♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2010

Av Debora Persson - 16 januari 2010 13:36

Maximilian har tagit sig ett bad idag så han är fin och inte luktar kräk när han ska hem till mormor:)

Badrocken han har fått är fortfarande en aniiing stor för honom..


 





Sova 10 minuter innan det är dags att vara aktiv igen

 

Jobbar på    

Av Debora Persson - 16 januari 2010 09:48

Gomorrn.

Idag är det lördag och idag har vi en del att göra. Kommer inte sitta sysslolösa iallafall.

Jag ska banne mig baka lite Rosenbröd idag så jag kan ta hem det till mamma och frysa in.

För i eftermiddag beger vi oss hem till Sölvesborg.

Umgås med de där hemma en stund innan jag förhoppningsvis beger mig till Frida. Vet inte hur det blir ännu, har icke hört av henne ännu.

Men blir det så, drar jag till Karlshamn och mannen drar till Mörrum. Maximilian ska leka med mormor hela kvällen.

Och så sover vi där inatt eftersom vi ändå skulle vara hemma hos mamma imorrn på förmiddagen för samtal mmed prästen om dopet.



Nu blir det frukost för vår del. Maximilian han sitter och pratar i babysittern. :)


    

Av Debora Persson - 15 januari 2010 23:44

Efter tacos som lillasyster bjöd på så skulle vi glo på film, 2012 men jag och lillasyster babblade för mycket så Dennis gav upp filmen och satte igång sitt xbox istället.

Nu är lillasyster och lägger Maximilian som är lika övertrött idag. Han har verkligen svårt att komma till ro när han är trött.

  

Han vill ju inte missa något så han drar ut på det in i det sista och sen blir han alldeles för övertrött och så blir allt soppa.

Han hade behövt en VarvaNerKnapp på ryggen.

Men i övrigt har han varit jätteglad ikväll och pratat på.


Av Debora Persson - 15 januari 2010 22:00

Idag var jag och Maximilian som sagt i Malmö och jag är helnöjd med det.

Maximilian var duktig som sov hela vägen på tåget till Malmö. Bussen som jag hade fasat över gick ju jättebra. Alla mammor med barnvagn höll sig undan när vi kom:)

Hur som helst så ska jag börja jobba igen 1 mars.:)

Jag får tillbaka alla mina timmar jag hade innan. Har ju 30 timmar på papper men jobbade mer än så. Får tillbaka mitt schema med en veckas ändring. Slipper öppningsveckan så jag slipper gå upp för tidigt. Kommer inte börja före klockan 10 om dagarna. Men annars så går jag i samma skift.

Så första veckan jag börjar har jag helg. Tufft men skönt att ha den avklarad. Jobbar var tredje helg.


Dock hade någon Idi brutit sig in i MITT skåp och stulit mina kläder och annat bråte jag hade där inne.

Och jag som hade letat som en jude efter nycklarna till låset. Till ingen nytta alls tydligen. Skulle nämligen ta hem och prova mina kläder för att se om dom fortfarande passar eller inte.

Jäkla praktikanter till att stjäla. Ska dom få igen när jag börjar jobba. 


Jag är iallafall hur glad som helst. Jag behöver det sociala. Även om jag älskar att vara hemma med min lilla gullebulle så saknar jag jobb. Behöver komma ut bland folk. Få irritera mig på dumma gäster och annat roligt man pysslade med för ett par månader sedan.

Nu ska jag jobba 3 månader och sedan gå hemma från juni igen.




Haha, dessa bilderna är från i mars.

Jag och Pernilla hade tydligen jättemycket att göra på jobb.

   




Av Debora Persson - 15 januari 2010 10:30

Snart ska jag gå och göra mig i ordning. Men inatt drömde jag att Maximilian var pytteliiiiten igen.



Ultraljud vecka 17.

   

En vecka innan Maximilian kom

 

På BB

 

4 Dagar gammal och så liten ju


  Mina kusiner och en gääääspande Maximilian    

Nu är han snart 4 månader. Tiden gå verkligen jättesnabbt.

        

Av Debora Persson - 15 januari 2010 08:54

Idag ska jag ju till Malmö. Tar Maximilian med mig för Dennis har massssssor att göra idag här hemma.

Så jag tar ju tåget och det är inga problem alls. MEN, jag som tycker det är jobbigt att åka buss i Kristianstad med barnvagnen har nu insett det nog kommer bli ett helvete att åka buss i Malmö där bussarna alltid är fulla med folk och barnvagnar.

Hur fanken ska jag nu göra?

Jag kan ju inte gå från centralen till Mobillia direkt. Det är ju ganska långt. Måste ta bussen.

Om jag hoppar av tåget i Svågertorp kanske inte bussarna är lika fulla där som ifrån Centralen. Och så får vi hoppas att det helt enkelt inte är en människa på bussarna. (hur kan jag tro det? Är alltid fullt på malmöbussarna)

Av Debora Persson - 14 januari 2010 21:05

Ja, orkar inte skriva så mycket just nu.

Trött efter en härlig dag med Fia på besök:)

Blev bland annat en massa snack som vanligt och långpromenad med mellanlandning hos Karin:)

Om ca en timme kommer Dennis hem och då blir det nog en film och mys.


I morgon tar jag Maximilian med mig till Malmö och jobbet! :)

Av Debora Persson - 14 januari 2010 10:30

Fick för en stund sedan besök av två tanter från vad jag först trodde var Pinglavänner, dom sa ju inte vart dom kom ifrån och så sa de: "Vi har med oss en bibel...det sägs att det är Gud som skrivit den, med det är ju vi människor..." Jag sa att jag gått ur kyrkan och är inte medlem längre. Och jag tror inte på gud.

Ändå slog de upp massa sidor i biblen och skulle visa. Och rotade fram en massa tidningar. Som tur var skrek Maximilian så var tvungen att ta honom så stängde dörren och fick två tidningar i brevlådan iställlet.

Det var jehovas och inga pinglavänner.

Men när det ringde på dörren och jag öppnade ångrade jag mig direkt för jag såg att det var  sådana typer som ska lura in en i någon jäkla sekt.

Kul att dom går här omkring när majoriteten är muslimer med..


Vad är dom ute efter egentligen, Jehovas?

Varför går dom och knackar dörr och tro att folk genom en sketen tidning ska gå med i deras sekt?


Sist jag fick Jehovas i dörren var jag 17 år och Algot som var 5 år var och hälsade på mig. De trodde på allvar att han var min son. Så gav de Algot en massa tidningar och böcker. Såklart att den lille skiten blev glad när han fick tidningar..



 


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards