♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2009

Av Debora Persson - 11 september 2009 08:28

Du är på dag 260 av 280. (92,9%).
Du är i vecka 38 
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden. 
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning.



Kroppen: Nu närmar sig förlossningen med stormsteg.

Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen.

Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont.

Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar.

Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk.

Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång.

När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum.

Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.



Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.

Av Debora Persson - 10 september 2009 23:04

Innan jag blev gravid vägde jag 56 kg.

Nyss vägde jag mig.

Måste vara något allvarligt fel på vågen.

Hur i helvete kan man annars gå upp så mycket?

20 KG!!!

För bara några veckor sedan hade jag bara gått upp hälften så mycket som jag gjort nu, alltså 10 kg...

Helt skumt, för om jag gått upp så mycket nu sista tiden borde jag väl fått en jäkla massa bristningar?

Inte en enda brist på magen ju.

Är jag visserligen glad för men ändå.

Man ska ju väga sig på morgonen med, så i morgon innan fruksot ska vi se om jag det är lika mycket.

Åt helvete med vågen.

Av Debora Persson - 10 september 2009 18:09

Idag har jag fått lite gjort iallafall.

Efter de få timmarna jag lyckades sova i natt så somnade jag en timme på förmiddagen.

Plockade fram alla kartonger vi har i förrådet och insåg att vi kommer behöva köpa nya.

De vi har nu räcker inte.

När vi flyttade till Malmö så hade vi inte särskillt mycket saker utan vi köpte ju allt nytt när vi kom ner hit.

Jag satte in annonser på blocket så vi kan bli av med vårt köksbord och tvbänken.

Packat lite, diskat och kokat nappar och flaskor som man tydligen ska göra innan dom används första gången.

Ja, sen sov jag en halvtimme till innan min man ringde och väckte mig då han slutat jobba.

Snart ska vi synda lite för jag har skickat iväg honom för att hämta pizza. Pappas fel för när jag pratade med honom häromdagen så hade han varit och hämtat pizza och jag har varit sugen på pizza sen dess! :)

Men sen ska vi ut och gå en runda innan idol. Efter idol blir det Wallander och hämnden.


Av Debora Persson - 10 september 2009 14:06

Har ring och fixat med lägenheten vi fick.

Vi beslöt oss för att inte invänta svar från den andra lägenheten, utan vi tar den vi fick nu först.

Fick prata med en trevlig tant, folk på sådana ställen har vi upplevt tidigare är riktiga surfittor så var berädd på att komma till en sådan nu med. Men hon var trevlig!

Tyvärr så skulle inte köksluckorna bytas förrän 2013. Lite surt, jag sa till henne att dom ser ut att komma från 1800. Mot en kostnad kan man få dom bytta nu.

Men men. Golven sa hon skulle bytas och slipas nu iallafall som nuvarande hyresgästen tackat nej till så vi kan få det fixat nu till oss om vi vill.

Bra, för ett av golven var..blått? fult utav bara fan. Så det kan vara bra att få bytt. Däremot att få golvet slipat i tvrum kan vi nog hoppa. Tar en evighet att få det fixat och dessutom kan det inte vara kul att flytta därifrån med slitet golv sen om man får det fixat. Tur vi tackade nej till det i Mörrum för vi slet ju ännu mer på golvet när vi bodde där, så samma sak kommer väl ske här med.


Det blir nog bra, vi får kontraktet skickat till oss så vi slipper åka dit, sen är lägenheten vår 1 november. Fast den är ledig 1 oktober men det blir lite väl att ta i att flytta då..


Av Debora Persson - 10 september 2009 14:02

Du är på dag 259 av 280. (92,5%).

Du är i vecka 37.

Du har gått 36 fulla veckor och 6 fulla dagar (v36+6).

Du är i 9:e kalendermånaden.

Du är i 10:e graviditetsmånaden.

Du är i trimester tre.

Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009

Du har 21 dagar kvar till beräknad förlossning.


   


Ja, nu är det exakt tre veckor kvar tills han är beräknad att komma till oss!

Av Debora Persson - 10 september 2009 06:40

Shit, är fortfarande vaken. När ska jag somna egentligen?

Lite trött är jag men efter att ha sovit i bara två ovh en halv timme i natt så borde jag faktiskt vara pisstrött.

Min man är uppe och vi har käkat frukost nu och snart ska han åka till jobbet.

Jag ska försöka sova en stund iallafall.



Av Debora Persson - 10 september 2009 04:16

Vad gör jag uppe nu egentligen?

Har varit vaken i över en timme. Vaknade och var helt pigg.

Gick upp på toa och försökte sova igen men lyckades inte somna om

Det är otroligt jobbigt att ligga och vänta på att man ska bli trött och somna så steg upp istället.

Pisshungrig är jag.


Lika bra  att vänja sig vid sådana här tider. När Lilleman kommer så lär det bli livat i luckan. Han kommer säkerligen hålla oss vakna på alla tider som vanligt folk sover på..Som kvart över 4 på morgonen...


Och visst att jag sa att jag skulle upp tidigt idag, men detta är väl lite överdrivet? Somnade ju dessutom efter tolv i natt så har inte sovit mycket mer än 3 timmar.


Ska slänga i mig något att käka nu, och titta på one tree hill och hoppas på att jag kommer kunna somna.



Av Debora Persson - 9 september 2009 22:51

Ikväll har vi varit ute och gått en runda innan det blev idol.

Tog svängen inom busshållsplatsen och snodde hem en bunt med Metro så vi har tidningspapper att slå in ömtåligt med.

Råkade slänga hela bunten vi hade hemma innan som jag håll på att spara till det. Bra att Metro finns då:)

Snart läggdags för imorgon ska jag fanimej upp tidigt och göra snyggt här hemma och inte vara lat!



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards