♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2010

Av Debora Persson - 23 juni 2010 18:19



Faktiskt så har vi inte gjort så mycket idag.

Plockat lite och diskat men Maximilian har krävt all uppmärksamhet idag.

Det är ju hans dag idag.



Man ser den lilla tanden:)




Han hittade en servett. en minut senare var den både halvt uppäten och sönderriven i en miljon bitar...

   


Mitt gull

 

Av Debora Persson - 23 juni 2010 11:47

Idag ska vi göra massor av nytta här hemma. Vädret ser inte ut att bli sådär jättebra idag så det är ju bra.

Har börjat med att rensa garderoberna.

Hittade faktiskt ett par vita byxor med lapp och allt som jag beställde för snart ett och ett halvt år sedan.

Beställde dom när jag var gravid (innan jag fick veta det) så dom har aldrig blivit använda.

Men idag kom jag i dom :)

Endast 4 kg kvar till min normalvikt. De där sista kilona lär dröja känns det som innan de är väck..

Maximilian har precis vaknat efter sin lilla power nap så nu är han fit for fight igen. Ska snart fortsätta att göra i ordning här hemma. Byta sängkläder och lite annat innan det är dags för lunch.


Idag får vi se om Alexandras bebis tittar ut med.

En vecka sen nu.. Jag drömde för ett par veckor sedan att det blev en pojk som hette Kevin så vi får se vad det blir:)

Av Debora Persson - 23 juni 2010 09:49

  Idag blir min lilla lilla Maximilian hela 9 månader.

9 månader?!

Tänk vad tiden går snabbt!

9 månader, så länge bodde han i magen med.    

273 dagar har han funnits hos oss.


   

Av Debora Persson - 22 juni 2010 18:41


 

     

Av Debora Persson - 22 juni 2010 15:40

Även idag har varit en lugn dag. Vid elvatiden åt Maximilian lunch och jag hann knapp ta av honom haklappen innan han däckade så trött som han var.

När han vaknade tog vi på oss och bagav oss ut i det fina vädret. Gick en runda inom affären och köpte våtservetter till lilleman.

Havvägs hem började det självklart att regna. Fick öka takten för att inte bli dyngsura och när vi väl kommer hem så försvinner alla moln och det blir hur soligt som helst. Så typiskt. Men nu är det moln framme igen så lika bra att hålla oss inne resten av dagen.

Maximilian vildingen själv har först dragit och rivit i gardinerna så hela gardinstången rasat ner och sen har han även trillat ner från soffan igen. Ser inte ut att bli någon bula men han är röd på hela pannan.

Han totalvägrar att sitta still. Sitter han mot förmodan stilla så pillar han på något som han inte får pilla på. Nyss satt han stilla och tyst, men det var för att han satt och lekte med min mobiltelefon och tuggade på den. Busunge.

Han är ju snabb som en vessla så man hinner inte med vad han pysslar med.

Nu klättrar han på mig så får ta och sätta oss på golvet och leka lite.

Av Debora Persson - 22 juni 2010 08:29

Igår var Maximilian hur svår som helst att natta. Han var trött och höll på att somna i soffan när vi satt här så gick in med han i sovrummet.

2 minuter senare var han hur pigg som helst och vägrade absolut att sova. Ville hellre busa istället.

Och så höll det på ett par gånger till jag fick gå och lägga mig med honom. La han till och med i vår säng men han blev som tokig. Skrattade och busade. Fanns inte en chans att han skulle somna denna sidan jul. Men på något sätt efter en evighet så tröttade han nog ut sog själv för plötsligt så sov han bara.


Idag har vi ingenting planerat men det blir väl att vi går ut i solen en stund.


Det blev ju ingen vagn igår men fick en del tips om en emmaljunga scooter och även mamma tyckte vi skulle köpa en sådan. Så när vi har tid så ska vi åka och titta på sådan:)

 

Av Debora Persson - 21 juni 2010 21:14

Nej, hörni. Ingen av vagnarna dög.

Visserligen dög de för oss men ringde och pratade med min mamma som ändå kommer vara med och betala.

Hon blev tokig.

Små hjul funkar inte! Och det förstår vi visserligen nu med. Rejäla däck ska det vara.

Så i en timme satt vi i en varsin ände på linjen och glodde på barnvagnar.

Kom egentligen inte fram till något vettigt. Inte mer än att glo runt lite till.

Nu är jag trött på barnvagnar så ger snart fasen i det.

Att det ska vara så svårt att hitta en vagn!

De flesta vagnar som var rejäla kostade mer än en månadslön och vem fan har råd med det??


Nu äter vi vitlöksbaguette trots att jag hatar vitlök.

Tjao.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards