♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2010

Av Debora Persson - 28 januari 2010 14:44

Nu ligger jag på 203 muffins och 215 rosenbröd...

Visst hade det räckt men jag kör med säkra kort och gör lite till. Bättre med för mycket än för lite.

Jag ska använda upp det vi har handlat till baket iallafall. Sen får det banne mig räcka.

Just nu får vi inte in mer i frysen alls över huvud taget. Så får helt enkelt köra hem till mamma ikväll och tigga lite middag när vi ändå är där och lämna allt.


Tvättar gör vi för fullt med. Jag var nere innan och där stod en man och vek ner tvätten i sin tvättkorg. Fint och prydligt skulle det vara.

Han stog där och vek när jag kom ner, och han gick precis innan jag var klar med.

Själva när vi går och hämtar tvätt så slänger vi bara ner det i tvättkorgen och viker det när vi lägger in det i garderoben.

Men där hade frugan pli på honom.

Han frågade dessutom om han fick tvätta igen efter oss. Duktig snubbe som tvättar så frivilligt.

När jag hade hängt upp allt i torkrummet funkade fläkten givetvis inte. Förvånar mig inte om det fortfarande är blött om en timme, dom var nere och fixade med den nu.


Nej, nu måste jag se på andra avenyn. Helst sjukt att man kan bli fast i en sådan trist serie.

tjao så länge


Av Debora Persson - 28 januari 2010 09:38

God Morgon. När mannen kom hem igår så blev det yttligare en massa muffinsbak. Hann även med en omgång med rosenbröd.

Vi skulle ändå ha kattsand så handlade margarin och det vi behövde till baket. Jag hade inget bättre för mig ändå eftersom pojkarna satt och glodde på fotboll.

Idag är Dennis ledig och vi ska göra massor.

  • Ska in till stan och byta ett par byxor
  • Till Onoff och lämna in min jäkla dator.
  • Till Elgiganten och lämna in min mobiltelefon. Den har trillat i golvet ett par gånger så det är halvt konstig nu. Jag har aldrig gillat den så när jag fått i ordning på den så säljer jag åbäket.
  • Baka Baka Baka.
  • Säda
  • Leta upp alla kattens saker och packa ner de. Hon lämna oss vilken dag som helst. Vilken vi inte än bara.
  • Tvätta
  • Betala roliga räkningar

Nu blir det iallafall frukost och lite Prison Break!

Av Debora Persson - 27 januari 2010 15:57

87 muffins har jag bakat idag. Kunde gjort fler men margarinet tog slut så får vänta till imorrn.

Ett par omgångar muffins till kommer det ju bli.

4 omgångar med rosenbröd med sen är det klart:)

Av Debora Persson - 27 januari 2010 08:48

Vår lilla trollunge har sovit i sin säng hela natten!

Men vid 6 tiden så ville han komma upp och mysa med sin mamma. Men att han har sovit i sin säng hela natten tillhör inte vardagen. Vi är glad om han vill sova själv i två timmar annars:)


Idag så verkar det som om det är jättekallt ute, och så skulle det bli snöstorm som sjutton med så idag ska vi hålla oss inne.

Mannen börjar jobba nu 9 ,så han är hemma "tidigt" idag. 2.000 kommer han hem.


Så när han har kommit hem kommer eventuellt den där snubben och tittar på hyllan vi säljer. Jag vågar inte släppa in dom själv så dom får komma när mannen är hemma. Man vet aldrig vad det finns för typer här.

Och Karin hade en skummis som kom och köpte hennes hyllor för någon vecka sedan.


Maximilian ligger på golvet under babygymet och jag ska se om jag hittar något att äta nu.

Av Debora Persson - 26 januari 2010 20:52

Lillasyster behöver bli av med sin säng snarast möjligast. Denna veckan. Ingen som behöver en 120 säng??

Billigt som sjutton.

Knappt året gammal.


 

Av Debora Persson - 26 januari 2010 16:08

Hemma från en långpromenad på nästan två timmar. Kallt som sjutton ute men solen har skinit ehla tiden.

Gick inom affären och handlade sallad för ikväll blir det nog lite tacos om vi orkar göra det.


Köpte även födelsedagspresent till lillebror som fyller hela 10 år om en vecka! Det var inte längesen han var 4 tycker jag!

Men nu är det 10års jubileum så jag ringde hem till honom och frågade vad han ville ha.

( Alltid annars när man frågar honom så säger han "Du vill väl inte köpa ngt för 600 kronor antar jag..." "Du vill väl inte köpa något för 300 kronor antar jag.." Då är det alltid xboxspel han vill önska sig.)

Idag tänkte jag faktiskt köpa ett xboxspel. Dock inte så dyrt. Så frågade vilket han önskde sig. Och så ville han ha en fingerskateboard igen. Det har jag typ gett honom de senaste fem gångerna han har fått presenter. Men fick iallafall bli en till. Han ville ju ha en till så..

Nu har jag det klart iallafall.


Maximilian sover fortfarande så nu blir det att lägga sig på soffan och vila lite..






Av Debora Persson - 26 januari 2010 11:49

Idag är det jättefint väder ute, fast det är massa minusgrader ute så ska vi ut och gå en sväng.

Sen ska vi nog få lite bakat med förhoppningsvis.

Måste leta upp kvittot till Djävulens avkomma (min dator) så vi kan lämna in den de närmsta dagarna. Går förhoppningsvis på garantin.

Men det ska det göra. Det säger både mannen och Kalleponken.


Nu ska vi göra oss klara så vi kommer ut:)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards