♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2010

Av Debora Persson - 21 maj 2010 09:00

Vaknat totalt på fel sida idag. Gjorde inte saken bättre när folk ska tjabba med mig heller.

Nu är jag trött på den här skiten. Sk göra m ig klar och i ordning nu. Tjao.



Bild från igår när pojkarnna var ute och gick i solen. Och självklart vet jag att jag har världens finaste pojk.

 

Av Debora Persson - 20 maj 2010 23:14

Hemma efter ännu en dag i Malmö och på jobbet.

Galet varmt har det varit att jobba. Vi hade det lugnt iallafall. Synd bara att man jobbar en sådan här fin dag! Hade hellre kunnat sitta ute i solen och göra igenting idag!

Nu är det bara i morgon med jag ska jobba sen tar jag helg innan jag avslutar med tre dagar arbete innan jag ska gå hemma igen.

Denna vecka har jag knappt hunnit pussa på Maximilian alls! Har varit på förmiddagarna för oftast när jag kommer hem på kvällen så sover ju han!

Så i helgen kommer det bli massor av mys.

Idag har mina pojkar varit ute och gått lång runda. Mötte K och Julia som låg och glassade i solen så de hann pussas med lilleman en stund innan det var dags att gå hem och bada för hans del.


Nu blir det lite Desperate innan jag ska lägga mig!

Av Debora Persson - 20 maj 2010 08:27

hellu.

Vaknade av att Maximilian som sovit brevid mig i natt låg och bökade runt och tog sig fram och tillbaka i sängen. Han var glad och pratade massor. Ingen idé att försöka få honom att somna om, han var jättepigg! Så vi steg upp och satte oss i soffan med lite leksaker.

Nu kör han runt i sin gåstol med sin blåa panna, stackarn.

Idag är det arbete klockan 13.

5 arb.dagar kvar. Kan inte hjälpa att räkna ner. Men det är så mycket som händer när jag ska gå mammaledig igen!

först är det turkiet som gäller, sen är det kalleponkens student, Sweden rock, födelsedagar och massor av annat.

Nu blir det iallafall frukost innan jag gör mig i ordning för ännu en dag i malmö!

Av Debora Persson - 19 maj 2010 23:28

Försenat tåg igen. Mannen fick slita upp maximilian ur sängen för jag skulle missa min buss i kristianstad. Men eftersom tåget körde in väääldigt mycket tid så hade jag hunnit med bussen och Maximilian hade kunnat sova vidare. Men men jag är hemma nu iallafall.


En stund efter jag satte mig på tåget till malmö idag så kom Storebror hit och hälsade på mannen och Maximilian. De befann sig i närheten så han kom hit och drack kaffe och pussade på Maximilian. Även Lillasyster kom hit för att hälsa på brorsan.

De jobbar dygnet runt så förhoppningsvis så kommer jag få en skymt av honom innan han åker till umeå igen!


   


Maximilian trillade av soffan idag. Han måste slagit i bordet för han fick världens bula och blåmärke i pannan, stackarn!

fick en bild skickad och där såg han rent ut sagt förjävlig ut. Men sen blev det bättre och nu ser det inte alls lika illa ut som det gjorde innan!



 


Förresten så fick vi dagisplats till Maximilian idag! Han ska börja den 5 oktober. ska se om vi kan börja lite tidigare. Blev dagiset som ligger precis utanför vår lägenhet. kände att det inte var någon idé att söka det dagiset som vi ville ha ( utedagiset) För nu söker vi nya lägenheter som ligger in mot stan och då vill vi inte börja på det andra dagiset. Så, så fort vi vet när och vart vi ska flytta så får vi söka dagis där borta i stället. Men nu vet vi iallafall hur det ser ut till hösten :)



Nu blir det puss med lilleman, Desperate och choklad innan jag ska sova!

Av Debora Persson - 19 maj 2010 09:34

Förbannat!

Igår ringde storebror min som bor i Umeå och sa att de var på väg ner till Skåne på övning.

Nyss ringde han och sa att han var i Kristianstad. Åh, förbannat nog ska jag jobba!

Hoppas verkligen på att vi kan hinna träffa honom innan de åker hem igen. Visserligen skulle de väl vara kvar till nästa vecka så får hoppas på helgen, annars jobbar jag ju.

Honom har vi inte träffat sen julafton. Och innan dess i sommras. (så han har bara träffat maxontaxon EN gång)

Jävla Umeå


   

Av Debora Persson - 19 maj 2010 09:17

Idag är jag riktigt jäkla trött.

Hade lätt behövt sova ett par timmar till, men det får helt enkelt vänta till helgen.

Idag jobbar jag 12-20.45 Åker 10 och hemma 23. Blir en lång dag idag.

6 arbetsdagar kvar innan mammaledigheten. Ska bli skönt, saknar min pojk varje dag när jag är iväg på jobbet. Men kommer sakna jobb med.

Nu blir det till att göra mig i ordning för arbete:)

Av Debora Persson - 18 maj 2010 23:24

Ännu en arbetsdag är avklarad. Jag är fruktansvärt trött i både ben och huvud. Borde gå och lägga mig men har bara varit hemma i 30 minuter så känns som om jag borde vara uppe en stund till bara för att känna att jag har ett liv utanför jobbet idag:) I morgon blir en ännu längre dag.

Min son sover och vi glor på Desperate. Men snart banne mig så ligger jag och sover !

Av Debora Persson - 18 maj 2010 09:10

I morse bestämde sig Maximilian att hela familjen skulle gå upp 07.30 Ingen idé att ligga och lata sig när man ville upp och leka.

Så då var vi uppe och nu har han somnat om  igen efter att ha lekt och ätit lite välling.

Han var även på blomman på golvet och käkat på den.

Den skulle ut genom dörren i vilket fall för den orkar vi inte sköta.

Den dör ju aldrig!

Fick den i inflyttningspresent när vi flyttade till Mörrum, kan dett varit feb -07. Sen har vi slängt ut den en gång så den legat utomhus och ändå inte dött.

Då blev den omplanterad och fin. Den växte för mycket så den började trilla ihop och gick sönder.

Dog ändå inte så då planterades den om igen. Men nu har vi hotat den med att inte vattna den på flera veckor.

Fortfarande i liv trotts att jorden är snustorr. Nu skiter vi i den.

Ut ska den.


Här om dagen fick jag en kommentar från en "man" som verkade vilja ha nya vänner.

Jag vet inte om han tror på allvar att någon skulle betala han 100 kronor för att ringa och prata med honom??

Vad är det för en nöt? Måste ju vara ett skämt! HAHAHA:


Hej
Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag erbjuder följande tjänst....
för det händer säkert att du känner dig frustrerad, besviken, orolig, ledsen eller rådlös under livets långa resa
och då behöver du någon att prata med...någon som inte behöver se ditt ansikte och någon du slipper åka till
bara för att prata med..psykologer är dyra och tidsbundna, likaså kuratorer..och om du ringer till
bris, eller någon vännlinje, svarar oftast en person du bara kommer att prata med en gång.
för nästa gång du ringer möts du av en annan person..därför erbjuder jag mig att vara ett alternativ..
du erbjuds därför att kunna ringa mig på min mobil, om vad som helst...när som helst...om du vill fråga mig personliga frågor så svarar jag ärligt på dom
vilka frågor det än är.......det är du som bestämmer vad vi ska prata om.
och det är du som lägger på luren först, bortsett från en regel längre ner på detta mail.
det kan vara t.ex om du vill ha smakråd, stöd, få ut dina aggretioner på någon, vill berätta något förtroende fullt, bikta dig helt enkelt..
sen så är det bara vanlig samtalstaxa, eftersom att du ringer till min mobil.
vem är jag då? jag heter som sagt Claes-Göran Olofsson..är 28 år och bor i holmsjö i blekinge..är ingen utbildad psykolog,
kurator, men jag känner att detta är ett kall, jag är ärlig när jag pratar med dig på ett snällt och vänligt sätt .
det som du behöver göra för att nå mig är att skicka 100 kronor till kontonummer 8169-5,914 844 158-8
skriv ditt namn där avsändarens namn ska stå, så jag vet att du betalat för tjänsten..plus att du skickar ett mail till mig så jag kan få din mailadress
där skriver du dina telefonnummer..min e-mail är Finnsiframtiden5@hotmail.com
när du gjort detta så kommer jag skicka ett e-mail tillbaka till dig eller ett sms. skriv vilket sätt du föredrar, där jag ger dig mitt mobilnummer
och när du ringer mig så uppger du ditt namn så jag vet att du betalat, sen har du tillgång till min tjänst i 30 dagar från och med det första samtalet.
därefter kan du göra om prosiduren och få tillgång till mig igen..skickar bara detta mailet till så få personer som möjligt så att du ska kunna nå mig utan
att det tutar upptaget när du ringer mig, men när jag känner att det är rimligt kontaktar jag fler personer via mail eller på annat sätt.
..jag har dock bara en regel, att ett samtal per dag som får vara max i 30 minuter, sen lägger jag på
detta är bara för att dom som ringer ska ha samma chans att prata med mig, men sen kan du ringa mig när du vill i 30 dagar efter att
du fått mitt bekräftelsemail och sms..om du inte tänker använda tjänsten så skicka gärna detta mail till EN kompis.
mitt telefonnummer står visseligen på hitta.se. men 100 kronor krävs som sagt för att använda tjänsten
pengarna går till min utbildning jag sparar till.
kram på dig och hoppas vi hörs snart // Claes-Göran Olofsson
av Claes-Göran Olofsson I förrgår kl 19:52



Nu ska jag iallafall ta och göra mig i ordning. 7 arbetsdagar återstår att jobba. Idag börjar jag jobba 13.00 så ska åka hemifrån vid 11.

Hoppas på att det inte ska vara något fel på tågen idag för då kommer jag bli tokig!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards