♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2010

Av Debora Persson - 17 maj 2010 23:36

Arbetsveckan började sådär bra. Mitt tåg blev stående i Malmö, utanför centralen en hel jäkla halvtimme. Det var signalfel och alla tågen blev sena och stod på kö för att komma in/ut från centralen. I Malmö så kommer man från samma håll som man sen kär ifrån så tåget går ju inte igenom utan de kör tillbaka samma håll så det var väldigt mycket tåg som köade.

Eftersom jag bara har en halvtimme på mig att komma från centralen till jobbet så blev jag ju en halvtimme sen. Bra start.

Men resten av dagen gick iallafall bra.


Nu är jag hemma iallafall. Lilleman sover och jag dricker te och glor Despereate Housewives. Är verkligen jättetrött ikväll så blir väl snart läggdaggs. Egentligen är jag hungrig men orkar varken göra mat eller äta den så får vänta till imorgon.

Av Debora Persson - 17 maj 2010 08:16

Idag tog vi faktiskt sovmorgon till 07.30 Idag är det ny vecka. Min sista hela vecka att jobba. (nästa vecka jobbar jag bara måndag-onsdag) Stängningsvecka blir det så det blir sena kvällar hela veckan. Kommer bli tungt, men det kommer vi klara fint!

Idag börjar jag inte förrän klockan 14, så åker inte hemifrån förrän 12. Ska försöka hinna med lite plock här hemma då.

Nu blir det iaf morgonmys, frukost och Desperate Housewives.

Av Debora Persson - 16 maj 2010 19:09

Idag var vi som sagt hemma hos Fia och hälsade på henne.

Blev fika och massa massa prat som vanligt om allt möjligt. Har ju hänt en del hemskheter tyvärr så det var skönt att prata. Så där tillbringade vi några timmar och Maximilian hann dessutom trycka i sig lite kex innan hemgång:)

Fia har ju varit på Ullared så hon hade handlat en gåvagn åt oss till Maximilian. Sen hade hon som vanligt handlat lite presenter och skämt bort Maximilian:) Han tackar, bockar och bugar flera gånger!   


Nu är vi iallafall hemma, har hunnit äta, Maximilian har provat sin nya potta- med resultat i den och nu så ska jag plocka undan här lite.



Sitta på pottan. Första och tredje bilden vinkar han faktiskt, även om han stoppar händerna i munnen samtidigt.

     


Gåvagn och present från Fia. Krokodilen passade han outfit idag med eftersom han hade sin gröna dinosauriedräkt på sig!

 


Den fina mössan (?) fick han med utav Fia idag. Passar perfekt för honom i sommar! (pyamasen har han med fått av Fia, men för ett tag sedan ;))

       


Maximilian köpte tofflor på vägen hem. Dock lite för stora men de passar nog snart:)

 

Av Debora Persson - 16 maj 2010 18:59


Skadade Ester och de små bebisarna!


 


Morbror Algot försöker hjälpa Maximilian att gå!

 


 


     


 

Spelar lite på datorn!

       



Dessa bilder som togs utomhus, fick någon konstig inställning på kameran så bilderna blev rätt så dåliga..


En höna!

 


Jag och Maximilian har tittat in kaninen!

 

Lammen

 


 

Algot visade oss fåren

 

 

Tittar på hästarna.

 

Skulle titta på det lilla fölet.

 


         

Av Debora Persson - 16 maj 2010 08:22

God morgon. Vaknade vid kvart över sex idag. Somnade om två minuter och sedan en timme senare så gick jag och Maximilian upp. Ny blöja, sitta lite vid datorn och sen gick vi upp och la oss brevid mamma en stund.

Nu är alla här hemma uppe och snart dags för frukost.


Igår var vi ju på kalas i Skruv. Långt långt bort i märka skogen. Där firade vi mina två små kusiner. Bjöds på tårta och mat. Maximilian älskade tårtan iallafall och han delade knappt med sig till sin mamma.

Mamma lämnade sen mig, Maximilian och Algot i Mörrum där mannen plockade upp oss. Åkte och handlade kattsand och åkte ett torgavarv innan vi begav oss hemåt. Mamma skulle åka och hämta thaimat till oss men den verkade bommat igen så fick bli kinesmat. Till det blev det lite vin.


Idag ska vi åka till Mörrum. Jag och Maximilian ska ju till Fia och mannen ska nog hem till sina päron en stund.

Sen ska vi försöka komma hem i tid idag. Så vi hinner städa och plocka hemma eftersom jag jobbar hela nästa vecka och då kommer vi inte hinna med städningen.

Av Debora Persson - 15 maj 2010 11:47

Sitter hemma hos mamma nu och inväntar tiden på att få sätta mig i bilen och åka på kalas. Så fort jag sätter mig i bilen så kommer jag somna! Jag är galet trött nu.

Har iallafall hunnit spela lite SkipBo med Algot, jag vann som vanligt:) Sen la jag och Maximilian oss i soffan för han var jättetrött med. Men han totalvägrar så gav upp efter en stund för han skulle bara tramsa ändå. Nu har jag satt honom i bilstolen här inne i köket så där sitter han och leker.

Han sitter och pratar, och varje gång jag tittar på honom så skrattar han. Jädrans buse:)


Inne på toaletten finns det två små miniminikattungar. Så jäkla söta! De är på toaletten för att Ester kom hem jätteskadad häromdagen och nu har hon precis varit hos veterinären och blivit lagad. Var nästan så de fick avliva henne stackarn. Bebisarna är hennes. Så där får de vara ett par dagar till. Om inte jag tjuvar hem dom så liven;)

Av Debora Persson - 15 maj 2010 08:00

Idag kommer bli en bra dag.

Vaknade innan 06 och steg upp. Ovanligt pigg idag, ( kommer somna i bilen sen istället ;))

Mina pojkar fick sovmorgon till 07.30 eftersom de tror att man kan sova hela dagen här.

Maximilian la jag för en liten stund sedan på täcket på golvet så han kunde ligga där och leka, men nu har han tagit sig hit till soffan och ligger och drar i sladden till datorn. När som kommer han börja krypa! Han blir snabbare för varje dag nu när han åla/drar sig fram! Snart har han rundat soffbordet med.

Gullunge!   

Och pratar för fullt, det gör han med!

Jaja, nu blir det till att göra sig i ordning så vi kommer iväg här idag. Mannen börjar tjata här nu.

Skulle egentligen komma iväg vid 09 hade vi tänkt men det kan vi ju bara drömma om! Har inte packat ner något heller, bara lite kläder men där ska ju ner blöjor, mat och massa mer och dessutom ska vi själva ha med oss lite kläder! Tjao!

Av Debora Persson - 14 maj 2010 19:53


Som de flesta andra har gjort med sina små Gullebebisar, så gör självklart vi samma sak.

Tävlar om att få vår lille prins på omslaget av  Vi Föräldrar!

Så se till att rösta fram Maximilian nu så han kan pryda omslaget i september :D


Tryck här för att rösta!



 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards