♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av Debora Persson - 23 augusti 2009 10:37

Då har vi äntligen hamnat under 40-strecket. Endast 39 dagar kvar nu.

Fast vetefan om man är så taggad längre.

Fick höra en hel del skräckisar från mammas alla förlossningar igår.

Hon har ändå varit med 5 gånger. Dom blev bara värre och värre för varje barn. Den lättaste var ju då ändå nummer ett och då hade hon ändå havandeskapsförgiftning.

Just nu är jag livrädd för vad som kommer hända vill jag lova. Ser man att personalen tar på sig stövlar, då är man körd!

Ser jag att dom tar på sig stövlar, då kommer jag på direkten.

Så nu har jag hellre lite ont i ryggen utan att klaga, gära fyra år till.



Du är på dag 241 av 280. (86,1%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 2 fulla dagar (v34+2).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 39 dagar kvar till beräknad förlossning.

Av Debora Persson - 23 augusti 2009 10:27

Igår blev det  som sagt middag hemma hos mamma. Där bjöds på allt möjligt grillat.

Korv, kyckling, kassler, nypotatis från trädgården och potatisgratäng.

Mycket mat till stor familj.

Efterrätten blev äppelkaka som mamma tvunget skulle ha ett speciellt recept som Jennie brukar göra.

Ut och leta efter Karlsson som tycktes ha receptet. Efter många om och men fick vi tag i honom och efter ännu en bra stund säger han att han inte hittar det. Ringer samtal och får samtal och tillslut fick vi receptet.

Det blev tamejfan skitbra ändå.


Vi har dessutom bestämt oss nu för att säga upp vår lägenhet nu i augusti. Hittar vi lägenhet innan dess så gör vi, annars löser det sig på något vis.

Mamma kommer ju i värsta fall ha en hel överövåning nu när lillasyster flyttar som lillebror egetligen ska flytta upp till men vi får vl låna den däremellan om det skulle vara så..?


Efter visiten hemma hos mamma åkte vi till Mörrum och mötte upp Oskar.

En tripp med bilen genom Svängsta och sedan staden innan vi begav oss hem igen för att egnetligen titta på Wallander men vi var för trötta så gick och la oss istället.


Av Debora Persson - 22 augusti 2009 15:45

Hemma hos mamma nu. Skulle träffat Frida idag men blev inte av så åkte till mamma istället.

Fick lura upp Algot på vinden för att leta efter skyddet som han hade till sin spjälsäng men hittade inte det.

Får se om vi går upp igen sen.

Nu har jag så ont i ryggen så måste nog upp och lägga mig och vila två minuter.


Av Debora Persson - 22 augusti 2009 09:05

Inatt har jag inte sovit alls bra. Denna trånga lilla säng ger mig nackspärr och allt annat. Funderar starkt på om jag istället ska sova hemma hos mamma inatt. Men det är för den delen surt med eftersom min man fyller ju år imorgon. Då vill jag vara med han imorgon och det blir jag inte om jag spver hos mamma för då ses vi inte förrän vi åker hemåt till Malmö på eftermiddagen.. Får se hur det blir.


Igårkväll åkte jag hem till Fia och var där en stund och hälsade på. Satt och snackade och åt godis. Vid halv tio hämtade mannen och Negern mig och vi åkte hem till Negern och var där en stund innan vi begav oss in till stan. Blev en varsin cheese på donken på vägen hem och sen in i frysan för att se klart på Män som hatar kvinnor.

Bra film. Är glad att jag inte lyckas läsa böckerna för tydligen en massa som fattas ur dom samt att då har man inget att jämföra med.


Nu ska jag väcka min man så vi kan få lite rullning på denna dagen.

Av Debora Persson - 21 augusti 2009 18:45

Du är på dag 239 av 280. (85,4%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34fulla veckor och 0 fulla dagar (v34+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 41 dagar kvar till beräknad förlossning.


 




Kroppen: Nu ökar du snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka. Av det går cirka 300 gram till barnet. Om du ökar väldigt mycket i vikt kan det bero på att du samlar på dig vätska. Det är oftast normalt men kan även vara ett av flera tecken på en komplikation. Mot slutet av graviditeten går du på fler besök hos barnmorskan för att till exempel upptäcka om blodtrycket stiger. Många får halsbränna, magen känns ofta full och det är svårt att hitta sköna ställningar på natten. Du får räkna med att vakna några gånger per natt för att kissa och vända dig i sängen.
Vid den här tiden gör barnmorskan en sammanfattning om hur din graviditet har varit. Du kan skriva ett förlossningsbrev där du skriver lite om dig själv och dina förväntningar på förlossningen, samt vilken form av stöd som du tror att du och din partner kommer att behöva.

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar. Du känner nu varje dag hur barnet rör på sig och det är inte ovanligt att du lagt märke till att ditt barn har en speciell dygnsrytm, som ofta fortsätter efter att barnet är fött.
Av Debora Persson - 21 augusti 2009 16:52

Idag sov vi länge för en gångs skull. La oss lite efter 23 igår och om upp vid halv tio. Konstigt med tanke på sängen vi har här i frysan är så mycket mindre än vår egna så man får ju inte plats som man vill. Och jag som knappt kan röra på mig i sängen i vanliga fall blir stel som en pinne här.


Efter frukost la jag mig och vilade igen. Hann somna då mannens farmor kom hit. Hann inte riktigt med. Dom skulle bara hit och vända och ge min man en present men ändå. Nyvaken.


Sedan bar det av till stan och systemet ett ärende och sedan åkte vi och hämtade något till mannens mamma, två lådor, vet inte vad det var men efter det blev det besiktning på bilen.

Och det gick bra, ingen anmärkning (förutom fel färg på blinkisljuset, men inget vi behövde komma tillbaka för) jo sen var det nått med handbromsen, hjulinställning och däcken, men det fixar far min när det behövs..:)


Sen var sista anhalt Mörrum och mannens mormor som bjöd på fika. Äppelkaka blev det. Karin och hennes kompis kom inom Mörrum med, fick en pyjamas av henne till Lilleman. Hos hans mormor smällde vi någon timme innan det bar av hem till frysan igen.


Mat om någon timme här, sen hade jag tänkt att åka upp till Fia en stund innan vi kommer bege oss hem till Negern.


Skulle ju hunnit träffa min Frida idag med, men fick plötsligt fullt upp.

Jag hoppas på en dejt imorgon istället innan jag åker hem till mamma:)




Av Debora Persson - 20 augusti 2009 21:08

Är i Mörrum nu.

Kom hit vid halv fem tiden ungefär.

Lämnade av en icke glad katt som inte alls gillar att åka bil (har gapat hela resan ner, så fort hon var tyst var jag tvungen att peta på henne för trodde hon dött eller nått eftersom hon var helt hysterisk)

Hon var lycklignär hon kom ut ur bilen iallafall.

 

Sen bar det av till Svängsta hem till Kalleponken. Vi lagade mat och satt och pratade.

Tillslut var vi sjukt trötta allihopa så vi åkte hem. Hade så förbannat ont i min rygg. Så jag nästan började gråta. Fick åka till affären och köpa godis som tröst.

Hem och prata med mannens mamma och nu sitter vi ute i fryshuset och ska kolla på film. Män som hatar kvinnor blir det ikväll, får se hur länge vi orkar titta innan vi somnar. Den är ju två och en halv timme lång!



Av Debora Persson - 20 augusti 2009 13:28

Nu ska vi käka lasagne och sen ska vi dra oss mot Blekinge.

Om Sally hinner komma hem. Hon är ute nu givetvis.

 Sen lasta av sakerna i Mörrum och så åker vi till Svängsta och hälsar på Kalleponken och göder honom med mat. Kan tänka mig att han behöver det sen.

Mer än det blir det väl inte ikväll. Blir väl ett litet möte med Oskar skulle jag tro.



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards