♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av Debora Persson - 17 augusti 2009 12:11

Tamejfan otroligt vad veterinärer är upptagna. Dom som jag hållt på att ringa hela förmiddagen hade nu när jag ringde igen slut på telefontid! Ringde till annan veterinär som också hade fullt upp tydligen.

Fick tag i dom senare, det var dom som kastrerade Sally. Hon i telefonen var inte svensk och fattade inte vad jag sa så fick upprepa allt jag sa tre gånger.


Fick frågan om vad katten vägde. Ingen aning sa jag. Hon blev nästan upprörd och sa "man vet väl vad sin katt väger!?" Vem går och väger sin katt var och varanan vecka?? nte vi iallafall så jag chansade på två tre kilo. Det var en väldigt liten katt tyckte hon så var tvungen att väga för hon skulle bli nöjd.


I vilket fall kan vi nu hämta ut salva till Sally imorrn, eftersom hon inte skulle faxa förrän 18 ikväll.. Fick inte veta vad det var vi skulle få eller vad det kommer kosta så får ju bli en vacker överraskning imorgon.

Får hoppas det inte kostar för mycket.




Av Debora Persson - 17 augusti 2009 10:41

Helt jävla otroligt vad veterinärer har att göra idag. Har ringt i en och en halv timme till veterinären och då kommer telefonsvararen igång där dom säger att dom är hårt belastade just nu och ber mig ringa om en liten stund hela tiden.

Ska det vara så svårt att komma fram och prata med någon? Tydligen.

Av Debora Persson - 17 augusti 2009 09:01

Idag är jag jättetrött och mår tamejfan illa just nu så kan inte resa mig upp för att hämta dricka ens för då svimmar jag.

Idag ska jag ringa veterinären och be dom skriva ut salva till katten som kliar sig i örat hela tiden. Mamma sa igår att hon kan fått öronskabb så läste lite om det och det stämmer nog. Stackarn har ju kliat sig ganska länge..

Bara hoppas att dom inte behäver ha in katten så dom kan titta på henne för då kommer vi vara panka fram till jul.

Av Debora Persson - 16 augusti 2009 19:30

Sally hon har duschat idag så nu är hon fin. Det är inte så jobbigt att duscha henne eftersom hon är stilla fram tills hon får vattnet i ansiktet.

Mindre roligt dock när hon ställde sig och skakade av vattnet i badrummet.

Nu har hon fullt upp med att slicka sig torr för det fick vi inte hjälpa henne med.


 

 

Ont

Av Debora Persson - 16 augusti 2009 17:52

Nu slutar snart min man att jobba.

Så när han kommer hem ska det bli middag och sen hoppas jag vi kan ut och gå en kortis, för det är så fint väder. Men har så förbannat ont nu för tiden. Låg på soffan innan och kunde inte komma därifrån för jag hade så ont. När jag väl kom där ifrån så kunde jag knappt gå. Men lite fick jag gjort. Drog ut en sopsäck på altanen och fyllde den med skit vi hade där ute. In i förrådet för skulle se vad jag kunde hitta för saker som kunde flytta hem till lillasyster men insåg ganska snabbt att jag inte orkade in i den röran.

Ska plocka i ordning här lite nu innan mannen kommer, så han kan laga mat:)

Av Debora Persson - 16 augusti 2009 12:47

Idag bar det upp klockan halv åtta så in i duschen en snabbis innan vi skulle åka kvart över.

Mannen min skulle till jobbet, han började nio och jag och Karin gick till Donken för att äta frukost.

Efter det skulle vi försöka hitta en buss som skulle mot Ikea. Slutade ju med att jag skulle få följa med ungen till Ikea så hon kom dit hon skulle.

I och med MalmöFestivalen så hade dom flyttat den busshållsplatsen vi skulle åka från så blev en bra promenad att gå med eftersom vi inte visste vart den hade flyttats till.

Kom tillslut på bussen och kom fram dit vi skulle.

In på Ikea en snabbis eftersom Karins kompis med mamma inte hade kommit än.

Jag köpte galgar som inte fanns sist vi var där sen ut igen och vänta på att dom skulle komma.

Sen vatt det bara att sätta sig på bussen hemåt ensam igen.


Femmans buss var försenad som vanligt och jag fick en Jehovas efter mig som ville visa den nya världen eller vad hon snackade om. Jag sa att jag inte trodde på sån skit och så kom bussen sen tillslut.


Hemma nu och jag är sjukt trött. Ska försöka plocka lite här hemma och fixa, men först blir det vila, har så förbannat ont i ryggen, och denna jävla foglossning.

För övrigt är det bara 46 dagar kvar tills lilleman kommer till oss:)

Av Debora Persson - 16 augusti 2009 12:41

Igårkväll färgade Karin mitt hår mörkt då. Man är lite ovan när man ser sig själv i spegeln men man vänjer sig.

Hon skulle klippt mig med men det hann vi inte med så får klippa mig en annan dag. 

Grillade hamburgare till middag.

Resten av kvällen tillbringades i soffan och Paradise Hotel och sen film innan vi gick och la oss. Skulle upp tidigt idag allihopa.



Av Debora Persson - 15 augusti 2009 15:08

 Gubbamössa


 Stövlar


 Från lillasyster


 Han blir tamejfan skitsnygg

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards