♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av Debora Persson - 24 augusti 2009 21:11

Du är på dag 242 av 280. (86,4%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 3 fulla dagar (v34+3).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 38 dagar kvar till beräknad förlossning.

Av Debora Persson - 24 augusti 2009 18:22

Ja idag har jag inte fått särskillt mycket gjort, men det var ju inget jag planerade heller direkt.

Jag ahr strykt lite tvätt, men eftersom det strykbordet är så lågt fick jag bara mer ont i ryggen. Plockade lite och slängde in en maskin tvätt.

Sen har jag vilat. 

Imorgon kommer lönen, inget man längtar till direkt för jag jobbade knappt någonting i juli, men det är tur min man får lite extra lön denna månaden så vi kan överleva.

Kommer inte bli någon resa hem iallafall som det ser ut nu. Det är om vi ska kolla lägenhet men inte annars. Bättre att spara dom pengarna till bättre saker.

Vill dom träffa oss hemma får dom helt enkelt komma till Malmö:) 

Jag är ju som sagt hemma hela tiden.


Känner att jag behöver ta och göra något vettigt nu.

Av Debora Persson - 24 augusti 2009 09:13

Så skönt att få sova i sen egen säöng igen. Lite mer plats så man kan göra sig, även om jag inte kan röra mig men man trivs alltid bättre i sin egen säng.

Sov till 9 med dessutom. Så 10 timmar kunde vi sova båda två.


Idag ska jag inte göra någonting mer än diska och stryka. Sen kommer jag bara vila om det inte blir någon promenad med.

Mer än så kommer jag inte orka.

Min man jobbar idag eftermiddag så han kommer inte hem förrän sent ikväll.





Av Debora Persson - 23 augusti 2009 20:27

Idag är jag såhär tjock.

Vecka 34+2.


 


 



Av Debora Persson - 23 augusti 2009 20:22

Ikväll firar vi min man ensamma med god mat och Wallanderfilm.

Ja, det är skönt. För ett år sedan hade vi fyllefest här, och idag sitter vi här ensamma men det funkar absolut lika bra och inget vi sörjer direkt.



Av Debora Persson - 23 augusti 2009 20:16


 

Algot hittar sin gamla bävermössa  på vinden!


 

Var är Sally?


 

 Fina katten


 

 Min manoch frysan som vi brukar bo i!


 

 Jag och lillebror. 12 år yngre och endast ett huvud kortare.


 

 Man kan ju alltid undra..?

Av Debora Persson - 23 augusti 2009 18:12

Nu är vi hemma i Malmö igen. Skönt att vara hemma i tid så vi inte kommer så sent som vi brukade göra förr.

Vi käkade ju lunch hos mannens far, hans mor var på kurs men det blev köttfärsgratäng. Mycket gott.

Sen packade vi in sakerna i bilen. Sally kände på sig vad som var på gång så hon gick och gömde sig ovanför garderoben.

Tog ett bra tag innan vi fick ut henne. Och det fick nästan bli med våld för annars hade vi kunnat stanna hela dagen.


Hem till Sölvesborg och lämna Män som hatar kvinnor till mamma och hämta spackel, kan ju vara bra om vi behöver fixa vid något vid besiktningen.

Dessutom fick jag en bamsekram av min kära lillebror och en puss och ett hejdå. Han sa att min mage växt en cm under natten och att magen växer 1 cm varje natt. Får jag inte hoppas för isf blir jag smällfet innan Lilleman kommer.


Stannade till vid Eko för jag skulle handla. Skulle ha dricka mm.


Hemma vid femtiden och lämnade av Sally och packade ut allt innan vi åkte till affären och handlade mjölk och bröd.


Av Debora Persson - 23 augusti 2009 11:01

Idag fyller mannen min år. Hela 23 år.  

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards