♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Fixat pass och badat med Fia

Av Debora Persson - 4 mars 2010 21:45

Tjao.

Dagen har trots allt varit bra.

Eftersom det var så fint väder ute så struntade vi i att tvätta och drog ut på stan istället.

Eller först så drog vi ju till polisen för att fixa ett pass till Maximilian.

Fyllde i lite papper och sen var det dags för fotografering.

Han fick sitta på en hög barnstol och så satte vi en leksak ovanför kameran.

Han satt lite snett men bilden blev bra iallafall. Hade jag fått välja hade vi tagit om bilden på honom för jag ville att han skulle skratta på bilden, eller åtminstone le stort. Men passtanten tyckte det blev jättebra så orkade inte tjaffsa om det. Så det blev bara en bild på honom vi behövde ta.

Sen var det klart. Allt tog bara ett par minuter.

Så om en vecka får vi hem hans pass.


Sen blev det stan. In på lindex och hämtade ut ett paket från Libero som bland annat innehöll blöjor, våtservetter, strumpor, en boll och lite annat och så köpte vi en mössa till lilleman.

Sen in på H&M för att spendera ännu mer pengar. Blev en väst, en pikétröja, strumpor och pyamas.

Egentligen skulle vi bara köpa strumpor till honom. Ja, just det ja.  Blev det linne till mig med:)

Jaja, strunt samma. Vi fördrev sista tiden med att gå en sväng på stan medans vi väntade in tiden för att möta upp Fia.


Vid tretiden mötte vi upp henne. Mannen dumpade oss vid badet och vi gick för att bada medans mannen drog hemåt.

Badet var kul. Mest tyckte väl Maximilian det. Han doppade huvudet flera gånger. Kul att när man doppade ner hans huvud under vattnet blev han plötsligt en fisk, även om man drog upp honom så låg han och vevade och simmade med fötterna ett par sekunder. Såg ut som en säl. haha.

Vi var i stort sett själva där inne hela tiden fram till 16.00 då det skulle vara pensionärssim (vattengympa med 70+are)

Dom kom in fem i fyra så vi började göra oss redo att gå upp ur bassängen men dom sa att vi inte behövde stressa för vi hade fem minuter kvar sen ställde alla tanter sig på led och glodde på oss. Kände oss otroligt uttittade så steg upp istället.

Då skulle alla tanter titta och hälsa på Maximilian. Han var mest arg och skrek. Ville nog badat lite längre.


Kvällen har vi tillbringat med att snacka en massa skit som vanligt innan Fia drog hem vid 21.00

Strax ska jag med banne mig sova för är ordentligt trött idag. Upp och jobba i morgon!



     


     


1. Snygg som vanligt.

2. Tugga tugga tugga, snart kommer tänderna.

3. När han är trött drar han sig i öronen.

4. Från libero.

5. Sofia och Maximilian i badet. Maximilian övar på att flyta, och gärna försöka tugga lite :)

6. Klädshopping.





 
 
Ingen bild

Fia

5 mars 2010 06:27

Tack för en supermysig dag :) Alltid lika trevligt :) Men den där badbilden vet jag inte, hehe, tur Maximilian är så söt på den :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards