♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2010

Av Debora Persson - 7 maj 2010 18:00

Denna dag har inte givit oss mycket alls.

Jag kämpar på för fullt för att bli frisk så jag kan jobba i helgen. Går ju sådär med det.

Dricker någon sjaskig brustablett som mamma sa hjälpte jättebra mot förkylning så det är den vi hoppas på nu.

Städas behävs här hemma men finns det ingen ork till det så får det förbli stökigt tills vidare.

Om en vecka får vi börja söka nya lägenheter inom ABK. Man måste ha bott här i 182 dagar eller hur mycket det var innan man söker nytt. Så nästa vecka ska vi söka annan lägenhet.

En på bottenplan eller högre upp men då ska där vara hiss.

Vi blev för bekväma i Malmö när vi bodde på bottenplan och kunde parkera bilen precis utanför dörren och så kunde man ta in barnvagnen i lägenheten om Maximilian fortfarande sov i vagnen.

Nu får vi parkera bakom huset, gå rundan och upp för alla jäkla trappor. Inget roligt om man har varit och storhandlat och ska bära upp allt. Plus en bebis på det.

Är rätt så less på att bo här nu känner vi. Har hittat en del lägenheter på hemsidan som skulle passa oss men eftersom vi inte får söka än så är det redan försent på de sen.


Idag fick vi hem ett par badbyxor(badblöja) och en uvdräkt

till Maximilian. Hade redan hemma men det är väl lika bra att ha ett par extra till honom med.:)

Han provade uvdräkten och han såg ju rätt glad ut i den så han var nog nöjd med den.. :)

Så nu är nog allt till honom inhandlat inför resan.

Och till oss med tror jag. Lite småsaker bara som behövs. Och badkläder till mig kan ju vara bra att ha med.


   

 

Av Debora Persson - 7 maj 2010 08:27

Fan ta  min förkylning.

Idag är den mycket värre.

Kunde inte prata när jag vaknade i morse.

Idag skulle vi ju gått till det nadra dagiset som vi sökt till Maximilian men blir inget av det. Inte för min del iallafall.

Pojkarn får antingen gå själva eller vänta ett par dagar.

Jag ska ligga på soffan hela dagen och hinna bli frisk.


Någon som är glad och pigg idag är iallafall Maximilian...  


 




    

Av Debora Persson - 6 maj 2010 20:00

Varje gång vi ser denna bild kan vi inte sluta skratta.

Så mycket fel det kan bli.

Det där med bokstaven R är inte alltid lätt...


 

Av Debora Persson - 6 maj 2010 18:46

Trots att jag är förkyld och borde ligga och vila så är jag rätt så rastlös. Vi var iväg med K innan och handlade lite så ikväll blir det bakad potatis till middag. Mannen spelar just nu fifa och Maximilian sitter i pyamas och tittar på. Jag ska ta och plocka lite här hemma en stund. En liten stund kommer det bli för sen kommer jag inte orka stå upp längre så får ta lite i taget.

För övrigt så ringde de från skolan jag sökt innan och frågade lite saker. De verkar iallafall som om jag kommer få plugga där i höst. Eftersom jag sökte en allmän linje på 1-3 år för att läsa upp en massa onödigt så sa hon till mig där att för mig skulle det räcka med ett år att läsa innan jag kunde gå vidare till högskolan. Högskolan låter tungt. Men det är ju bra att jag bara behöver ett år och inte mer! :D


Av Debora Persson - 6 maj 2010 15:29

Vi har precis varit borta på Pysslingen. Dagiset som vi funderade på att sätta Maximilian på.

Tydligen var det inget motissori men det ägdes av montissori.

Verkade hur som helt hur jäkla bra som helst.

Barnen är ute heeeela dagarna. De äter frukost inomhus (oftast), sen äter de resten av alla måltider utomhus.

Efter lunch så sover vissa barn och de sover givetvis utomhus.

Oavsett väder så var de utomhus med undantag för vissa dagar i vintras till exempel när det var så förbannat kallt så var de ute. Det som egentligen hindrade var vinden. Allt är inte så lätt om det blåser så mycket och då fick de vara inne.

Dagiset ligger vid ett stort fält och där brukar de vara om dagarna. Särskillt nu när de bara är i de tillfälliga lokalerna som är så små, och deras gård är inte mycket att hurra för heller.

Men i augusti öppnar de nya stora dagiset med en jättestor gård och även sovhus.

Trots att de var ute mycket så följde de ändå läroplanen och gjorde allt de skulle.

De har ett annorlunda kösystem där med och till hösten när de öppnar nya stället så hade vi väldigt stor chans att komma med.

Härligt. För även om vi har dagis precis utanför dörren här nästan så söker vi nog på Pysslingen.

Lite längre att gå för min del, och inte allt för roligt på vintern men det löser vi då. Jag ska vinna en miljon och skaffa mig ett körkort tills dess.


 

Av Debora Persson - 6 maj 2010 10:27

Sitter och degar med färg i skallen. Egentligen skulle K hjälpt mig färga och klippa mig i söndags men då vatt vi sjuka och nu verkar hon ha fullt upp i skolan istället så klippningen får vänta ett par dagar till.

Trivs mycket bättre med kortare hår. Mitt långa hår håller sig aldrig på plats och blir så ruffsigt lätt. Därför är det lättare med kort hår så man slipper ha så mycket att hålla reda på:)

Av Debora Persson - 6 maj 2010 08:03

Ute och gungar. Var roligt den första stunden. Sen blev det jättestora åbäket till gräsklippare som körde runt lekplatsen mycket mer intressant!


  

 

    


Väldigt insatt i detta, försöker förstå sig på hur leksaken fungerar..

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards