sover för jag är sjukt hungrig och mannen min har lovat mig frallor idag!


Av Debora Persson - 28 augusti 2009 22:49

Vi har just varit ute på en liten promenad. Skulle blivit en längre men vi fick sällskap av vår lille Sally som sprang med oss. Så blev bara en runda omkring området så hon inte skulle försvinna.


Redigt sur kväll idag.

Vi är inte vana vid att vara hemma båda två en fredagkväll.

Antingen jobbar min man och kommer hem sent, eller så befinner vi oss inom Blekinges gränser eller så har vi någon på besök här.

Så ikväll, när vi är ensamma här hemma i Malmö så har vi inget att göra.

Lördagar brukar vara okej, men fredagar?

Vad fan gör vi på fredagar??

Men nu börjar ju klockan ändå bli, inte mycket för att vara en fredag men ändå tillräckligt för att snart kunna lägga sig.

Herregud, hade kunnat gå och lägga mig klockan åtta idag om det skulle vara så, men så ska det inte funka.

Visserligen sur och trött i skallen men vi är fan inga pensionärer.

Måste hålla sig vakna en stund till åtminstone.


Jesus, vilekt liv vi har. Titta på repris av Idol 2007 och Big Brother en fredagkväll.

Det blir bättre när vi flyttar hem igen skulle jag tro.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards