♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2009

Av Debora Persson - 9 september 2009 21:04

 



                       



Av Debora Persson - 9 september 2009 19:46

Även om jag visste att vi skulle flytta snart eftersom vi redan sagt upp denna lägenheten så är vi ju illa tvugna.

Men nu, när man vet att man fått lägenhet kan man knappt fatta det.

Ska bli så otroligt skönt att komma härifrån.

Tänk att man till vinterna kommer få värme hemma. För det kan man ju inte förvänta sig här heller när värmen inte funkat i hemmen någon vinter tidigare.

Men men. Det ska bli skönt. Flytta till något större.


Började med en etta, sen en tvåa, en tvåa igen och nu blir det en trea. Nästa gång ska jag se till att det blir ett hus till oss.


Av Debora Persson - 9 september 2009 18:24

Dagen har varit okej.

På ett sätt känns det som om vi hunnit med hur mycket som helst, men å andra sidan känns det som om vi inte gjort något som jag hade tänkt mig i morse att vi skulle göra.


Vi åkte ju in till stan en sväng.

Jag skulle ha smink. Köpte även en vintermössa till Lilleman och en filt till honom.

 

Efter stan åkte vi hem och åt lunch.

Klockan hann bli 14.00 och då satte vi igång med att bygga ihop vår tvbänk.

Att bygga ihop den tog oss nästan 3 TIMMAR. Var dock inte så jobbigt som jag föreställt mig att det skulle vara. Byrån vi köpte sist blev det betydligt mycket mer svordommar över.

Blev inte mycket svordommar idag faktiskt. Och då är jag ändå höggravid och jobbade som en jude.

Men det gick bra. Tiden sprang iväg visserligen.

Och mitt i allt ringde dom ju och sa att vi fick lägenheten. Underbart.


 

Så otroligt duktigt av oss att bygga ihop den skiten. Snyggt blev det med!


Så mycket mer hann vi inte med idag. Hade ju tänkt att vi skulle fixa utemöblerna ute och sånt idag med medans det var fint väder, men vi får ta resten i helgen!


Nu är det fotbollen som gäller på tv. Lasagne har min man gjort så den är inne i ugnen så snart är det middag!


Kattlåda.



    Tillfällig Bebis.

Av Debora Persson - 9 september 2009 17:12

Ja, dom ringde innan.

Vi fick lägenheten med inglasad balkong och extra toalett, den som inte hade världens snyggaste tapeter och golv.

Men det gör inget.

Vi kommer bara bo där tillfälligt innan vi beger oss in innanför Blekinges gränser igen..

 

Visserligen är den andra snyggare men det var en innan oss som tackade Ja på den. På fredag ska vi visserligen ringa och kolla ifall dom kan ha ändrat sig. Har dom gjort det så är den vår istället.

Men nu har vi en bostad iallafall.

Otroligt underbart.




Av Debora Persson - 9 september 2009 10:13

Vilket datum...

 

 

Skrev ett långt inlägg innan men internet lever sitt eget liv så man blir riktigt förbannad på den skiten.

Allt försvann.

I vilket fall är min ma ledig idag så vi ska bland annat bygga ihop vår tvbänk ändå har vi beslutat, åka in till stan ett ärende och lite annat. Ikväll är det tydligen fotboll på tv så det ska jag offra mig för att se.

Nu ska jag göra mig i ordning så vi kan få lite gjort idag!


Tvbänk  

 


Av Debora Persson - 8 september 2009 20:38

Snart slutar min man sitt jobb och då blir det väl film.

Nu är det idol och sen är det tamejfan Andra Avenyn som har börjat igen! En töntig serie jag vet, men har man väl börjar kolla på skiten så kan man inte sluta.

Ikväll har jag otroligt ont i ryggen.

Hoppas på att Lilleman kan komma snart så jag slipper ha ont längre.

Är inte alls långt kvar och han kan i stort sett komma när som helst.

Men å andra sidan så går 7 av 10 förstföderskor över tiden.

Skulle inte förvåna mig om han då kommer senare med tanke på den turen jag alltid har.

Han ska ju egentligen komma den 1 oktober.

Ska han vara sen, då kommer han nog den 3 oktober känner jag på mig.

En lördag kommer han tror jag.

Eller så blir det lördagen innan, den 26 september.

 

 

Innan Ultraljudet var han ju beräknad att komma den 24 september så vi får väl se när han vill komma till oss...??

Förhoppningsvis snart!!

Bebisbild     

Av Debora Persson - 8 september 2009 16:58

Har idag varit ute och gått en runda. Rundan tog en halvtimme så det var lagom runda. Varmare ute än vad jag trodde det skulle vara. Fan, jag som ville ha höst. Fick strålande solsken och värme istället.

När jag kom hem blev det lunch innan jag la mig på soffan för att vila en stund. Tänkte jag skulle sova ett par minnuter men kunde inte somna.

Gick ut i förrådet och hämtade in lite kartonger.

Vi börjar packa ner det som vi vet att vi inte kommer använda, och rensar runt lite. För skulle det vara så att vi flyttar 1 november har vi nu att packa för sen när Lilleman kommer så kommer det inte finnas mycket tid för packning sista månaden.

Så lite packning kommer det bli när jag orkar resa mig upp från soffan.

Packa klart BBväskan borde jag med göra någongång. Har börjat på det men det blir aldrig klart för jag vet ju inte vad jag ska packa i, och hur mycket som ska med och allt det där.

På tal om lägenheterna, så vatt ju sista anmälningsdagen idag 24.00, eller anmälningsdagen, man ska senast idag anmäla om man vill eller inte vill ha lägenheten. Så imorgon får vi väl reda på om vi får den eller inte.


Nu ska jag banne mig sätta igång disco och börja röja här hemma. Grannen har haft disca han med idag så nu är det min tur!


 



Av Debora Persson - 8 september 2009 13:34

Fortfarande inte fått reda på om vi kommer få den ena lägenheten eller inte. Senast 24.00 idag ska vi få veta. Nästa lägenhet får vi veta senast 24.00 imorgon.


Däremor har vi fått ett erbjudande till så vi kan få titta på en lägenhet till!

Även denna lägenheten har några i kö före oss men man kan alltid hoppas på det bästa!


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards