♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2009

Av Debora Persson - 20 oktober 2009 10:35

I gårkväll fick det bli en långrunda igen för att Maximilian skulle somna.

Som tur är sov han sen i vagnen till 04.00 så det var ju helt okej.

Blev en hel del skrik från honom igårkväll med.

Men men, är det kolik är det väl bara två månader kvar på skriket, kan ju se det positivt...


I morse när mannen satt och åt frukost så gick vaktmästaren i på vår uteplats, tog en stol och ställde sig på den och tittade på något utan att ställa tillbaka stolen och dessutom sog han där med skitiga skor. Så jag drog iväg ett mail till dom om att nästa gång dom kommer ställa sig på våra utemöbler kan dom ställa tillbaka möblerna och torka av dom efter sig..


Idag kommer det bli en långpromenad för vår del om vädret håller i sig.

Just nu ligger Lilleman  och sover(!) så ska passa på att käka och duscha innan larmet går.


Av Debora Persson - 19 oktober 2009 17:11

Idag har vi då handlat droppar för kolik till Lilleman.

Hoppas verkligen att det kommer funka nu för snart orkar vi inte mer. Full effekt blir det inte förrän några dagar så det är väl då vi märker om det funkar eller inte. Det kommer i vilket fall inte gå över helt och hållet, men det måste fan kunna bli bättre åtminstone!


 



Av Debora Persson - 19 oktober 2009 10:35

Gårdagen var ett helvete i stort sett. På kvällen skrek han konstant verkligen.  

5 av 6 timmar illskrek han och det gick inte få tyst på honom över huvudtaget. Vi försökte med allt. Tillslut la vi honom i badet och eftersom han gillar det så mycket hoppades vi på att han skulle bli på bättre humör och det blev han så länge han låg i vattnet. Sen satte det igång igen.

00.30 tog vi vagnen och gick en lång runda så han skulle somna. Det gjorde han men han vaknade så fort vi kom hem igen.

Önskar det fanns en knapp man bara kunde stänga av oljudet ibland. Man har ju huvudvärk hela tiden.

Idag gick min man upp och ringde bvc och hon sa att vi skulle åka till apoteket och handla något som hjälpte mot magen och på onsdag när vi ska dit med honom skulle hon visa hur jag kan massera honom på magen.

Jisses, ibland är han ju som ett brandlarm pojken.


Tycker ju så synd om honom för han kan ju inte tala om vad det är som är fel och det måste ju vara minst lika jobbigt för honom som det är för oss.


Snart går nog larmet igen, han har varit tyst och hur mysig som helst än så länge idag men blir inga glädjeskutt än.

Nu ligger han och sover hos sin far och jag ska in i duschen för att sen åka till apoteket med ilfart.

Jag ska få tyst på min älskade stackars pojke.



 

Av Debora Persson - 18 oktober 2009 10:03

Dagen har tyvätt börjat med en tjurig liten pojk som absolut inte ville sova fast jag ville det. Karin som tydligen precis hade somnat vid 04 i  morse hade inte uppskattat om jag väckt henne för jag själv ville sova, så fick helt enkelt stiga upp. Algot var ju vaken.

Nu har jag fått lilleman att somna i min famn. Ska snart äta frukost, för första gången på länge känns det. Algot har ju varit vaken i flera timmar så han är ju hungrig.


Idag ska vi bara ta det lugnt och jag hoppas på en någorlunda lugn och tyst pojke med.

För övrigt har vår älskling blivit 25 dagar nu. Tiden går jättesnabbt ju!


 

Av Debora Persson - 17 oktober 2009 21:23

Blev ändring igen sen för mamma och deras del. Hon satte istället Karin och Algot på tåget och vi skulle istället äta fläkfilé istället för tacos.

Efter att ha skrikit konstant i flera timmar så lugnade Maximilian ner sig och somnade så jag hade lite tid att göra i ordning här hemma.

Sen kom Karin och Algot och vi gick till affären och handlade lite.

När vi kom hem så kom mamma och dom en liten stund senare.

Någon fläskfilé hade dom inte handlat till oss utan det blev istället kalops.

Lite presenter fick vi också till Maximilian.

Vi gjorde mat, fick ta in stora utebordet och stolarna för alla skulle få plats. Men det gick bra. Efteråt blev det fika och sen var klockan tillräckligt mycket för att dom skulle åka hem.


Hade gärna haft dom här lite längre, men klockan blev mycket tyvärr. Vi hade trevligt iallafall.


Karin och Algot tog sen Maximilian i vagnen och gick en sväng medans jag och mannen plockade undan bordet och det.

Nu är det film som gäller, Benjamin Buttons otroliga liv.


       

       


Av Debora Persson - 17 oktober 2009 10:44

Blev en trevlig kväll igår. Fanny kom ner till oss och hjälpte oss pcka lite och sen bar det av till affären för att handla till kvällen. Blev ju hemmalagad pizza till idol.

Lagom till idol började Maximilian göra sig hörd och det pågick hela jävla kvällen sen.

Man blir så trött av allt skrik.

Efter idol så tog vi på oss och gick en runda så Maximilian skulle somna och sen fick han sova i vagnen tills han vaknade vid 04.00




Idag kommer som sagt mamma, Göte, Karin och Algot.

Även mormor och morfar kommer.

Alla kommer  åka tillsammans men det fattas då ett säte i bilen vilket ger resultat i det roliga att mamma kommer ta tåget till Malmö istället! Och dessutom får kvinnan ta bussen från centralen hem till mig! haha mamma på vift i Malmö, men det ska nog gå bra.

Troligtvis åker hon vid ettiden och jag vet inte hur jag ska hinna klart här hemma eftersom jag har en skrikig liten pojk som inte låter mig göra någonting just nu. Han vägrar att sova.


Just nu ligger han och är tyst visserligen men rätt som det är går larmet på honom.

Men ska försöka få lite mat i mig och sen på med kläder så kan jag gå en kortis med honom så han somnar.


Av Debora Persson - 16 oktober 2009 22:02

    

Bilder från Danne när han var nere och hälsade på oss knappt två månader innan Lilleman kom.  

Och jag saknar faktiskt min mage.


Av Debora Persson - 16 oktober 2009 15:37

Igår fick vi förresten hem papper från skatteverket om Maximilan.

Nu har han fått sig ett namn och är folkbokförd.


Nu heter vår älskling Karl Rickard David Maximilian Sunesson.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards