♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2010

Av Debora Persson - 25 mars 2010 16:15

Idag är det jättefint väder ute så vi gick upp till bvc.

Maximilian invigde sin snygga skinnjacka idag med. Han blev så snygg!

Lite, lite stor fortfarande, men med en tjock tröja under så gick det banne mig:)

Iallafall så gick ju besöket bra och snabbt på bvc så vi gick sakta hemåt och sen lastade vi in vagn och bebis i bilen och begav os sin till stan. Ville inte sitta inne en sådan här dag och det är inte så kul att vara här hemma och gå. Finns inget att titta på och inga bra vägar man kan gå så det blev stan.


Blev lite handlat trots allt. Var inne på guldfynd för jag skulle ha ett halsband men hittade inte det jag ville ha så det får vänta. Men som vanligt när man är på stan så hittar man alltid något till Maximilian:)

En kofta fick han, dock så får han inte den förrän påsk så den slänger vi ner i hans påskägg. Sen blev det en dress till sommaren med till honom.

Så var vi nere på apoteket med och handlade lite prylar till resan med. Visserligen är det två månader kvar tills vi åker, men det är skönt om vi kan ha allt klart så fort som möjligt så man slipper köpa allt i sista sekunden. Då kan man ta lönen man får i maj till fickpengar där nere i stället.

Blev iallafall 2 solkrämer till Maximilian, köpte man 2 så betalade man bara för 1 så det kunde vi lika gärna göra även om man inte ska använda solkräm på så små barn..?

Dom ska vara påklädda med kläder och allt vad vi läst. Solkrämerna innehåller väl något skit som inte alls är bra tydligen men lite måste man kunna smörja in de små liven utan att det händer något. Förutom solkräm blev det lite andra prylar med


Sedan vidare mot Maxi för att handla mat och annat tråkigt. Nu har vi nog välling och blöjor så det räcker månaden ut skulle jag tro.

Nu är vi alla trötta efter dagen. Maximilian sover och Dennis spelar fifa. Jag ska nog lägga mig och sova med innan jag sätter igång och städar här hemma!



Snyggunge i skinnjacka.

 

Sitter hellre i vagnen så han kan se allt som händer där ute. Snart dax att sätta på sittdelen istället!

 


Testade solbrillor i affären, men blev inga köpa idag eftersom vi redan köpt brillor till honom!

 



   


Lite bengymnastik mot elementet.. ligga och sparka på det är alldeles för roligt.

   

Av Debora Persson - 25 mars 2010 15:45

Vikt:

Födelse: 3490 g

Utskrivningsvikt från BB: 3275 g

12 dagar gammal: 3630 g

19 dagar gammal: 4060 g

4 Veckor gammal: 4470 g

5 Veckor gammal: 4770 g

7 Veckor gammal: 5150 g

2 Månader gammal: 5550 g

2 1/4 Månader gammal: 6030 g

22 december, 3 månader gammal: 6330 g

 22 januari, 4 månader gammal: 7150 g

23 februari, 5 månader gammal: 7875 g

25 mars, 6 månader gammal: 8600 g



Längd:

Födelse: 50 cm

Utskrivningsvikt från BB: -

12 dagar gammal: -

19 dagar gammal: 53.5 cm

4 Veckor gammal: -

5 Veckor gammal: 56.5 cm

7 Veckor gammal: 57 cm

2 Månader gammal: 59 cm

2 1/4 Månader gammal: 61 cm

22 december, 3 månader gammal: 62 cm

22 januari, 4 månader gammal: 64 cm

23 februari, 5 månader gammal: 67 cm

25 mars, 6 månader gammal: 69 cm



Huvudomfång:

Födelse: 34

Utskrivningsvikt från BB: -

12 dagar gammal: -

19 dagar gammal: 35.5 cm

4 Veckor gammal: 37.3 cm

5 Veckor gammal: 38.0 cm

7 Veckor gammal: 38.5 cm

2 Månader gammal: 39 cm

2 1/4 Månader gammal: 39.7 cm

22 december, 3 månader gammal: 40.5 cm

22 januari, 4 månader gammal: 42 cm

23 februari, 5 månader gammal: 43.1 cm

25 mars, 6 månader gammal: 43.8 cm


Bvc gick bra, läkaren var där för att titta på honom. Först vägde vi honom och sedan mätte vi honom. Trodde han hade växt MYCKET mer, med  icke.

Sen förra gången har han ju inte ens gått upp ett kilo. Trodde han skulle väga åtminstone 9 kg men det gjorde han ju inte. 2 cm på längden hade han växt och huvudomfången 7 mm.

Efter det tittade läkaren på honom. Lyssnade på hjärtat och lite sånt.

Som tur var så var han glad och pratglad idag. Sist kissade han på läkaren men idag slapp hon blir nerkissad...:)

Och han visade gärna upp hur duktig han var på att vända sig från rygg till mage med!

Och stark i nacke och ben och allt vad det var. Snart kryper han sa hon, inte långt kvar tills man får springa och jaga honom! :)

De frågade om vi ville ge honom sprutan men vi tackade nej till det.

Mycket mer än så var det inte. Besöket där inne gick väldigt snabbt.

Av Debora Persson - 25 mars 2010 09:55

  Nu beger vi oss till bvc för sexmånaderskontroll. Ska bli kul och se hur mycket han har vuxit.

Av Debora Persson - 24 mars 2010 21:10

Hemma från jobb nu. Slutade jobba 18.00 men missade mitt tåg 18.28 bara för ett par småglin började tjaffsa på bussen så chaffisen inte kunde köra. Fick vänta ett tag till tåget gick till Hässleholm och så fick jag byta tåg där till ett litet skruttigt pågatåg till Kristianstad.

Så strax efter 20.00 var jag hemma istället. Mina pojkar var och hämtade mig.

Sitter och är på jakt efter gåstol till Maximilian nu, letar på blocket efter ett eftersom nya är så förbannat dyra. Alla vi hittat och vill ha är självklart redan sålda. Så får väl vänta ett tag till antar jag innan vi hittar ett. Hade varit bra med en sådan nu när han är så vild av sig. Kan varken ligga eller sitta stilla. Han ska ju göra sig exakt hela tiden så en sådan hade han definitivt älskat att leka i!

Nu ligger han på golvet och pratar högt så grannarna hör. Allt han får tag i ska han slita i och gärna smaka på.

Vill att han ska ligga på mage så han någongång kan snurra från mage till rygg men han totalvägrar. Vill hellre ligga på ryggen än på magen.


Strax är det väl dags att äta lite för min del. Toast hade inte suttit fel. Förhoppningsvis kan vi glo på en film med. I morgon är det inget jobb för min del utan imorrn ska vi till bvc för sexmånaderskontroll på Maximilian. Även läkarkontroll blir det.

Svininfluensan-sprutan som han skulle ta i morgon om vi ville att han skulle ha, har vi nog bestämt oss för att hoppa över.

Det blir ingen.

Känns lite som om svinisen är över för tillfället, då är et bättre att vaccinera honom om det skulle komma tillbaka senare.

Hade vi inte åkt utomlands i sommar hade vi inte ens tänkt tanken på att ge honom den men nu har vi varit rätt tveksamma... Men nu har vi nog bestämt oss:)



 

Av Debora Persson - 23 mars 2010 13:45

Idag är det den 23:e mars vilket betyder att vår lilla kille har hunnit bli hela 6 månader gammal!

Jisses, ett halvår har gått sen han kom till oss. Vart tiden har tagit vägen har vi ingen aning om. Denna resan går liiiite för snabbt vill jag lova.

Ibland önskar man att han var den där lilla pluttiga skiten som man fick hålla så försiktigt så han inte skulle gå sönder.

Men så älskar man att se honom växa med.

Varje dag händer något nytt. Lär han sig inte något så gör han saker som han lärt sig tidigare bara ännu bättre.

      


Inte många timmar gammal.

6 månader senare:

Bild från häromdagen när han leker med sin far.

 



Idag fick även Maximilian ett paket på posten. Skitkul tyckte hans mamma medans han själv började käka på kortet som följde med i paketet.

I paketet fanns det ett par Me & I hängselbyxor.

Bruna med en liten kanin i rumpan.

Skitsnygga var dom med.( snyggare i verkligeheten än på bilden)

Paketet fick av sin mammas morbror med familj på sin 6-månadersdag.

Han tackar, bockar och bugar och ska skicka ett kort till dom för att tacka en gång till.


   

Av Debora Persson - 23 mars 2010 13:26

Lite bilder på en gapsjungande kille häromdagen.

Eller om han pratade.

Högt och tydligt skulle det iallafall låta.

Gärna så att grannarna kunde höra.

Han tar verkligen i från tårna.


              

Av Debora Persson - 23 mars 2010 10:30

Natten har varit lång och jobbig för oss alla i natt. Maximilian har inte alls haft det bra. Vaknat en miljon gånger ungefär.

Men idag är båda mina pojkar mycket bättre. Mannen kommer bege sig till fotbollen trots allt. Maximilian är fortfarande lite kinkig men bättre än igår. Undrar om det är tänderna som kommer nu??


Idag så ska vi kanske bege oss in till staden och gå en sväng med K och J.

Mest för att timmarna ska gå och jag känner att jag behöver komma ut idag med. Satt ju i stort sett inne hela dagen igår.

Har lite att fixa med inne i stan med. Men beror ju på om Maximiilian får feber eller inte heller. Så att han är bra åtminstone.


Av Debora Persson - 22 mars 2010 17:59

Jisses, klockan är snart redan 18.00 Dagen har gått sjukt snabbt trots att vi inte gjort någonting. Vi har sovit i omgångar.

Jag och Maximilian sover på soffan medans mannen har sovit i sängen.

Vi fick fara iväg och köpa febertermometer till Maximilian och alvedon till mannen innan, annars har vi bara i stort sett legat på soffan.

Nyss vaknade vi igen efter att ha sovit en timme.

Jag känner mig sjuk i deras närhet fast jag inte är det.

Men det känns som det när dom ligger här och gnäller över hur "jätte"sjuka de är och hur synd det är om dom så vill jag med gnälla lite.

Men det är bäst för oss alla om mina pojkar blir friska till i morgon. Mannen han ska ju till Malmö imorrn och glo på fotbollen. Meningen var väl att han skulle dricka öl med till det men någon öl blir det nog inte. Maximilian var det bestämt sedan länge att han då skulle tillbringa dagen hos moster Karin och Julia, nu är jag ju ledig. Det visste vi inte då men tjejerna ville ha honom ett par timmar ändå och jag kan passa på att göra något själv. Vara ensam ett tag och bara vara jag.


    


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards