♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2009

Av Debora Persson - 12 september 2009 15:54

Vi var på Ikea innan och kollade lite. Hade hittat en sängstomme vi ville ha som vi skulle köpa senare till nya lägenheten men den var inte så snygg i verkligenheten så det blir inte av.

Köpte lite annat småplock bara just för att jag måste köpa något.

Sen bar det hem, sjukt trött verkligen, mannen som skulle ha tvbänken har inte hört av sig. Det går som sagt inte lita på folk som ska handla saker från blocket.

Kommer ihåg vilka djävulska problem vi hade att bli av med katten en gång. Dom säger att dom ska komma och hämta men så kommer dom inte.

Karin vet fortfarande inte om hon skulle ha bänken så säljer den till nästa man. Det är många som hör av sig om den nämligen. Blir nog inga problem egentligen.


Nu ska vi äta lite varma mackor.


Av Debora Persson - 12 september 2009 10:05

Undrar vad vi ska göra idag egentligen..?

Tydligen kommer mannen idag och hämtar tvbänken, om han inte gör det så får Karin köpa den för hon ville ha den med. Dumt att vi inte frågade henne först innan vi la ut den i annons.


Negern skulle komit till oss idag och stannat till i morgon men sen kunde han inte för han skulle tvätta sina strumpor...?

Aja så denna helgen blir det bara jag och mannen. Synd för sen vet vi inte när vi kan ta hem besök lägre med tanke på Lilleman kommer och vi packar en massa till flytten.

Jo, Fia kommer på måndag och hälsar på oss. Det blir nog siste man på besök i Malmö.

(förutom de som kommer när Lilleman kommit. Men de blir dagsbesök för dom)


Idag blir nog mest att ta det lugnt. Plocka lite och åka iväg en sväng just bara för att ha gjort något.

Annars vet jag faktiskt inte.

Nu blir det frukost.


Av Debora Persson - 12 september 2009 09:49

Du är på dag 261 av 280. (93,2%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 1 full dag (v37+1).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 19 dagar kvar till beräknad förlossning.



Nu jäklar har vi hamnat under 20-strecket. 19 Dagar kvar tills han ska komma!

Hoppas nu verkligen inte vi gåt över tiden, för det orkar jag inte.

Tänk att mamma fick gå över 16 dagar med Algot. Otroligt jobbigt ju!

Usch, tänk om Lilleman istället kommer i slutet på oktober istället för i början?



Av Debora Persson - 11 september 2009 21:43

Tröttsamt.

Internet funkar inte. Får man ändå igång skiten så funkar den 3 minuter sen laggar skiten igen.

Förbannade jävla mobila bredband.

Jag går och lägger mig.

Av Debora Persson - 11 september 2009 20:20

Undrar om mannen som ska ha tvbänken behagar att komma?

Vi hörde av honom vid sextiden men han att han skulle komma lite senare, han var fortfarande på jobbet då.

Då åkte vi och handlade så länge.

Fick bli en storhandling så vi har mat nu ett bra tag och förhoppningsvis behöver vi inte handla så mycket mer innan nästa lön kommer.

Men middag har vi så vi överlever. Dessutom köpte vi blöjor till Lilleman med tills han kommer.

Nu håller min man på med att göra tacos till oss och jag tittar på idol!


Av Debora Persson - 11 september 2009 16:49

Snart slutar min man jobba.

För en gångs skull jobbar han förmiddag en fredag! Inte ofta det händer. Annars brukar han oftast ha kvällar på fredagar och det är jävligt surt. Även om han jobbar tidigt på lördagar får han sena fredagar.

Men idag har han förmiddag och dessutom ledig helg!

Så när han kommer hem så ska vi invänta mannen som ska hämta tvbänken. (litar inte så på folk så vi får väl se om det ens kommer någon..?)

Efter det ska vi dra och handla, det blir tacos ikväll, och så blir det väl någon film eller något skit på tv.

Ska se till att vi hinner med en promenad ikväll med kanske?


Nu ska jag iallafall fortsätta med det jag skulle.


Av Debora Persson - 11 september 2009 13:57

Sjukt trött just nu.

Skulle kunna stående om jag hade stått upp.

Håller på att tvätta och plocka lite. Går igenom lägenheten och kolla efter vad jag packa ner.

Det finns olika alternativ på allt här hemma:

- Sånt som vi använder dagligen och kommer använda till den dagen vi flyttar. Och som då är nödvändiga saker som vi inte kan packa ner ännu.

- Saker som är tveksamma, bra-att-ha prylar. " den här kanske jag kommer använda" Lika bra att inte packa ner ifall.

- Saker som är tveksamma, som man kanske oxå kommer att ha användning för, men som man ändå packar ner. Sådant man sedan får ångra för att man sedan kommer behöva det och tvingas leta genom varenda låda i huset.

- Saker man aldrig eller kommer använda. Sånt som åker ner i sopsäcken direkt. (kanske man ångrar det med sen, för dagen kommer då man kanske hade behövt just de sakerna.)


Det är svårt att packa.

Det är roligare att packa upp faktiskt, för kommer man till ett nytt ställe känns det som om man har nya prylar med eftersom man inte inreder på samma sätt som det varit innan.


Om man skulle ta och vila 5 minuter tillsammans med oth innan man gör något mer här hemma..

Behöver verkligen de där 5 minuterna känner jag..tjao.

Av Debora Persson - 11 september 2009 08:57

Gomorrn.

I natt har jag faktiskt sovit bra, men behöver egentligen sova ett par timmar till.

När mannen gick till jobbet så tyckte inte Sally det var roligt längre, så hon började gapa och gnälla för hon ville ut, och jag var tvungen att stiga upp.


Idag ska det komma en man och hämta tvbänken. Skönt att bli av med den nu när den bara står.

Fick en massa mail om vårt köksbord igår med. Någon som ville köpa bara bordet. Men vad är det för mening för oss? Hur ska man kunna bli av med stolarna sen då?

Men hoppas vi får det sålt snart så vi blir av med den med..


Nu blir det oth och så får vi se om jag kan sova en liten stund...



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards