♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2009

Av Debora Persson - 7 oktober 2009 19:58

Karin är som sagt här och hälsar på oss nu. Hon beslöt sig för att stanna över natten.

När hon kom idag fick jag duscha och sedan så gick vi till affären och handlade lite mat. Blev kycklingfilé och ris.

Och mys blev det. Maximilian trivs i mosters sällskap.

Efter maten gick vi till affären igen och handlade mjölk, ris och chips.

Ikväll efter min man kommer hem så blir det film.


Idag är vår lille prins 2 veckor gammal! Kan ni tänka hur jävla snabbt tiden går?!

Känns som om det var igår han kom till oss!

Aldrig tidigare varit med om att 2 veckor gått så snabbt tidigare!




 

En vecka innan Maximilian kom!


 

Idag, 2 veckor senare, 10 kg lättare.



För övrigt så har jag och mannen idag varit tillsammans i 3 1/2 år!

Av Debora Persson - 7 oktober 2009 11:15

Idag börjar mannen jobba igen. Han har ju inte jobbat sen den 22 september så det kändes lite surt för honom att gå tillbaka till jobbet nu. Men han är ju ledig i helgen så blir ju inte så många dagar han jobbar innan han är ledig igen.

Idag kommer lillasyster hit och hälsar på oss och håller oss sällskap. Pappa, Suss, farfar och Sonja skulle kommit idag men blev tyvärr ändrat till söndag så skönt med lite sällskap iallafall idag.

Vet ärligt talat inte hur det kommer bli att vara ensam hela dagarna med Lilleman nu när man har varit minst två hittils.

Jag kommer nog bli ännu tröttare men får hoppas jag klarar det galant. Är ju ensam imorrn sen kommer ju Fia hit på fredag så blir ju bara ensam en dag denna veckan.


Igår fick vi besök från Fanny med. Lilleman fick lite presenter av henne med. Blev blåbärspaj och film, Yesman.

Efter det la vi Lilleman som fick sova brevid mig i natt med och sen slockande jag direkt.


Av Debora Persson - 6 oktober 2009 13:57


   


Han förtjänar en stor puss vår lille prins som har hunnit bli 13 dagar idag! Tiden går verkligen jättesnabbt, känns som om det var igår han kom till oss!


Av Debora Persson - 6 oktober 2009 12:41

Idag steg vi upp klockan 11. Men däremot så har vi inte fått sova så mycket i natt. Lilleman har vaknat hela tiden.

Tydligen höll han sin far vaken i natt så han inte kunde somna för när jag vaknade i natt låg Lilleman brevid mig och inte hans far. Han hade fått gå ut och lägga sog på soffan och Lilleman hade somnat direkt när han fick sova brevid mig.

Jag kommer inte ihåg när dom ändrade sovplats i natt även om jag pratade med dom. Sov ju som en sten.


Idag ska vi försöka städa och packa lite. Och håller vädret i sig så ska vi ut och gå lite senare.

Bvc

Av Debora Persson - 5 oktober 2009 13:42

Idag har vi varit hos BVC.

Hon vägde Lilleman och hade hade gått upp som han skulle så det är ju bra. Mätte huvudlägde med på honom och det var som det skulle det med.

Efteråt gick vi en liten runda, även om det är fint väder ute så blåser det så jäkla kallt så blev ingen längre runda.

Snart ska vi dra oss till affären för att handla lite. Tvättmedel går åt som smör i solsken här hemma nu när vi måste byta kläder 4589 gånger om dagen.

För övrigt så har jag gått ner hälften av vad jag gått upp under graviditeten. 10 kilo hittils sen han föddes. Nu väger jag 66 kg så 10 kg till har jag att gå tillbaka till.



Av Debora Persson - 4 oktober 2009 18:02

Lilleman ligger och sover.

Det är egentligen nu som vi borde göra något vettigt som att städa, packa, passa på att äta eller sova.

Men när han ligger där med morgonfrilla så kan man inte låta bli honom. Man måste lukta och pussa på honom.

Igår låg han och skrattade i sömnen. Högt dessutom för mannen hörde tillochmed honom i köket.


Av Debora Persson - 4 oktober 2009 16:38

Idag har vi tillbringat två timmar på barnakuten. Lilleman har spytt som en fontän.

Började igår och han spydde som en vuxen karl ungefär varje gång han spydde. Klädbyte 44 gånger på både honom och mig eftersom jag hade oturen att hålla i honom varje gång.

Idag spydde han igen så vi  ringde till barnakuten. Telefonsvarare. "just nu kan vi inte ta ditt samtal.." Hur kan man ha telefonsvarare på en akutmottagning?

Ringde 3765 gånger och tillslut ringde jag istället BB eftersom jag inte visste vart hän jag annars skulle ringa. Skumt tyckte dom att dom inte svarade och dom tyckte vi skulle åka in istället.

Undrar om dom hade personalbrist eftersom där var inte en enda patient i väntrummet och ändå hann dom inte svara i telefon?


Dom undersökte Lilleman och tog lite urinprov på honom och lyssnade på hjärtat och allt det där.

Inget fel på honom eftersom han iallafall hade gått upp i vikt så han får i sig mat även om han spydde så mycket.

Men det ska följas upp iallafall så han går upp i vikt och att det inte blir värre för isf blir det ett besök till.

Som tur är så verkade det ju inte som om lilleman var allergisk mot laktos. Min man var ju det när han var liten.


Av Debora Persson - 3 oktober 2009 11:57

Med tanke på det otroligt perfekta sitta inne vädret idag så kommer det troligtvis inte blir mycket åka barnvagn idag.

Sitta inne hela dagen är planerat och enda gången jag ska gå ut idag är för att vi ska åka till apoteket och sedan ska vi nog åka och hyra en film.

Blir bara mer och mer förkyld känns det som och snat kan jag inte andas mer.


Maximilian fick sig sitt första bad idag.

Eftersom allt kom på en gång, kiss, bajs, kräks och allt vad det nu kan komma så var det lika bra för honom med ett bad.

Han älskade att bada och låg där helt nöjd tills vi inte orkade bada honom längre!

Han var så nöjd Lilleman att han sedan somnade!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards