♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2010

Av Debora Persson - 9 januari 2010 10:40

Hej hallå. Idag skulle Maximilian stiga upp tidigt. Själv hade jag hoppats på att vi båda skulle ta lite sovmmorgon. Det får helt enkelt vänta tills på  måndag när Dennis är hemma:)

Idag kommer nog Karin och Algot och hälsar på oss. Algot ska sova hos Karin i natt så det lär väl bli ett besök här antar jag.

Jag och Maximilian ska ut idag. Nu har vi hängt inne massa dagar för det har varit pissväder ute och kallt som sjutton. Men idag drar vi ut vagnen och går en rejäl runda.



Vilken rolig bild vi fick på Maxontaxon igår! Haha

 

Och han gillar elefanten han fick av morfar med. Han sov med den i natt med. Den är god att äta på. Både snablen och öronen, dessutom är dom lätta att hålla i.

   

Av Debora Persson - 8 januari 2010 21:32

Som jag trodde och anade i morse så åkte det förbaskade NHLspelet på xboxen fram.

Nu sitter dom och nördar framför tvn.

Svär emellanåt och skriker " var fan är pucken?!"

Nu skriker dom inte särskillt högt visserligen eftersom Maximilian precis har somnat.


På ett sätt är jag skittrött och på ett sätt är jag inte alls trött just nu. Är nog mest bara trött i skallen. Det är så mycket just nu. Min hjärna kopplar inte längre. Det är något som ligger och gnager hela tiden. Något och någon som stör mig så förbannat. Men jag vet varken vem eller vad. Och det gör det hela ännu värre. Något är det iallafall. Tror jag kolar snart.


Undrar vad jag ska gära nu. Har inget vettigt att skriva här och närdarna ska spela ännu en match nu. Jag kan inte gå och lägga mig tjugo i tio på en fredag?!

Av Debora Persson - 8 januari 2010 16:53

Om jag hade varit rik. Då hade jag köpt detta och resten av allt det goda i världen till min son:


(klicka på bilderna)



                 

Av Debora Persson - 8 januari 2010 14:44

Pappsen och Sussi har åkt nu. Det blev fika här när dom kom. Kaffe och marängtårta.

Maxontaxon fick sig en elefant av morfar. Själv fick jag en ny vattenkokare i födelsedags present som var tusen gånger snyggare än vår vita plastiga.

Mycket bättre och snyggare med denna. Inte så stor och klumpig.

Så fort dom åkte igen så somnade Maximilian. Tur han höll sig vaken och på bra humör hela besöket:) Riktigt glad var han idag:) Skrattade hela tiden.


   

Från i morse.

   

Av Debora Persson - 8 januari 2010 14:30

Fina Elsa här söker ett nytt hem.

Hon är så kelig och go men vi kan inte behålla henne eftersom Maximilian inte tål henne.

Ingen som vet någon som vill ha lilla Elsa????


 

Av Debora Persson - 8 januari 2010 08:33

Idag kommer pappa så jag är redan uppe. Pojkarna ligger kvar i sovrummet och snarkar. Maximilian vaknade vid 8 och var hungrig så jag steg upp efter han fått mat.

Det är så mycket som jag vill/ska göra idag. Måste plocka iordning och fixa här hemma. Sen kommer ju farsgubben och Sussipussi. Senare kommer Oskar hit och äter tacos med oss. ( säkert har dom bestämt att dom ska spela Fifa eller hockeyspel på xbox utan att tala om det för mig med.. får väl se..:)) Och det värsta av allt är att vi inte kommer ha tid att se på Prison Break. Det är så förbannat spännande nu så man blir tokig.

Nu måste jag äta känner jag.


 

Av Debora Persson - 7 januari 2010 19:13

Att få Maximilian att somna efter maten är egentligen inga problem så när han hade somnat i min famn så gick jag och la honom i sin säng men han vaknade igen.

Så han låg i över en timme och snurrade. Ropade på mig ibland för att han hade tappat nappen.

Tillslut ville han inte ligga kvar trots att han inte ens kunde hålla ögonen helt öppna för han var så trött.

Tog honom och satte mig i soffan med honom på bröstet. Då somnade han direkt. Undrar om man vågar lägga honom i sängen igen utan att han vaknar eller om man bara ska lägga ner honom i soffan...?


 

Av Debora Persson - 7 januari 2010 14:01

Började nyss fylla i ansökan om dagis för maxontaxon. Gick bra så pass länge tills man skulle fylla i hur många timmar i veckan han ska gå, om det blir på obekväma tider, exakt från vilket datum ska ska börja, och sen vill dom ha veckoschema!

Hur vet man hur man jobbar då?? Det kan man ju inte fylla in nu om man inte jobbar 7-16 varje dag, måndag- fredag och vem gör det nu för tiden???

Usch vad krångligt.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards