♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 18 juni 2010

Besök i mörrum och Vårdcentralen!

Av Debora Persson - 18 juni 2010 19:00


Dagen har vi som sagt tillbringat i Mörrum hos Fia som kom och mötte oss på när vi steg av tåget.

Gick till affären och handlade lite frallor mm innan vi gick hem och fikade. Maximilian låg och sov i vagnen och vaknade efter att vi fikat.

Då blev det lek och bus på gräsmattan.

Fia bor även granne med tre hästar (och även en massa tältande tyskar) men de blev Maximilian rädd för så dom var inte så roliga att titta på. 

Att äta mosad banan var mycket bättre!

Efter ett tag så tog vi på oss och gick mot tågstationen igen för hemgång.

Sista biten fick vi springa eftersom vi inte kollat upp när tåget skulle gå, men visste på ett ungefär så vi hörde på håll när högtalaren började prata så då sprang vi. Fia fick hjälpa till med att klicka rätt när vi skulle köpa biljett, men när vi väl gjort det insåg vi att när högtalaren gick igång att den sa att tåget var försenat 12 minuter.

Maximilian sov, men när vi hoppat på tåget vaknade han igen eftersom där satt en annan mamma med två barn som gärna fick skrika hur mycket de ville.


Mys i solen


Hela munnen full med banan!

   


Tant Fia matar!

   

Som vanligt skämmer hon bort Maximilian med presenter:) Han tackar, bockar och bugar. Han tillägger även att muggen stämmer in på honom precis:)

 

Idag ringde jag även till vårdcentralen för att höra hur Maximilians prover gick. (jag skulle ringa idag, fredag efter klockan 13.00)

Men efter att ha suttit och väntat i en halvtimme så blev jag idiotförklarad eftersom hon i luren sa att det faktiskt var totalt omöjligt att hans prover kommit idag om vi lämnade de i onsdags.

Sen började hon gå igenom provernas resa.  

" de skickades till sjukhuset klockan 13.00, sen skickades de till Lund och var där kanske ca 16.00, sen tar det minst 2 dygn för proverna att bli klara, och därför förstår du väl att vi inte fått svaren redan nu... Men eftersom det är helg nu så ska han ju inte till dagis ändå..." sa hon..

Klart han inte ska till dagis.

Men det hade ju varit trevligt om vi kunde få något mot hans ögon innan måndag.

Jag skulle iallfall ringa efter 13.00 nu på måndag istället.

I morse kunde han inte heller öppna sina ögon.. :(


Har fått hem mina foton som jag beställde från resan och från Kalleponkens student.

Fick ena paketet igår och andra idag. Igår när mannen satt och tittade på korten så sa jag ändå att de såg stora ut, men de tyckte inte han.

Idag skulle jag sätta in dom i albumet men insåg att 90% av bilderna var för stora! Inte många kort som var i rätt storlek, de andra var för stora! De är för långa så får inte plats i albumet..

Nu får jag köpa ett album och klistra in bilderna själv.

Visserligen blir det finare att göra det så men ändå... fel storlek.. :(



Har lyckats få en bild på Maximilians tand nu, på bildens syns den knappt men det gör den i verkligenheten:)

  Vår lilla apunge!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards