♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2009

Av Debora Persson - 18 september 2009 12:59

Då vatt väskan i stort sett packad som ska med till bb. Lite småsaker som ska ner som man får ta då det kommer. Har tagit tid att packa den där väskan för man vet ju inte vad man ska ha och inte ha med sig. Finns mycket onödigt som man inte kommer behöva när man väl är där.

Alla säger olika saker man ska ha med sig och vad som är onödigt. Men jag har väl fått ner det nödvändigaste i en lagom väska. Man kan ju inte direkt komma med en stor resväska heller. Har jag missat något så är det inte heller hela världen.

Planerar inte att vara där borta mer än vad jag verkligen kommer behöva.


Det är rätt roligt att dom säger att man ska ha mat med sig till pappan eftersom han inte får någon mat på sjukhuset. Men ska man då ha mat i kylen i väntan på det? Tänk om man går äver tiden så mycket som två veckor? Mat kan man inte packa två veckor innan heller. Man vet inte alls när det blir av och när det väl börjar komma då ställer man sig väl inte och lagar mat till pappan som han ska ha med sig till sjukan?



På tal om mat ska jag nog ta och käka lite lunch nu tror jag. Jag äter inte rester egentligen men pannkakor kan jag äta dagen efter så det får funka.

Av Debora Persson - 18 september 2009 08:36

Idag så steg jag upp lite över 7.

Har vaknat x antal gånger i natt och på morgonen.

Så har inte sovit särskillt bra i natt.

Å andra sidan har jag tid så jag kan sova om dagarna för det har jag ju tiden till.

Fredag idag ja, känns som om det nyss var fredag..?

Tiden går verkligen snabbt nu...

Städa idag ja, i morgon kommer får vi besök nämligen och vill ha lite ordning här hemma.

Och idag så blir vi av med vårt barbord? Förhoppningsvis!

Får lita på att hon kommer.

Fick mail igår från en i Växjö, som ville köpa bordet för hälften av vad vi säljer det för bara för hon skulle få köra så långt...!

Är väl inte vårt problem om dom får åka långt för det. Så, nej tack.

Fick även ett mail från en "fattig" student i Lund som ville att vi skulle köra bordet till henne.

Så svårt för folk.

Vi är ingen fraktfirma som säljer billigare ju längre bort man bor.

Tror dom då att om någon i Kiruna skulle få bordet gratis med gratis frakt för dom bor så långt bort?

NIXPIX.

Ja, det är inte lätt, gav tillochmed fan i att svara på de mailen.


Av Debora Persson - 18 september 2009 07:54

Idag går vi in i en ny vecka igen.

Känns som om det var igår vi gick in i ny vecka.

Otroligt, för nu går det banne mig undan.

Har gått hela 38 Veckor nu!

Inte långt kvar alls nu.




Du är på dag 267 av 280. (95,4%).
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 13 dagar kvar till beräknad förlossning.



Kroppen: Bestäm dig för att du är klar att föda ditt barn!

Nu är du klar med förberedelser och du är redo.

Känslomässigt känner man ofta blandade känslor, man är otålig samtidigt som man kan känna rampfeber.
Livmodertappen har i regel börjat mogna och mjukats upp för att underlätta förlossningsarbetet, i vissa fall försvinner den helt.

Slemproppen kan lossna, men det är ingen garanti att förlossningen är på gång.

Om den lossnar i tidigt skede kan den till och med återbildas.

Slemproppen bildas i vecka fyra för att skydda ingången till livmoderhalsen.

Den kan vara alltifrån genomskinlig i en geléaktig konsistens till brun-, röd- eller grönfärgad.

Den kan även komma ut i små omgångar och vissa märker inte ens av den.

Barnet: Det duniga hår som hittills täckt barnets hud försvinner och hudens rynkor är utslätade.

Barnets avföring "mekonium" som samlats i tarmarna består av en blandning av lanugohår, gallpigment, utsöndringar från matsmältningssystemet och celler från tarmväggen.

Barnet förbereder sig att födas genom att samla på sig extra mycket energi för att klara sig under förlossningen och de första levnadsdygnen innan mjölkproduktionen kommit igång.


Vecka 38  


Av Debora Persson - 17 september 2009 19:52

Hemma nu igen efter en liten sväng. Åkte till Jägersro och handlade nya kaffemuggar. Dom vi har nu är inte dom snyggaste tycker jag och har absolut velat byta för länge. Så nu hittade vi billiga snygga så fick bli dom.

Åkte och skulle handla sen, för ikväll blir det pannkakor!

Handlade lite till i helgen med, för då kommer Negern. Denna gången ska han inte få ändra sig i sista sekunden för han ska tvätta strumpor utan nu SKA han komma.


På söndag ska vi dessutom kanske på hockey. Karlskrona spelar här nere och antagligen ska min käre far åka ner hit men eftersom han isåfall kommer åka supporterbussen så kan han inte komma hem hit och hälsa på.

Då får vi hälsa på han inne på hockeyn helt enkelt.

Men min man vägrar stå på Karlskronas sidan så han kommer få stå på andra sidan..haha

Min man och pappa hejar absolut inte på samma lag. Dom är motståndare. Pappa tyckte dock det var bra om vi kom och tittade på hockeyn för då kunde min man få se lite riktig hockey, istället för Mörrum:P

Men blir ju bara av om pappa kommer ner såklart. Får helt enkelt se hur det blir.


Nu blir det idol och snart lite mat!




Av Debora Persson - 17 september 2009 16:27

101 saker man kan göra i en buss

  1. Sparka på sätet framför dig. Om personen framför ber dig sluta, skyll på han bakom dig.
  2. Ta med dig utrustning och försök spela boule i bussen. Fråga alla om dom vill vara med.
  3. Joddla
  4. Håll tal för alla om växthuseffekten. Om någon ser ointresserad ut,
    harkla dig högt. Avsluta ditt tal med att säga att bussen bidrar till växthuseffekten och kör ut alla.
  5. Åk inlines/skateboard i bussen.
  6. Ta med en kamel. Om chauffören nekar till att låta dig ta med kamelen, säg att han är den enda vännen du har, och grina högt.
  7. Ta med en mungo. Om buss chauffören undrar varför, säg att herrens vägar äro outgrundliga.
  8. Ta med huligantutor. Tuta i folks öron.
  9. Avrätta gosedjur. Mitt i bussen.
  10. Testa alla brandsläckare.
  11. Kapa bussen. Använd helst en vattenpistol eller blåslampa.
  12. När busschauffören ber dig visa busskort, vägra förstå varför.
  13. Ta med en skottkärra med godis. Spring fram och tillbaka i bussen samtidigt som du kastar upp godiset i luften och skriker "prisa gud, här kommer skatteåterbäringen".
  14. Spotta tuggummi på golvet. Fastna i det. Säg åt busschauffören att dom borde städa lite oftare.
  15. Montera upp en hängmatta.
  16. Fråga vart toaletten är.
  17. Be att få en läsk.
  18. Ordna en fiskdamm längst bak i bussen.
  19. Visa upp ICA-kort istället för busskort.
  20. Sätt upp snubbeltråd mitt i gången.
  21. Sprid ut råttfällor på lämpliga ställen.
  22. Be att få låna pengar av busschauffören. Gråt om han inte vill låna dig något.
  23. Tänd en tändsticka och lägg den bredvid chauffören. Lägg sedan båda
    händerna över den. Säg sedan "titta, den är borta". "Detta är väl bevis nog för att jag ska få åka gratis?"
  24. Fråga ifall det går bra med att göra 10 armhävningar istället för att betala.
  25. När du gått på bussen, spring rakt igenom bussen, gå ut längst bak och ställ dig i kön igen. Upprepa detta 5-6 gånger.
  26. Pruta
  27. Tag med en bibel. Insistera på att chauffören ska svära över bibeln på att han är en hederlig människa innan du betalar.
  28. Tag busschauffören i hand.
  29. Dela ut 3D-glasögon till alla på bussen.
  30. Be folk skänka pengar till välgörenheten.
  31. Spela blind.
  32. Spela döv.
  33. Fråga alla om dom vill byta samlarkort med dig. Helst pokémon eller hockeykort.
  34. Be chauffören byta radiokanal.
  35. Insistera på att chauffören ska visa dig hans körkort.
  36. Ta kort på busschauffören.
  37. Betala med femtioöringar.
  38. Betala med tusenlappar.
  39. Hitta på en egen valuta. Fråga om du kan betala med den.
  40. Ta med glitterspray. Spruta på alla fönster.
  41. Cykla.
  42. Anordna ett lotteri.
  43. Ha en picknick.
  44. Gör en hinderbana.
  45. Borsta tänderna.
  46. Öva på tal.
  47. Klä ut dig till tomte. Dela ut presenter till alla på bussen. Ha rim på paketen.
  48. Lägg ägg på alla tomma säten. Skratta högt och tillgjort när någon sätter sig på dom.
  49. Ta med en giraff. Säg att han diskrimineras på grund av den låga takhöjden.
  50. Ät frukost.
  51. Grilla korv. Bjud andra.
  52. Skrik högt med jämna mellanrum.
  53. Tag med en kanin, hävda att det är en hare.
  54. Tag med en schimpans, säg att det är din kusin.
  55. Spring på bussen längst fram iklädd pälsmössa samtidigt som du jonglerar med mjölkpaket och skriker på irländska. Spring sedan ut.
  56. Försök få igång en debatt om vägbulor.
  57. Imitera gollum.
  58. Dela ut valsedlar. (Endast om det inte är val.)
  59. Bär gasmask.
  60. Spela fiol.
  61. Håll tal om kända böcker eller filmer och hävda att författaren har fel. Säg
    t ex att Anakin Skywalker egentligen föddes i Arjeplog eller att Oliver Twist saknade sin vänstra stortå.
  62. Citera en knölval.
  63. Sätt ut marschaller.
  64. Kapa bussen igen. Den här gången använder du smörkniv eller sticksåg.
  65. Sjung en folkvisa.
  66. Säg att du kommer från svenska FBI och måste åka gratis. Om chauffören vägrar säg att du har rätt att döda. Om han fortfarande vägrar tag fram en knallpulverpistol och skjut några skott. Om han då säger åt dig att gå av bussen gå av bussen och gå på där bak på bussen.
  67. När du skall visa busskort gå bara förbi. När chauffören säger till dig låstas halka och kryp sedan tillbaka och visa upp busskortet och säg:
    Är du nöjd nu herre?
  68. Visa upp busskortet i en cirkelrörelse.
  69. Testa om busschauffören förstår teckenspråk. Om inte ge honom en örfil och spring därifrån.
  70. Lämna ett kärleksbrev till chauffören.
  71. Kör med en radiostyrd bil i gången.
  72. Tag med en struts. Säg att den har ett meddelande att framföra till chauffören.
  73. Måla om dalahästar till zebror.
  74. Tag med dig hundar. Många små, det måste vara minst 7-8 stycken.
  75. Klaga på brandsäkerheten.
  76. Bär simfötter.
  77. Ta med en uggla. Säg att den heter Hedvig.
  78. Förklara att du är motståndare till kollektivtrafik.
  79. Tag med en dromedar med förklara att den ska framföra ett meddelande till busschauffören och att den är Bin Ladens sändebud.
  80. Montera bikupor på alla tomma säten.
  81. Tag med dig en vilstol och sätt dig mitt i gången.
  82. Spring ombord på bussen där bak med ett tangentbord i ena handen och en hundvalp i den andra. Du skall ha på dig skidglasögon och börja fäkta med närmaste person. Använd tangentbordet (eventuellt också hundvalpen). Skrik "en garde" och spring sedan ut.
  83. Bär myggnät.
  84. Ät Paj.
  85. Kliv på bussen tydligt iklädd rörmokarkläder. Hävda bestämt att stoppningen i sätena läcker frigolit och kräv upprättelse, med skiftnyckeln, av chauffören.
  86. Släpp lös hundra hamstrar.
  87. Blås såpbubblor.
  88. Tejpa fast busskortet på ett A4 och visa upp det.
  89. Säg att du är stum.
  90. Tag med ett överfallslarm och dra ut splinten. Ät upp splinten. Skrik sedan: Utrym Bussen! Ingen Panik! Alla på en gång!
  91. Gå på styltor. Om någon frågar varför säg att det är en ny livsform.
  92. Tag med en rulle hönsnät och fråga alla om de vill ha en bit.
  93. Tag en själv uppblåsande gummibåt. Lura någon att dra i utlösaren.
  94. Fixa ett disco.
  95. Anordna bussmästerskap i lerduveskytte.
  96. Tag med dej en brevlåda. Fråga folk om de vågar titta ner i den.
  97. Stirra som besatt på någon. Om personen tittar tillbaks på dig, spärra upp ögonen, mumla något, skrik högt och släng dig ut genom fönstret.
  98. Göm dig under en stol. Gärna så att du syns.
  99. Dra ett uselt skämt för chaffuören. Skrattar han till lite för att han tycker synd om dig, följ anvisningarna: Dra samma skämt igen. Och en gång till. Sedan drar du poängen tre gånger till. Upprepa tills han slänger ut dig.
  100. Visa busskortet med en pinsett.
  101. Bygg en linbana.

Av Debora Persson - 17 september 2009 16:16

Om 45 minuter slutar min man sitt jobb, skönt för då kan man hitta på något. Denna dagen har jag inte gjort ett skit som vanligt.

Men vi ska åka en sväng sen så jag har fått komma ut lite denna dagen iallafall.

Har haft sjukt tråkigt idag, orkar inte springa runt och jaga folk hela tiden så då sitter jag hellre ensam. Det blir ju så att det alltid passar dom hela tiden när man ska umgås, så när det väl passar dom så vetefan om man ska ställa upp då när det inte passar annars. Den där verksamheten lägger jag ner. Jag vet att dagen kommer då det passar dom. Men det kommer inte passa mig då för då kommer jag umgås med riktiga vänner och min familj för då har Lilleman kommit med.

Men men man ska njuta av ensamheten så länge den varar:)


Nej, nu ska jag ta och plocka ordning lite här, dra upp rullgardinen och vädra. Ser ut som om jag legat bakfull här i tre dagar just nu. Inte bra.

Av Debora Persson - 17 september 2009 10:53

Idag är det exakt 2 Veckor kvar tills Lilleman ska komma!

Kan ju dock vara 1, 3 eller 4 veckor oxå tills han kommer. Man kan aldrig vara för säker på det.

Vi får hoppas han inte går över tiden iallafall för vi vill verkligen ha ut honom snart.

Ultraljud   Ultraljud2---   Ultraljud 2--

  Ultraljud 2-   Ultraljud90   Maximilian  



Av Debora Persson - 17 september 2009 08:38

Vaknade vid 7 idag först då min man skulle till jobbet. Tänkte jag skulle ligga kvar och vakna lite mer då innan jag skulle stiga upp.

Men så vaknade jag vid kvart över 8 istället.

Katten satt utanför men hon hade ju inte ropat så där hade hon kunnat sitta utan att jag visste det.

Igår blev det dock ingen film,  vi hade för mycket att göra på för kort tid och filmen var över två timmar så fick hoppa det. Skulle fixa med min e-legitimation och försäkringskassan så jag får föräldrarpenning när jag ska, reda upp papper, posta brev (lådan här utanför töms på morgonen) det blev kvällsmat med och dessutom fick jag för mig att jag skulle handla lite jul. julgardiner. Och lite annat julpryl. Underbart för jag älskar julen, känns lite tidigt visserligen men vaddå.

Såg tillochmed tvreklamen annonserar ut JULKONSERTER som man ska boka redan nu.

Ja, i vilket fall så hann vi inte titta på filmen efter allt detta fix. Lite Bigbrother och sedan läggdags.



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards