♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2010

Av Debora Persson - 20 januari 2010 23:44

Jadu, Sofia. Ditt fel skulle jag allt tro. Efter du kom hem till mig förra veckan med choklad tror jag mig ha bytt ut min gamla gräddnougat mot något godare och dyrare.

Det är den här jag kommer bli heltorsk på. (ska jag äta choklad så kan jag ju lika gärna käka 70%, för då får jag inte lika dåligt samvete;)


 

Av Debora Persson - 20 januari 2010 22:30

Fanken, ikväll har vi stoooorhandlat när mannen kom hem från jobbet. Tur man hade en jäkla massa rabatter och pant. Så då blev det iaf 250 kronor billigare! Men nu fick vi en massa mat, saker till bakningen till dopet och massa till Maxontaxon. Vi glömde ju napp hemma och han fick ett litet utbrott i affären så vi fick bryta upp en förpackning med nappar och stoppa i gluggen på honom så vi kunde handla vidare:)

Nu iallafall, blir det nog film för vår del om mannen kan sluta prata hockey och fotboll i telefon med Danne.

Av Debora Persson - 20 januari 2010 15:48

Sen vi kom hem från stan har det börjat snöa ännu mer. Så absolut ingen lust att gå ut, jo lust har jag att gå ut men inte i detta vädret.

Har istället glott på Wallander som började så passande när Maximilian somnade. Samtidigt så fixade jag med hans fotoalbum. Alla bilder är nu på plats men pennorna jag skivit med i albumet är spårlöst försvunna så kan inte skriva klart i det än.

När Maximilian vaknade fick han mat och så passade han på att kräka ner hela sig och mig med. La fram nya kläder på soffan som han skulle ha på sig men hann inte längre förrän han högg in och började äta på sin tröja.

Så blir nog till att hämta en annan. Torr.

Han ligger och flänger med både armar och ben. För en gång skull vill han ligga ner. Annars vill han inte ligga. Ska sitta och stå hela tiden.

När får barnen börja sitta i sådan stol? Gåstol eller vad det heter? Tror det hade passat min lilla herre. Eller ja, hoppgunga med. Vad som helst där han slipper ligga ner;)

Av Debora Persson - 20 januari 2010 12:47

Blev tidigt för oss idag när vi steg upp.

Jag steg upp strax efter mannen och gjorde mig i ordning. Bussen skulle vi ta 8.46 Och 8.15 fick jag väcka min lilla sömntuta. Var bara att slänga på honom kläderna. Var ändå inte dags för mat till honom så tog med mig den istället.

När vi kom dit fick Maximilian vägas och mätas. Han som vägde och mätte sa sen att det blev lite fel så litar inte på vikt och längd till 100 nu utan får se på fredag på bvc om det stämmer.

Men på papper skrev han att han vägde 7130 och var 67.8 lång. Min lilla stora pojk!

För övrigt så är det inte något fel. Han har ju som sagt blivit bättre men blir det värre ska vi åka in igen.

Förhoppningsvis blir det inte det. Vi har ju fortfarande mjölkfri mat hemma som vi ger honom lite av.


Efteråt gick vi in till stan och in på H&M och köpte strumpor och dregelhaklappar till Lilleman. Han dreglar sjukt mycket nu och ska tugga på allt så snart kommer det väl en liten tand:)


Av Debora Persson - 20 januari 2010 12:38

Om ni inte har sett mitt inlägg med bilderna på så kolla. Där finns en meny med thailänsk mat på.

Jag har inte hört mannen skratta så mycket på länge som han gjorde igår när han såg bilden.

Thailändare har tydligen lite svårt för att säga "R" och det märtes i menyn.

Istället för "ris" står det "Lis" istället för "kyckling" står det "sykling" istället för "Räkor" står det "Läkol" osv. Ni fattar. Efter priset på vad det kostar står det "KL" när det skulle stå "KR"




 

Av Debora Persson - 19 januari 2010 22:45

... Och så lite tjuvlyssnat med...


McDonald's, Göteborg

En pappa ~35 och hans dotter ~6 har precis satt sig vid ett bord. Dottern öppnar sin happy mealbox.
Dottern: Ja, jag fick en leksak!
Hon visar den för pappan varpå han tar tag i den.
Pappan (uppfostrande): Det här är bara skräp! I min åsikt är det här bara skräp! Förstår du det? Jag tycker att vi ska lämna tillbaka den, den gör ingen nytta alls. Det är bara skräp! Du får bestämma, men jag tycker vi lämnar tillbaka den.
Dottern (suckar): Okej då… vi lämnar tillbaka den.
Pappan: Bra val.



Stadsbuss, Malmö

Två tjejer ∼16 diskuterar om deras icke-närvarande tjejkompis.
Tjej 1: Men vad sade du att hon pluggade?
Tjej 2: Hon pluggar typ frisör… fast med blommor.



Datorsalen på en gymnasieskola, Stockholm

Tjej ~17: Vad heter den där lilla mössan som alla judar har på sig?
Tjej ~18 (tveksamt): Hmm… googla!
Tjej ~17: Googla?!


ICA Fäladstorget, Lund

En kille ~12 har köpt godis och när han betalat går han förbi tjej ~20 och ser att hon har köpt kaviar.

Killen: Öh, kaviar är äckligt! Tänk var det kommer ifrån, det kommer från slidan! Slidan av en fisk!

Tjejen: Det gör ju du också.
Killen: Inte från en fisk!


Konsum, Örebro

I kassakön köper en kille ~18 lite bullar.
Kassören: Så du köper fika till tjejen?
Killen: Jajamensan, alltid fint att fika lite med bruden.
Killen: Ett paket Alvedon också.
Kassören: Hon pratar mycket va?
Killen: Du anar inte…


Bistro i Stöten, Sälen

Ett sällskap står i kön i bistron och ska beställa.
Pappa ~45: En Mariestad tack.
Personal ~20: Tyvärr säljer vi inte alkohol förrän klockan halv 12.
Pappan: Nehe, då tar jag en kaffe istället…
Dotter ~12: Jaha, då var din dag förstörd då!


Universitetsjukhuset, Malmö

En kille ~16 och en tjej ~13 är på väg in till sjukhuset med sina föräldrar. Det verkar som om tjejen ska bli opererad. Killen står och läser på en skylt utanför huvudentren.
Killen: Jaha, nu är vi tydligen på Universitetssjukhuset MAS.
Tjejen: Va? Vadå universitet?
Killen: Ja, jag har ingen aning men det heter väl så.
Tjejen: Men universitet är inte det typ där man går i skolan?
Killen: Jo, det är det väl.
Tjejen: Men jag ska i alla fall inte bli opererad av någon jävla prao!


Burger King, Malmö

Ett par ~50 står i kön på Burger King.
Mannen (tittar sig omkring och säger sedan till kvinnan): Jag ser ingen vi känner här så vi behöver inte ta sallad.


En berusad kille ~17 lutar sig mot bänken på ett matstånd.
Kille ~17: Hur mycket kostar en läsk?
Försäljare: 12 kronor.
Kille ~17 (bekräftande): 15?
Försäljare: Ja, precis.


Systembolaget, Avenyn, Göteborg

Ett fyllo ~50 går fram till informationsdisken.
Fyllot: Ursäkta, var finns 10,2% ölen?
Biträdet: Vilka menar du?
Fyllot: De på burk.
Biträdet: Ja, men vilken sort?
Fyllot: Det spelar väl fan ingen roll?


Vasaplan, Umeå

Två kvinnliga alkisar ~40 sitter och pratar om sex.
Kvinna 1: Min man vill ju inte ha sex!
Kvinna 2: Vad gör du då?
Kvinna 1: Jag använder en gurka istället och nästa dag får han den på sin macka, lite fitta ska han ju ha!
Kvinna 2 och folk omkring börjar gapskratta.


Spårvagn 6, Göteborg

En alkis-kvinna ~45 går fram till mörkhyad kille ~12 och klappar honom på kinden.
Kvinnan: Det där är pigment, det kan man inte rå för. Vill du köpa "Faktum"?

Av Debora Persson - 19 januari 2010 22:35

Mannen tittar på fotboll och jag hänger på tjuvtittat.se

Alltid lika kul. Här kommer lite av bilderna.


                                                         

Av Debora Persson - 19 januari 2010 20:00

Innan gick vi bort till K, jag åt lite och K pussade på Maximilian och la upp sin säng på blocket. Jag passade på att däcka på soffan en liten stund tills jag väcktes av telefonen.

Gick hem sen, gick inom "köpcentret" vi har här borta. Innehållande Netto, bibliotek och en massa kiosker. Gillar inte att gå in där. Hänger bara en massa gäng och alkisar. Men hade ett paket som jag skulle hämta ut så var illa tvungen.


Om en timme kommer mannen hem och då blir det film.

I morgon ska vi ju upp ganska tidigt, ska vara på sjukhuset 9.30 tror jag. Har fått dra med mig K för jag inte vill åka själv.

Efter sjukan ska vi in en snabbis på H&M och bla köpa strumpor till Maximilian. De flesta strumpor är för små eller för stora. Och så ska vi se om vi hittar något tjusigt till honom som han kan ha på sig efter dopet.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards