♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2010

Av Debora Persson - 23 maj 2010 07:57

Idag var det upp klockan 07. Mannen skulle ner till tvätten och jag fick hålla fast en livlig unge så han inte skulle trilla nedför sängen. Fick gömma oss under täcket till mannen kom för det kom in en stor geting i rummet. Dock så fick man inte tvätta såhär tidigt på helgerna..Så det får vänta.


Såg förresten på McFusk igår, som gick på tv häromdagen. Fan vad sjukt egentligen. Har det verkligen inte det så på mitt jobb! Och inte på de två andra jag varit på heller. Men visst blir man arg..


Idag funderar vi på  om vi kanske kanske ska hem till morsan. Algot spelar fotbollsmatch idag, men vi hoppar antagligen det. Måste få i ordning här hemma med även om det är så fint väder.

Vi får hinna ut en stund med sen.

Nu blir det iallafall frukost innan vi gör något annat.

Av Debora Persson - 22 maj 2010 23:08

Kvällen har ändå trots allt varit bra.

Snodde med med mig en cider från K, som har vair i Tyskland så hon hade gott om det.

Öppnade en vinflaska efter Maximilian somnat. Men den går det segt med. Ett halvt glas har glidit ner. Knappt.

Har kollat klart på femte säsongen av Desperate så då fortsätter vi nu på Prison Breaks fjärde säsong. Sista säsongen tack och lov. Plus en film. PB var jättebra första säsongen sen flippade den ur totalt. Fattar inte varför vi fortsätter glo?!

Hänger inte ens med i vad som händer där längre. Allt är rörigt.

Tur det är sommar, så man inte kan sitta inne och glo på en massa serier hela tiden. För vad skulle vi glo på sen? Tycker synd om mannen som jag har fått att glo på en massa serier. Det gjorde han aldrig innan, men nu är han lika inne i det som jag.

Har man väl börjat så går det bara inte att sluta. Efter varje serie hittar man en ny att glo på..

Av Debora Persson - 22 maj 2010 18:26

Gick bort till K innan men hon hade inte kommit hem från skolan än för hon hade tenta. Julia däremot var hemma så vi satte os spå en filt utanför och mös i solen.

En stund senare kom K och deras kompis med. Så där satt vi alla i solen och stekte.

Maximilian som knappt sovit i dag alls började bli gnällig efter en stund så fick sätta han i vagnen och vandra hem. Han somnade i stort sett direkt när vi gick.

K och hennes kompisar ska festa ikväll och ja o mannen blev sjukt avis. Tänk att sitta ute i solen ikväll och dricka ett par kalla?! Hade ju varit värt en hel del. Nu får vi sitta inne ikväll eftersom vi inte har något planerat alls.

Saknar att bo i Malmö för den saken. I Bunkeflostrand. Där man hade uteplats och kunde sitta och glassa i solen medans mannen grillade ;)

Nu sitter vi instängda på tredje våningen med inglasad balkong. Långt ifrån Malmölyxen.

Men nu ska vi inte gnälla. Vi har Maximilian och så om 11 dagar sitter vi på stranden och dricker drinkar i en hel vecka:)


Nej nu ska jag fortsätta kränga ballerina med kladdkakasmak och njuta av solen på tredje våningen i min inglasade balkong. hmmm.


Ni kan njuta av bilderna på Maximilian, K och Julia!

       


   

Sol

Av Debora Persson - 22 maj 2010 15:15

Har varit och storhandlat mat och blöjor.

Nu är vi hemma och har precis ätit lunch.

Om en stund blir det till att ut och gå igen i det fina vädret!

Av Debora Persson - 22 maj 2010 10:35

Känns som om det var igår.


           

Av Debora Persson - 22 maj 2010 10:04

Idag fick jag en efterlängtad sovmorgon. Mina pojkar var uppe någongång vid 08. Själv fick jag sova till 9.30 innan de väckte mig.

Hade kunnat sova mycket längre men är glad att jag fick lite sovmorgon.


Idag vet vi inte riktigt vad vi ska hitta på. Det är mulet ute men varm som sjutton så hoppas solen kommer fram så kan vi vara ute.

Annars så kommer det bli en massa plock och städ här hemma. Ska även åka och handla.

Börja packa i resväskorna lite med kanske. Maximilians är i stort sett klar.

Så att ta det lugnt blir det nog idag!


Nu är det frukost som gäller och lite Desperate på det.

Av Debora Persson - 22 maj 2010 00:02


Nu går vi och lägger oss.   

 

Av Debora Persson - 21 maj 2010 23:40

Äntligen helg!

Har jobbat stängning hela veckan. Jobbiga dagar eftersom jag kommer hem så sent och idag tog det nog priset på jobbigast dag. Besök från de högre nämligen. Stress.

Men nu har jag helg! Helg. Helg. Helg.

3 arbetsdagar kvar sen. Det är nära nu.

På vägen hem på tåget satt det fullt med snyggt klädda folk. Högljudda festade och glada människor. Och så satt jag där med. Svettig och äcklig efter en jobbig dag. Kände mig som en gammal flötig pommes.

Nu är jag hemma iallafall. Min son är glad. Det är huvudsaken. På bushumör men även trött.


Mina pojkar och syster K var ute och gick innan idag med.

De hann precis komma hem innan åskan slog  ner och regnet stod som spön i backen.

Men de hann ta lite kort iallafall..


Världens finaste. Verkligen världens finaste pojk.

 


Fortfarande stort blåmärke i pannan efter att han trillade nedför soffan.

 

 

Syster K

 

Klockan är egentligen för mycket. Men det blir ändå mys på soffan med Desperate och så måste jag verkligen ta en dusch! Detta är katastrof.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards