♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2010

Av Debora Persson - 29 maj 2010 20:02

Dagen har som sagt tillbringats i Blekinge.

Först hos Dennis päron för fika. Tvättade bilen och gjorde den fin med.

Sen var det dags att åka till Sölvesborg. Där var de i full gång med Kalleponkens flytt. Kalleponken, Kalles kompis, tjej och K var flytt-team. Göte som gick med kryckor efter att ha bråkat med hästen var chaufför.

Bjöds på middag, men vi åt innan flytt-teamet kom hem eftersom det tog för lång tid för dom att komma hem och vi var dödshungriga.

Försökte få till en bra deal med mamma och Kalleponken om våra soffor. Kalleponken har en soffgrupp i skinn och eftersom de ska stå i garaget och ta massor av plats (en trea soffa och två fåtöljer) nu när han flyttat hem så tänkte jag att vi skulle byta för vår soffa tar minimal plats jämfört med den gruppen.

Gick fine för Kalleponken men BIG NO NO för mammas del. För sliten, luktade illa och var mycket fel på soffgruppen så vi får helt enkelt behålla vår soffa. Men inget vi lider av direkt. Bara det att när man har en liten kille sittandes i soffan så behöver man tvätta klädslen allt för ofta. Men annars är soffan underbart skön.


Nu är vi hemma iallafall. Kanske K kommer hit ikväll? Annars vet jag inte vad som händer. Kände för att plocka lite här hemma ikväll men är nog för seg för det så får nog bli en film eller något. För någon eurovision är ingen idé att glo på... :(

Av Debora Persson - 29 maj 2010 10:32

Nu gör vi oss i ordning och drar till våra mammor i blekinge.

Fira dom i förskott på Mors Dag som är i morgon.


 


För övrigt flyttar Kalleponken hem till mamma idag med. Skolan är slut för hans del så sommarn kommer han tillbringa hos mamma igen.

Förhoppningsvis hinner vi träffa honom idag med!


 

Av Debora Persson - 29 maj 2010 07:47

Som vanligt när jag har ljudet på, på min telefon så ringer den om nätterna. Varenda gång jag råkar glömma stänga av ljudet på den!

Niu var visserligen klockan inte överdrivet mycket eftersom det ringde 23.30 Jag gick och la mig klockan 22. Yes katastrof att lägga sig 22.00 en fredag, men vad gör man inte om man har tråkigt och är trött..?


Iallafall så ringde det hemifrån, vilket får mig att bli klarvaken för en sekund. K ringde och frågade om vi kunde köra till akuten för khaled hade krossat hela benet.

Men det verkade som han vägrade för han ringde inte mer sen.

K sa idag att han sket i det men att han borde åkt in...

Vi får väl se hur ont han har när han vaknar sen..


Idag ska vi bege oss mot blekinge. Först stopp i Mörrum och sedan Sölvesborg.. Sen så är det ju lördag så något roligt borde vi kunna hitta på sen så man slipper läggdags klockan 22...

Av Debora Persson - 28 maj 2010 19:11

Dagen har inte direkt varit som planerat.

Vi åkte till K innan och fikade. Vädret var inget roligt så fick sitta inne. Och då kunde vi lika gärna fixa mitt hår hemma hos oss är Maximilian kunde röra sig lite mer. Dessutom är pojken rädd för katten. Han är rädd för katterna hemma hos mamma med. Kommer de för nära börja han gråta men däremot är han nyfiken på vad det är för pälsbollar så han tittar gärna efter dom så länge de inte kommer för nära:)


Blev iallafall klippt och färgad. Skönt med kort hår igen!

Efter att mitt hår var gjort så körde mannen hem K och jag somnade på soffan.

Ikväll har vi inte gjort alls mycket men nu är jag på städhumör så ska fixa här hemma nu. Sen blir det tacos och film. Förhoppningsvis kan denna dagen snart vara över för den har inte varit den bästa direkt.


Av Debora Persson - 28 maj 2010 10:53

Nyss sken solen och dagen såg lovande ut.

Nu är det monligt och ser inte så där jätteroligt ut..

Men vi ska iallafall bort till lillasysterK och fixa mitt hår, klippa och färga. Sen tar vi med oss fika och sätter oss ute på en filt.

I eftermiddag så blir det städning här hemma. Någon packning blir det väl direkt inte eftersom det mesta ligger i tvätten och vi tvättar inte förrän på måndagkväll...

Men men nu gör vi oss i ordning så vi kan bli klara. Maximilian fick en tandborste igår så han åker runt i sin gåstol och borstar sitt tandkött samtidigt som han ska dra i sladdar och pillar på roliga saker som han inte får pilla på.


 

Av Debora Persson - 27 maj 2010 23:01

Hallå, okej att vi inte är bäst.

Men jämför oss med många andra och vi är bättre.

Men att åka ut var inte rättvist.

Vad fan ska vi nu göra på lördag kväll?

Det är TRADITION att sitta och heja på Sverige, äta tacos och ha Oskar på besök. grrr..


 

Av Debora Persson - 27 maj 2010 22:17

Det blev staden innan. Hämtade upp K och så drog vi.

Blev tygskor som jag behövde. Mina förra gick jag sönder när jag var gravid i somras. Sen blev det någon tröja, body och linne till Maximilian. Ett par vita linnebyxor blev det med. Fanns på tjejavdelningen. Pojkavdelningen har knappt några tunna byxor alls. Bara jeans.. :/ Men de var som sagt bara vita så de ser man inte om det är till pojk eller flicka. Även om det inte spelar någon roll direkt heller för den delen.

Efter staden lämnade vi av K hos sig och vi åkte hem till K igen och lämnade Maximilian. Själva åkte vi och fuskade med solarium en liten stund. Så vi slipper se ut som ett gäng blekfisar när vi landar i Turkiet..

Sen kom Khaled hem från jobbet och vi grillade.

Skulle kolla på Eurovision, hann se början men sen fick vi åka hem för Maximilian var så jäkla trött. Han har knappt sovit alls idag! En liten stund i vagnen när vi gick i förmiddags och sedan ett par minuter i bilen på väg hem från stan så inte konstigt att han var trött.

Han vaknade inte ens när vi gick upp i lägenheten och la honom i sängen.. Annars är han rätt lättväckt när det gäller de..

Nu blir det till att glo klart på Eurovision och sedan ska jag nog sova. Galet trött nu!


Förresten, Maximilian har fått för sig att skrika, gapa, skratta, prata högt varje gång vi går i trapphuset. Det är väl extra roligt när det ekar lite och att han vet att han inte får. För först ska han prata högt så säger man till honom och då skrattar han istället.

Jäkla buse!

Av Debora Persson - 27 maj 2010 13:22

Medans mannen har suttit och betalat räkningar så har jag och lilleman legat på soffan och vilat. Han sov och jag glodde lite halvt på cityakuten.

Men nu är räkningarna betalda och fixade.

Jag har aldrig betalat en räkning. När jag bodde själv gick jag till banken och lät dom göra det. Rätt så dyrt. Annars betalade mamma dom på nätet så gav henne pengar. Nu är det mannens jobb.  

Men då hade jag bara hyra och el i räkningar att betala. Och elen stod mamma för men ändå..

Jag har ingen aning hur man gör.

Och vågar inte lära mig för jag är rädd att skriva fel siffror hela tiden och de det inte ska komma fram till rätt ställe.

Nej, det överlåter jag till mannen.


Nu börjar speldosan som ska vara på gåstolen spela igen. Vi har plockat väck den från gåstolen.

Den spelar hela tiden. Särskillt på nätterna. Men det går inte trycka på den. Trycker man på den så spelar den inte. Så den spelar när den själv vill helt enkelt.


Jaha, nu kom JEHOVAS hit IGEN! För 5214 gången på ett par månader! Vad fan vill dom egentligen??

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards