♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2009

Av Debora Persson - 13 september 2009 23:30

Vi fick nyss besök av en liten näbbmus.

Hade altandörren öppen i hopp om att katten skulle komma hem. Och det gjorde hon ju, men on hade en mus i munnen och vi hann inte stoppa henne för hon sprang in.

Näbbmusen levde, för Sally lekte fortfarande med maten. Hon sprang och jagade musen, jag sprang och jagade katten. Lite kul.

Vi ville inte ta i musen utan vi fick vänta tills Sally kunde ta den i munnen så fick vi slänga ut både katt och mus.


 



Av Debora Persson - 13 september 2009 20:12

Nu får Lilleman gärna komma ut. Jag orkar inte mer nu.

Jag spricker snart. Hans ena fot sticker ut på sidan om mig hela dagarna.


Fick åka iväg en sväng innan, jag skulle ha en cykelpump till Lillemannens åk, däcken behövs pumpas innan den används.

När vi startade bilen började den krabba igen. Svårt att förklara men inne i bilen finns en display med en bil på och däcken på den blinkade och varnade. Sen blinkade en annan "SERV"- knapp.

Fick ringa pappa, men han kunde inte veta exakt vad det var på telefon men så försvann det efter en stund.

Dock så startade blinkandet igen när vi skulle åka hem.

Sist när bilen blinkade så, då vart det ju punktering på bilen och vi var tvugna att stanna omgående som det stod i manualen och sen lämna in på lagning.

Förvånar mig inte att bilen skulle rasa ihop den dagen jag ska föda. haha så vi får ta bussen!


Har moterat ner köksbordet idag med så bara hoppas vi blir av med det inom snar framtid!


Nu är det tv och middag som gäller innan vi ska glo på film.


 

Av Debora Persson - 13 september 2009 19:38

Barnet

Barnet förbereder sig nu för att födas. De flesta av alla barn som föds i Sverige kommer ut mellan vecka 37+0 och 41+6. Ungefär fyra procent föds före vecka 38. Det råder oklarheter om vad som sätter igång förlossningen, men en forskning säger att det är barnet som bestämmer när det vill komma ut. Man anser då att graviditetslängden finns i ditt barns arvsanlag. Det anlaget har alltså bestämts efter vad som är normal graviditetslängd i din och din partners familj. Att barnet vuxit till en viss storlek har ingen direkt betydelse för när förlossningen sätts igång, men moderkakans livslängd spelar in.

Vikt 3 200 gram.


Mamma

Vissa kvinnor ökar i vikt under hela graviditeten, andra stannar av mot slutet. Båda sätten är helt normalt. Däremot ska du vid plötslig viktökning eller viktnedgång kontakta din barnmorska. Nu kan det vara svårt att hitta kläder som räcker till. Klä dig bekvämt. Bylsiga, luftiga tröjor och byxor är helt rätt. Du har nog att fundera över och behöver inte öka bekymren genom att klä dig obekvämt. En del gravida kan uppleva en surrande känsla när barnets huvud stöter emot musklerna i bäckenbotten. En del kvinnor drabbas av besvär med diarré i slutet av graviditeten. Det beror troligtvis på en ökning av hormonet prostaglandin som har till uppgift att tömma tarmen inför förlossning.

Navelsträngen runt halsen

Oroar du dig för att barnet ska ha navelsträngen runt halsen när det föds? Att navelsträngen sitter runt barnets hals är mycket vanligt. Ungefär en femtedel föds så, men det är oftast inga problem eftersom barnmorskan lätt kan lossa den vid födseln.



Vecka 38  

Av Debora Persson - 13 september 2009 14:52

Jag kan inte sova, hur  gärna jag än vill, och är sjukt trött så varför går det inte för?

Jag skulle kunna städa lite men har  ingen aning om vart hän jag ska börja någonstans..?


Av Debora Persson - 13 september 2009 13:39

Tråkig dag och jag är fortfarande inte på humör.

Jag känner mig som en ful uppsvullen elefant som dessutom har ont i hela kroppen.

Vi har varit i Jägersro idag för mannen skulle se om han hittade någon tröja och jag skulle se om jag hittade något på guldfynd, hade presentkort där och min man har ju fortfarande på Dressman men ingen av oss hittade något.

Tog kinamat med oss hem som vi precis ätit. Jag ska lägga mig nu och inte vakna förrän nästa vecka.

Av Debora Persson - 12 september 2009 21:52

Denna kvällen är hemskt jobbig.

Låg och vilade innan brevid Sally. Då rinnger telefonen och väcker både mig och Sally. Sally blir skiträdd och flyger 2 meter upp i luften.

Karin i luren. Kalle borta. Får det att låta jätte allvarligt, jag blir tvungen att stiga upp och hjälpa till i letandet.

Fick givetvis tag i honom sedan och han var i liv och allt var frid och fröjd där, han var ju bara hos en kompis.

Mamma skulle lämnat käk till honom men det får vänta till i morgon helt enkelt. Inte hela världen.

För övrigt är jag inte alls på humör ikväll. Inte ett dugg glad och vill bara gå och gräva ner mig ungefär.

Behöver lugn och ro så jag kan rensa min skalle på allt skit som finns där inne. Samt ett par timmars extra sömn.


Av Debora Persson - 12 september 2009 20:46

Vi ska npg skaffa oss en till bebis inom en snar framtid.

En hårig en.

Sally kommer nog behöva en vän när vi flyttar.

Hon blir ju inlåst, så kan ju inte ha henne ute längre sedan.

Stackarn, men har ju inget val.

Men om vi skaffar oss en ny katt kanske hon blir lite piggare på livet innanför väggarna.

Bosse har ju inte kommit tillbaka till oss än:(

Och Maja har varit borta från oss lite mer än ett år nu..Det är sorg det när man fortfarande väntar på att ens bebisar ska komma hem en vacker dag..

Men vi får se först så Lilleman klarar av katt först överhuvudtaget...


Av Debora Persson - 12 september 2009 18:51

Nu har vi fått vår tvbänk såld nu iallafall.

Skönt att ha blivit av med den. Vi har ju haft den stående i hallen nu så länge och den har varit extremt mycket i vägen.

Men nu är den borta och jag är 300 kronor rikare.

Det var visserligen inte mannen som skulle komma igår. Han sa att han skulle höra av sig idag på förmiddagen men inte gjort det än så vi gav den till nästa man som kom direkt och hämtade den.


Idag har jag även satt min man i arbete då jag skickade ut honom och göra rent utemöblerna så dom är rena och så har han plockat isär bordet då vi knappast kommer använda de längre.

Grillsäsongen är en aning över nu. Eller åtminstone att sitta ute och äta.

Själv har jag plockat lite och strykt tvätt.


Ska väl gå en liten sväng om en stund med så man piggnar till. Har ingen lust att gå och lägga mig klockan 21 idag, men är otroligt trött.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards