♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2010

Av Debora Persson - 16 mars 2010 23:30

Hemma från jobb nu.

Eller kom hem för en halvtimme sedan ungefär. Men men min lille prins sov iallafall tyvärr när jag kom hem. Sover fortfanade.

Han har kurat ihop sig här i soffan och sover. Helst skulle jag bara vilja lyfta upp honom och väcka honom så man kan pussas lite men det är onödigt för då ska han nog inte sova mer sen.

Jobb gick iallafall bra idag med. Trots att jag dragits med konstant huvudvärk hela dagen.

Måste banne mig lära mig att äta och dricka om dagarna. Hungrig är jag men mår bara illa när jag äter.

Är jag inte sugen på det så går det inte. Piss.

Egentligen skulle vi glott på film nu när jag kom hem men klockan blev plötsligt skitmycket och min hjärna sover redan så strax blir det sängen. Tur vi är uppe tidigt om mornarna, för annars hade vi nog inte haft mycket till liv eftersom man är hemma så sent. Idag, imorrn och tors åker jag hemifrån klockan 11 och kommer hem klockan 23. Trots det jobbar jag bara 7 ½ timme då.

Men gillar att jobba stängning. Det sämre är ju att man är hemma sent och min prins sover när man kommer hem så honom träffar man ju inte:(

Nej, borsta tänder och krypa ner under duntäcket.

Av Debora Persson - 16 mars 2010 09:45

En napp är inga problem..

 


Inte två heller!


Visa upp vad man kan! 

 

Av Debora Persson - 16 mars 2010 09:23

Uppe tidigt idag med. Men det är skönt. Då hinner man med en del här hemma innan man ska iväg och jobba.

Idag börjar jag 13.00 och vid 13.00 så ska jag se till att mina pojkar hamnar på familjehuset och förädrargruppen.

Jag vet att han inte tycker det är så roligt men det är sista gången idag sen slipper han det:)

Lilleman har precis somnat igen. Han har varit på topp nu hela morgonen och busat så var han tillräckligt trött för att däcka igen..

Jag ska göra mig i ordning nu så jag inte missar bussen om 1 ½ timme..

Av Debora Persson - 15 mars 2010 23:11

Tillräckligt trött för att egentligen inte orka skriva. Trött på folk. På er helt enkelt.

Ska allt bara ske när det passar er hela tiden?

Hur svårt kan det vara att bara någon gång höra av sig?

Vi har inte slutat leva för vi har fått barn.

Vi kommer iallafall inte springa och jaga er mer. Vi klarar oss utmärkt med de vi har.

Mycket annat än att ha jobbat har inte skett. Stängningen gick som på räls. Tågresan hem kände jag för att be personalen om dom inte kunde införa fotpall till de som jobbar hela dagarna för ont, det har jag. Man sitter ju så obekvämt att en fotpall är enda sättet att kunna hålla fötterna i liv. En stor fluffig mjuk fotpall. Gärna med inbyggd massage.

Nu ska jag käka. Sjukt hungrig. Inte ätit annat en än halv cheese och en halv paj idag. SÅ nu kommer det bli VITLÖKSBAGUETTE. Ja, jag vet att jag inte tycker om vitlök. Hatar vitlök, men helt plötsligt händer det, och man blir sjukt sugen.

Wallander på tv nu med. Och så ska jag hoppas på att min son kan få vakna en liten stund så jag får pussa på honom lite innan läggdags!


Av Debora Persson - 15 mars 2010 09:40

Idag var vi uppe med tuppen. Börjar inte jobba förrän 14.00 idag men det struntade Maximilian i.

Mannen var uppe tidigare visserligen för han tog hand om tvätten klockan 7. Hur mycket tvätt som helst blir det nu för tiden. Full tvättkorg och två blå Ikeakassar.

Ny vecka iallafall. Stängningsvecka för min del. Visserligen är jag hemma sent om kvällarna nu men det gör inget. Har saknat mina stängningar tror jag. Får väl se efter ikväll:)


Av Debora Persson - 14 mars 2010 16:15

Det var hur fint väder ute som helst innan när jag och Maximilian begav oss ut. Jag skippade vinterjackan och tog på mig kofta och kavajen istället.

Var väl hos K en timme lite mer kanske. Då börjar det snöa som fanken och blåsa massor. Så mannen min fick gå och möta mig med min jacka. När han väl mött mig försvann både blåst och snö och solen kom fram igen. Så nu är det fint väder igen.


Hemma hos K bjöds det på mat. Kyckling och ris blev det. Blev lite spelande på Super Mario och Donkey Kong med. Jisses vad roligt det är. De spelet är MYCKET roligare än de som finns nu vill jag lova!


Har inte fått något gjort som jag tänkte idag än så länge. Är jättetrött så egentligen skulle jag behöva vila en stund. Men snart kommer Tim hit en runda innan han fortsätter uppåt mot sitt jobb.



En glad dag idag för lilleman!

  Maximilian med morbror/gudfar Algot.  

Av Debora Persson - 14 mars 2010 11:27

Äntligen kan han börja använda sin dräkt han fick av Danne när han döptes. Lite stor än så länge men det spelar ingen roll! :)


         

Av Debora Persson - 14 mars 2010 10:31

För en stund sedan snöade det massor. Nu skiner solen och det är toppenväder.

Jag och Maximilian ska försöka hinna asa oss bort till K innan Algot åker hem från henne idag. Dennis ska glo på sin jäkla fotboll som vanligt.

Sen har jag en hel del att hinna med. Ska fortsätta med tvätta (ska stryka och det är inte alls roligt!) och Maximilians rum ska bli klart från gårdagen med.


Maximilian har nog haft en vild natt.

När vi vaknade i morse så har han rivit sig i pannan.

    

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards