♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av Debora Persson - 27 augusti 2009 11:04

De senaste dagarna när jag vaknat har mina händer varit helt domnade. Inte haft någon känsel i dom alls. Tummen är värst. Känns som om jag legat hela natten och knytit ihop händerna med all kraft jag har. Känns som om dom är dubbelt så stora som dom egentligen är.

Det går över efter en stund men tummen är fortfarande helt öm.


Idag sov jag dessutom till 9.40 Inget man brukar göra nu för tiden. Men vaknade däremot först vid 7 då Sally ville in, sen vid 8 då skulle hon ut sen vaknade jag vid 9 då min man skulle upp men han ställde om klockan på 9.20, vaknade då med, och sista gången fick jag vakna när han gjort klart frukosten till mig 9.40



Av Debora Persson - 26 augusti 2009 20:04

Efter kursen idag åkte vi hem och vände i stort sett, sedan bar det av mot Mobilia då vi skulle in på apoteket för att handla nässpray och sedan in i hälsoaffären och köpa olja till mig.

Ikea nästa. Gick egenom affären snabbare än vi trott. Antagligen för vi vet att vi är fattiga och inte har råd att handla en massa. Men vi skulle ju mest kolla bara.


Maxi nästa då det blev storhandling. Nu har vi mat så vi klarar oss ett bra tag.


Så nu är vi helt slut verkligen och orkar inte göra något speciellt. Men räkningar ska betalas, och det är aldrig roligt.


Av Debora Persson - 26 augusti 2009 19:52

Ja, då var det den där kursen då ja.

Hade föreställt mig att alla skulle sitta i ring och sen presentera sig, som dom gör på AA-möten där en kärring höll i samtalen.


Nu satt vi visserligen i ring, men vi slapp berätta om oss själva och "tanten" var 35 år gammal.


Vi var i stort sett yngst där med.


Hon gick igenom det mesta som man kände till egentligen.


Värkar, smärtlindring, hur ungen kommer ut och allt det där.


Har vi otur så föder vi inte på MAS utan kanske får man ta en tripp till Lund eller Kristianstad och föda eftersom Malmö föder sjukt mycket barn nu för tiden. Roligt. Vem pallar asa sig till Kristianstad och föda da? Man kanske föder på motorvägen istället.

Men chansen var ju inte världens största så förhoppningsvis slipper man ju packa resväskan för den saken.


Film blev det mot slutet, dock en tråkig film som visade lite förlossningar.


Men över lag så lärde vi oss inget nytt alls egentligen.. Hon gick ju igenom det mesta så frågan är vad vi kommer "lära oss" nästa vecka då mötet är

2 1/2 timme.

Idag var det bara 2 timmar.

Märker vi då.

Slapp iallafall fejka maginfluensa.

Av Debora Persson - 26 augusti 2009 08:25

Du är på dag 244 av 280. (87,1%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 5 fulla dagar (v34+5).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 36 dagar kvar till beräknad förlossning.

Av Debora Persson - 26 augusti 2009 08:10

Vaknade idag när min man steg upp. 06.10, och kunde inte somna om.

När han stack till jobbet så steg jag upp.

Idag ska vi alltså på förlossningsförberedande kurs.

Usch och fy.

Får väl se hur roligt det kommer vara. Kanske inte alls kommer vara som pesten. Men det känns som om det man behöver veta inför förlossningen kan man läsa om själv eller fråga barnmmorskan eller mamma om.

Så just nu känns det otroligt onödigt att slösa bort tid på det.

Men men vi får ju se. Har kanske helt fel om det.


Mannen min jobbar bara till 11 idag sen kommer han hem så äter vi lunch innan vi drar iväg till kursen.

Efter kursen ska vi till Ikea och apoteket innan vi ska åka och handla mat.


Dagen fullbokad idag.

Av Debora Persson - 25 augusti 2009 19:54

Barnet

Nu är barnet ungefär 45 centimeter långt. Du har säkert känt av att barnet hickar ibland. Det sväljer fostervatten, kissar och tränar därmed matsmältningen. Barnet har hittills varit ganska skrynkligt men nu börjar huden räta ut sig. Navelsträngen är generellt cirka 50 centimeter lång och tjock som en tumme.

Vikt 2 600 gram.



Mamma

Ditt totala fundusmått är nu ungefär 31-35 centimeter. Du har ökat minst elva till tretton kilo. Så här långt in i graviditeten brukar ledbanden och musklerna i korsryggen mjukas upp. Detta kan göra att du får ont i ryggen. Om värken är besvärande bör du prata med din barnmorska. Många känner sig lättirriterade nu. Bebisen trycker på överallt. Det är svårt att andas, sitta, stå och sova. Prata mycket med din partner så han eller hon förstår vad du går igenom. Nu står magen som högst för att snart sjunka ned lite. Då blir det lite lättare att andas igen. Det är lätt att bara fokusera på förlossningen, men kanske kan det vara dags att läsa på lite om amning och livet efter förlossningen.


Hos barnmorskan/kontroller

I vecka 35 är det dags för ännu ett besök hos barnmorskan som känner efter hur barnet ligger, kontrollerar hur livmodern och barnet växer, kollar ditt blodtryck samt lyssnar på barnets hjärta. Kanske får du ta ett extra urinprov eller blodvärde.



Av Debora Persson - 25 augusti 2009 19:03

Idag hann jag med att diska och stryka tvätt innan jag blev helt yr i bollen och det bara snurrade för mig, så fick lägga mig och vila. Det slutade inte heller på ett bra jävla tag.

Lunch blev det sen. Rotfrukter, klyftpotatis och wok. Har bakat chokladmuffins, fixat håret och dammsugit.

Städat bra idag.

Är mest sovrummet som behöver en makeover just nu men det får vi ta en annan dag för nu orkar jag inte mer.

Fick hem lapp om flytt. Verkar inte ha någon förbesiktning här så det blir ingen förrän man flyttar sen.. Men å andra sidan ska här vara snyggt när det kommer folk och ska tita på lägenheten.


 

 Snart är det här inte vårt längre.

Och det är jäkligt skönt!

Vill barakomma härifrån nu.

 

Tänk vad mycket bättre det blir sen, man får plats med allting utan att trycka ihop alla möbler. Lilleman får eget rum och hela stället mycket större.


Hann med att prata med bror min innan med. Han var på jobbet och hade övning så han skrek rätt bra ibland. Han verkar ha pli på de små männen där uppe i Umeå.

"60 Sekunder kvar!!" "30 Sekunder kvar!!"

 Tyvärr kommer han inte ner och hälsar på i första taget. Får väl hoppas man ser honom till jul iallafall.

Han har fullt upp i Umeå. En jävla resa blir det med om man ska fara fram och tillbaka sådär. Ingen endagsutflykt direkt.


Av Debora Persson - 25 augusti 2009 09:21

Tisdag idag.Idag ska jag banne mig städa. Allt.

Eller så mycket jag klarar av iallafall.

 För sen vet man inte när dom kan komma och kolla in lägenheten.

För imorgon hinner jag inte.

Då ska vi ju på förlossningsförberedande kursen så vi tvunget måste gå på.

Är ju idag bara  37 dagar kvar tills Lillemann kommer ut så det närmar sig.


Idag kom lönen.

Den var faktiskt på mer än vad jag trodde med tanke på de få timmar jag jobbade i juli.

Men den var ändå bara hälften av vad jag brukar få men det är ju lika bra att vänja sig för kommer inte få ut mer i månaden sen.

Detta är ju min sista lön på ett bra jävla tag.

Fick däremot in mer pengar idag, måste vara för Havandeskapspenningen, men frågan är varför jag får den nu?

Den borde inte komma förrän i september.Surt om jag får den samma månad såhär.

 

För då kommer jag stå utan pengar den dagen jag börjar jobba igen.

Så ska ringa och kolla upp det, varför jag inte får den månaden efter som man får med allt annat.Vill inte stå utan pengar sen.

 Nu blir det snart frukost så fort min man kommer hem, han vatt tvungen att åka och handla lite i affären. 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards