♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2010

Av Debora Persson - 27 maj 2010 12:02

Efter bvc idag så ringde vi och väckte K. Gick hem till henne och sedan gick vi till affären. Följde sedan henne till skolan och vi gick en stund till. Var ute och gick i två timmar. Hemma klockan 11.00 Hade köpt hem baguetter så åt lunch. Oskar som hade ärenden i Kristianstad kom inom på kaffe och sedan drog han iväg igen.

Klockan är bara 12 och vi har hunnit med en hel del idag redan.

Nu ska det betalas räkningar och sedan ska vi dra oss in mot staden.

I eftermiddag ska vi med K in till stan för hon skulle fixa något. Sen ikväll blir det ev. att grilla med K och Khaled. Får se hur vädret och lite sånt blir.

Av Debora Persson - 27 maj 2010 11:49

Bvc idag.

Började med vägning och mätning.

När han låg och skulle vägas så kissade han på bvcsköterskan, golvet och överallt! Haha.

Sen gjorde vi ett BOELtest(tror jag det hette).

För att se så att han hörde, reagerade på ljud och rörelser.

Tittade så att han inte skelade med ögonen.

Allt såg fint ut och han skelade som tur var inte:)

Efteråt fick han en röd träpinne att leka med för att se så att han kunde byta hand. Eller vad säger man, ta leksaken från höger hand till vänster osv.

Även det gick jättebra.

Sedan misshandlade han sin mamma med träpinnen flera gånger.

Slut på lekandet.

Nya D-droppar och lite broschyrer. Presentkort och lite annat fick vi med.

Även om han inte fått några tänder ännu så ska vi köpa en tandborste till honom och vänja honom vid att man ska borsta tänderna på kvällen.

Nästa besök blir runt 10 månader.



Vikt:

Födelse: 3490 g

Utskrivningsvikt från BB: 3275 g

12 dagar gammal: 3630 g

19 dagar gammal: 4060 g

4 Veckor gammal: 4470 g

5 Veckor gammal: 4770 g

7 Veckor gammal: 5150 g

2 Månader gammal: 5550 g

2 1/4 Månader gammal: 6030 g

22 december, 3 månader gammal: 6330 g

 22 januari, 4 månader gammal: 7150 g

23 februari, 5 månader gammal: 7875 g

25 mars, 6 månader gammal: 8600 g

27 maj, 8 månader gammal: 9240 g



Längd:

Födelse: 50 cm

Utskrivningsvikt från BB: -

12 dagar gammal: -

19 dagar gammal: 53.5 cm

4 Veckor gammal: -

5 Veckor gammal: 56.5 cm

7 Veckor gammal: 57 cm

2 Månader gammal: 59 cm

2 1/4 Månader gammal: 61 cm

22 december, 3 månader gammal: 62 cm

22 januari, 4 månader gammal: 64 cm

23 februari, 5 månader gammal: 67 cm

25 mars, 6 månader gammal: 69 cm

27 maj, 8 månader gammal: 71 cm




Huvudomfång:

Födelse: 34

Utskrivningsvikt från BB: -

12 dagar gammal: -

19 dagar gammal: 35.5 cm

4 Veckor gammal: 37.3 cm

5 Veckor gammal: 38.0 cm

7 Veckor gammal: 38.5 cm

2 Månader gammal: 39 cm

2 1/4 Månader gammal: 39.7 cm

22 december, 3 månader gammal: 40.5 cm

22 januari, 4 månader gammal: 42 cm

23 februari, 5 månader gammal: 43.1 cm

25 mars, 6 månader gammal: 43.8 cm

27 maj, 8 månader gammal: 44.9 cm

Av Debora Persson - 27 maj 2010 07:04

God morgon!

Vi startar dagen med att jag steg upp 06.45 Mina pojkar har varit uppe sen innan dess. 8.30 ska vi befinna oss på bvc så snart är det dags att göra oss i ordning så vi hinner.

Förövrigt så har vi lite som ska fixas idag. Jag ska försöka få Syster K att fixa mitt hår och så ska vi in till stan och handla lite.
Hoppas på att det ska bli fint väder ute med så man kan hänga ute större delen av dagen. Nu är det rätt så molning med så är klockan inte så mycket heller.


Igårkväll glodde vi klart på Prison Break. Sista säsongen. Nu är det bara en film som återstår. Med tanke på slutet på säsongen så kan man tycka att filmen inte behövs. Men tydligen behövddes den för att kunna svara på ev. frågor. Och det klart, hade det inte varit så rörigt och jobbigt med nya människor hela tiden så man hade hängt med så hade man kanske haft lite frågor om det. Man hade säkert blivit förbannad över slutet. Men jag brydde mig egentligen inte. Det var bara ett fint slut.

Nu kommer filmen förstöra hur slutet blev på säsongen.

Jag blir mest bara förbannaad att jag måste se filmen nu.


Serien var bra så länge de befann sig på fängelset och slulle ta sig ut.

Väl ute kunde den ha slutat...


 

Av Debora Persson - 26 maj 2010 20:40

Tycker allt att jag förtjänar mammaledighet efter denna dagen..

Nu är iallafall min sista arbetsdag över. Mina pojkar var och hämtade mig på stationen så jag slapp ta bussen hem.

Nu har vi nyss ätit och Maximilian håller på att somna. Vi glor på Prison Break och är mest lata ikväll.

I morgon ska vi upp tidigt för då är det dags för besök på bvc igen. Har inte varit där på två månader nu så ska bli roooooligt att se hur mycket pojken har växt:)

Av Debora Persson - 26 maj 2010 08:04

God morgon.

I morse vaknade jag vid 07 då en liten bebis var och klättrade på mig.

Idag ska jag jobba min sista dag och hoppas på en lugn och inte allt för jobbig dag.

Ska bli otroligt skönt att vara hemma igen. Kommer sakna jobb men nu ska jag ha massor av tid med Maximilian. Det är sommar nu med så mycket enklare att vara hemma än det var i vintras då man inte kunde gå utanför dörren.

Nu ska jag göra mig i ordning och försöka pussa på en trött med busig unge innan avgång.

Av Debora Persson - 25 maj 2010 22:52

Min käre sambo har fått någon sorts dille på vädret. Gulle.

Han uppdaterar mig om dessa eviga väderleksrapporter minst 10 ggr om dagen. I flera veckor han hållit på! Jag blir knäpp i skallen! Och vädret ändras gång på gång och jag får uppdateringar gång på gång. Han kollar olika sidor och jämför dem med varandra. Uppdaterar mig. Och jag är helt ointresserad. Ändå tycker han det är roligt att uppdatera mig.

Jag som håller på att bli tokig i skallen av detta kan inte hålla reda på vilken dag det ens är längre.

Häromdan så visade det att nästa vecka skulle det vara regn och 12 grader. Nu ska det tydligen vara sol och 18 grader.

Nu stämplar jag ut och går och lägger mig.


 

Av Debora Persson - 25 maj 2010 21:30

Hemma från Malmö och jobb.

Mina pojkar hämtade mig på stationen så vi åkte och handlade. Fick bli en hel del till resan, och givetvis en massa blöjor. Blöjor kan man aldrig ha för mycket av!

Mors-dag present blev inhandlat med så nu har vi det ur världen med. Slippa stressa över det. Vi firar morsdag redan på lördag för då bär det av mot blekinge.

Nu blir det mat i magen och sedan ska jag försöka hinna pussa på min trötta bebis som snart somnar.


Av Debora Persson - 25 maj 2010 07:26

Pigga och glada idag.

Är lagom stressad eftersom jag inte kunde stiga upp när jag skulle. Har 35 minuter på mig, men det ska jag hinna! Ska bara sätta på mig ansiktet så är jag klar.

Får iallafall hoppas att denna dagen går snabbt!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards