♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Vår Påskhelg

Av Debora Persson - 4 april 2010 19:15

Hemma från Blekinge nu.

Bärjade med att Dennis släppte av mig och Maximilian hos mamma igår och själv åkte han till Mörrum för att glo på en "världsviktig" fotbollsmatch.

Maximilian fick leksak av sin mormor som påskpresent. Mycket rolig och mycket läte :)

Jag, Maximilian, mamma, Karin, Kalleponken, Sofie, Göte och Algot drog oss bort till Karlskrona. Jag, Maximilian och Algot fick åka med Göte. K och K skulle övningsköra med mamma så risken fanns ju att det kunde gå illa.

Hos mormor blev det massa påskmat och fika.

Maximilian fick tallrik, djup tallrik och mugg i påskpresent av min mormor och morfar.

Dennis kom sen så jag, Maximilian, Dennis, Kalleponken och Sofie drog bort till pappa. Där blev det ännu mer fika. Maximilian fick en massa badleksaker. Passar perfekt till en badgalen kille!

Pappa hade ju hämtat vår gåstol till Maximilian med så den satt han och lekte i en stund. Killen är ju för kort för den fortfarande så än så länge kommer han inte särskillt långt i den:)


Efter vi lämnat Kalleponken och Sofie i Svängsta så bar det av till Mörrum hem till Oskar och hälsade på honom en timme innan vi drog hem igen. Kollade på tv med mamma och Göte en stund medans Dennis och Algot spelade tvspel. Algot hade ringt och stressat oss med att vi skulle komma hem snart för han ville spela tvspel med mannen så då var han nöjd när vi kom hem igen.

Gick och la oss 22.30 Katastrof.


Söndag skulle Maximilian upp 6.30 så han och jag gick igenom hela huset på ca 1 km och upp på övervåningen till mammas sovrum och la oss i hennes säng och tittade på dr. phil.

Varenda gång man sover hos mamma så vaknar man tidigt och då går man upp till henne och lägger sig i hennes runda, mjuka sköna säng som jag en dag kommer stjäla för henne och så kollar vi på dr. phil tills man hör Göte i köket ropa att frukosten är klar!


Efter att ha gjort oss i ordning så drog vi till Mörrum igen och hälsade på Oskar en stund innan vi drog till Dennis föräldrar för att grilla. Tyvärr regnade det men det gick ändå. Fika blev det med och Maximilian fick en tröja i påskpresent.

Maximilian fick förresten en ny bilstol idag som hans kusiner haft innan. Han sitter mycket bättre i denna. Fast måste dra ner bältet på den för det sitter just nu för högt upp på honom.

Och till hans fars stora lycka fick han en Mörrums hockey t-shirt, mff t-shirt och lite andra sportkläder.


Nu är det bara till att ta det lugnt resten av kvällen, käka påskgodis och glo på Wallander.



   


     


                 



Maxontaxon i gåstolen.

   


Nöjd i nya bilstolen!

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards