♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2010

Av Debora Persson - 25 februari 2010 19:00

Idag var det ju promenad med Karin som gällde.

Trots vädret gick vi.

När jag hade asat på oss kläderna, gått ner i källaren och lagt Maximilian i sin vagn kom jag på att jag glömt ta med napp till honom.

Tänkte att nu måtte djävulen komma och hämta mig och straffa mig för mina synder.

Förbannade mig själv en stund.

Sånt här får man bara inte glömma och jag ville verkligen inte rycka upp honom ur vagnen och springa upp till tredje våningen för den saken men innan jag hunnit tänka klart hade Maximilian somnat i vagnen och tog chansen och gick.

Hoppades på att han inte skulle vakna för vi kom till affären så jag åtminstone kunde köpa ny napp till honom.

Nu hade ju inte Maximilian sovit mer än 5 minuter på hela dagen, sen klockan 8.00 Har försökt lägga han att sova tusen gånger eftersom han faktiskt var trött. La han i sängen. Tyst en liten stund sen skrek han. När jag kom in så skrattade han bara. Så höll det på hela tiden. Så struntade i det och satte honom i hoppgungan sista stunden innan vi skulle ut och gå.


Mötte sen upp Karin iallafall. Gick till Öb för hon skulle ha kattsand och lite annat och sen gick vi till Ica.

Fick handlat nappar iallafall för inne i affären fick han ett utbrott på sin kära mamma som glömt hans nappar så fick bryta upp förpackningen i all panik och täppa igen gluggen på honom:)

Hämtade ut lite paket från posten med som vi beställt.


Strax kommer Dennis hem, då ska vi åka och handla igen.

Kunde inte handla innan. Hade inte 8 armar att bära med.

En bebis på ena armen och en massa paket och en väska på andra. Hade aldrig funkat med ett par matkassar på de...

Av Debora Persson - 25 februari 2010 10:00

Mer död än levande idag.

Och jag som bara drack ett litet glas vin igår.

Nej men minns inte ens om jag vaknade inatt av Maximilian.

Jag brukar ju mata honom om nätterna så det gjorde jag säkert med..

När jag vaknade i morse så låg han iallafall brevid mig.

Steg upp och hoppades på att han kanske kunde sova en liten stund till men jag råkade väsnas lite för mycket så han vaknade.

Så gick och la mig i sängen igen och gosade med honom.

Han är så gosig när han är nyvaken!


Idag är det iallafall min och Maximilians sista dag tillsammans ensamma.

Dennis jobbar sin sista dag idag på hur lång tid som helst.

Han ska väl inte jobba förrän typ mitten av juni sen..

Han är nog mer glad än vad jag är.

Jag börja jobba på måndag.

Jag vill med vara hemma och gosa med mitt barn.

Tänk vad jag kommer missa egentligen!

Men ska bli kul att komma tillbaka till jobbet med.

Träffa folk. Jobba och slita häcken av mig de dagar de är mycket att göra.

Jobba en lönehelg..


Idag har vi börjat ta itu med all ren tvätt vi har.

Vikt ihop och börjat lägga in i garderober.

Mest stryktvätt kvar. Att stryka är det tråkigaste som finns.

Men som tur är tappade Maximilian tålamodet på att vika tvätt så vi fick lägga ner det för ett tag.

Har letat nappar i hela lägenheten nu som ska kokas.

Vet att det fattas mint 4 stycken.. men hittar dom inte. Kommer antagligen hitta dom när jag kokat klart de andra.


I eftermiddag ska jag, Maximilian och Karin gå till affären och handla. OM vädret håller i sig såklart.

Men igår, när vi inte hade tid att komma ut och gå så var det ju strålande väder så hoppas det kan bli fint väder idag med.

Just nu snöar det. Eller om det är blandat regn och snö.. Tråkigt!

Av Debora Persson - 24 februari 2010 22:49

Hemma nu efter en jättetrevlig kväll hemma hoa Sofia!

Hon fyller ju som sagt år idag (22 år, gammal tant).

Det bjöds på trevligt folk och jättegod middag ( kommer inte ihåg vad det hette, men det var iallafall gott:))

Och till efterrätt blev det citronpaj med glass.

Maximilian satt och åt med oss vid middagsbordet. Mangopuré blev det för hans del.

Trött som en liten jude var han hela kvällen men han skulle absolut inte missa Sofias födelsedag och alla dessa människor han inte träffat tidigare:)

Lagom till vi skulle åka hem och vi satte honom i sin bilstol så somnade han som en stock. Inte konstigt ju. Men trots att han var trött så var han jätteglad för det. (oftast:))

Vi tackar, bockar och bugar för denna kväll!!

 



Av Debora Persson - 24 februari 2010 15:51

Sitter hemma hos Algot nu. Killarna spelar xbox.

Algot har precis bjudit på fika och innan dess var vi inne i Sölvesborg på banken och fixat med lite papper.

Om en stund, om jag kan slita dom från boxningsspelet så ska vi åka vidare mot Mörrum. Ska hem till Fia. Ska inte vara där förrän vid halv sex,sex men jag och Maximilian lyssnar inte till att fint folk kommer alltid sist. Idag kommer fint folk först:)

Av Debora Persson - 24 februari 2010 08:50


Idag fyller vår kära Sofia 22 år!

Grattis till henne och vi ses ikväll!

  


     




 


Av Debora Persson - 23 februari 2010 15:44

Min lilla gosse har sovit i närmre 1 1/2 timme nu. Det händer ytterst sällan.

Han tar hellre sina små tiominuterspass annars. Kan ju bero på sprutorna han fått eller så tar han bara igen all sin sömn som han har missat.

Vi la oss iallafall på soffan för att vila oss. Jag var dödstrött och satte på en taskig gammal film bara för att ha något att se på medans lilleman höll på att somna. Dock så fastnade jag i filmen ( en film som jag inte sett på år och dar men aldrig sett slutet på). Trist för det var ett taskigt slut på den. Så har inte sovit ännu och nu låter det som om lilleman håller på att vakna så får helt enkelt vänta med att sova till i natt. :)

Nu när han vaknar ska vi ut i köket och jobba lite.

Av Debora Persson - 23 februari 2010 12:45

Bvc gick bra. Trodde Maximilian skulle väga över 8 kg nu.

Men icke. 7.8 kg blev resultatet.

Innan vaccinationen blev det lite prat.

Frågade om det var okej att ha honom sovande på mage nu eftersom han sover dåligt på rygg. Vi lägger honom på sidan nu istället men så rullar han över på magen.

Hon får ju såklart inte rekomendera något, om det skulle hända något men det brukar vara okej att ha dom på mage när dom kan vända sig själva till det. Och det gör han ju nu så då är det väl egentligen bara till att fortsätta med det.

Vaccinationen gick bra. Synd bara att han var så jäklans glad innan han fick sprutorna. Men en liten stund senare var han glad igen. I väntrummet efteråt satt de andra bebisar som oxå fått spruta så dom satt och tittade på varandra. Utanför träffade vi en liten kille som hade en storebror som med hette Maximilian.


Nu blir det ingen mer spruta förrän han är 1 år, om inte vi bestämmer oss för att ta spruta på honom för svininfluensan om en månad!

Först hade jag tänkt att vi inte skulle spruta in det på honom. Vi har ju ändå vaccinerat oss som är hans närmaste.

Men nu när vi ska resa i sommar så kanske det vore en bra idé att göra det ändå..??





Vikt:

Födelse: 3490 g

Utskrivningsvikt från BB: 3275 g

12 dagar gammal: 3630 g

19 dagar gammal: 4060 g

4 Veckor gammal: 4470 g

5 Veckor gammal: 4770 g

7 Veckor gammal: 5150 g

2 Månader gammal: 5550 g

2 1/4 Månader gammal: 6030 g

22 december, 3 månader gammal: 6330 g

 22 januari, 4 månader gammal: 7150 g

23 februari, 5 månader gammal: 7875 g



Längd:

Födelse: 50 cm

Utskrivningsvikt från BB: -

12 dagar gammal: -

19 dagar gammal: 53.5 cm

4 Veckor gammal: -

5 Veckor gammal: 56.5 cm

7 Veckor gammal: 57 cm

2 Månader gammal: 59 cm

2 1/4 Månader gammal: 61 cm

22 december, 3 månader gammal: 62 cm

22 januari, 4 månader gammal: 64 cm

23 februari, 5 månader gammal: 67 cm



Huvudomfång:

Födelse: 34

Utskrivningsvikt från BB: -

12 dagar gammal: -

19 dagar gammal: 35.5 cm

4 Veckor gammal: 37.3 cm

5 Veckor gammal: 38.0 cm

7 Veckor gammal: 38.5 cm

2 Månader gammal: 39 cm

2 1/4 Månader gammal: 39.7 cm

22 december, 3 månader gammal: 40.5 cm

22 januari, 4 månader gammal: 42 cm

23 februari, 5 månader gammal: 43.1 cm



   

Av Debora Persson - 23 februari 2010 09:03

God morgon.

Idag blir vår lille trollunge hela 5 månader! 5 månader!? Hur kan tiden gå så snabbt, han har snart levt i ett halvår!

Iallafall så firadde vi detta med sovmorgon till 8.20 och han är på strålande humör hittils:) Han skrattar och pratar här breveid mig.

Detta ska även firas med att vi ska ut i det inte så roliga vädret med vagnen och upp till bvc för mätning, vägning och VACCINATION. Stackarrs pojk, helst ovetande vad som kommer hända honom om ett par timmar, han som är så glad nu!

Får iallafall hoppas han inte får någon feber. Han fick ingen feber sist iallafall. Och i morgon ska vi iväg och fira Sofias födelsedag så vi hoppas på det bästa:)

Ska bli kul och se vad han väger idag. Oftast brukar jag inte känna att han gått upp i vikt lika mycket som andra gör som inte går runt och bär på honom hela tiden, men nu sista tiden har jag kännt att han gått upp en hel del.


Nu ska vi iallafall få i oss något att äta, sen göra oss i ordning till bvc.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards