♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juni 2010

Av Debora Persson - 19 juni 2010 10:31

Tänk att jag såg ut såhär för ett år sedan! Vecka 26. Jisses vad jag saknar den där kulan!

 




Och såhär skulle vårt blivande barn se ut enligt makemebabies...

   

Av Debora Persson - 19 juni 2010 10:17

God Morgon!

Vilken natt, Maximilian har varit ledsen heeeela natten. Steg upp med tuppen idag med för det funkade inte att ligga kvar längre. Han kunde som vanligt inte öppna sina små ögon idag heller stackaren.

Vi tog ssen alla tre en powernap i soffan efter frukost. Mannen är ju hemma idag hos oss.

Idag har vi förutom att vi ska tvätta vid 12 inget planerat alls. Ska väl in till stan en snabbis och köpa fotoalbum så jag kan fixa mina foton.

Sen är det ju strålande väder ute så det blir väl en långpromenad idag med!

Av Debora Persson - 18 juni 2010 21:55

Efter den här sommaren så tror jag tyvärr att det finns en chans till att jag skulle kunna gilla fotboll.

Fotboll är det enda som visas på vår tv nu i stort sett.

Så fort det inte finns något vettigt på tv så är mannen snabb och sätter på fotbollen.

Just nu är det england och algeriet (tror jag) som spelar.

Vem bryr sig?

Snart är det nog exakt sådana här saker som jag kommer bry mig om.

Jag kommer tycka som mannen, att det är en viktig match ändå.



Jag kommer med största sannolikhet ta och stämpla ut för dagen inom kort.

Dessa tutor på matchen gör mig tokig. Men jag kommer lära mig att leva med dom och tillslut kommer jag inte märka av dom.

Jag kommer svika mig själv.

God natt.


 


Om ett par år kommer jag, mannen och även Maximilian sitta bänkade med chips och cola och skrika och klaga när domaren dömer fel på laget vi hejar på. Skona mig.

Av Debora Persson - 18 juni 2010 20:51

Min son gör mig lycklig. Lyckligast i världen vill jag lova!

Vad hade vi gjort, om vi inte hade haft honom här hos oss nu?

Han förgyller vårt liv helt enkelt.


   

Av Debora Persson - 18 juni 2010 19:00


Dagen har vi som sagt tillbringat i Mörrum hos Fia som kom och mötte oss på när vi steg av tåget.

Gick till affären och handlade lite frallor mm innan vi gick hem och fikade. Maximilian låg och sov i vagnen och vaknade efter att vi fikat.

Då blev det lek och bus på gräsmattan.

Fia bor även granne med tre hästar (och även en massa tältande tyskar) men de blev Maximilian rädd för så dom var inte så roliga att titta på. 

Att äta mosad banan var mycket bättre!

Efter ett tag så tog vi på oss och gick mot tågstationen igen för hemgång.

Sista biten fick vi springa eftersom vi inte kollat upp när tåget skulle gå, men visste på ett ungefär så vi hörde på håll när högtalaren började prata så då sprang vi. Fia fick hjälpa till med att klicka rätt när vi skulle köpa biljett, men när vi väl gjort det insåg vi att när högtalaren gick igång att den sa att tåget var försenat 12 minuter.

Maximilian sov, men när vi hoppat på tåget vaknade han igen eftersom där satt en annan mamma med två barn som gärna fick skrika hur mycket de ville.


Mys i solen


Hela munnen full med banan!

   


Tant Fia matar!

   

Som vanligt skämmer hon bort Maximilian med presenter:) Han tackar, bockar och bugar. Han tillägger även att muggen stämmer in på honom precis:)

 

Idag ringde jag även till vårdcentralen för att höra hur Maximilians prover gick. (jag skulle ringa idag, fredag efter klockan 13.00)

Men efter att ha suttit och väntat i en halvtimme så blev jag idiotförklarad eftersom hon i luren sa att det faktiskt var totalt omöjligt att hans prover kommit idag om vi lämnade de i onsdags.

Sen började hon gå igenom provernas resa.  

" de skickades till sjukhuset klockan 13.00, sen skickades de till Lund och var där kanske ca 16.00, sen tar det minst 2 dygn för proverna att bli klara, och därför förstår du väl att vi inte fått svaren redan nu... Men eftersom det är helg nu så ska han ju inte till dagis ändå..." sa hon..

Klart han inte ska till dagis.

Men det hade ju varit trevligt om vi kunde få något mot hans ögon innan måndag.

Jag skulle iallfall ringa efter 13.00 nu på måndag istället.

I morse kunde han inte heller öppna sina ögon.. :(


Har fått hem mina foton som jag beställde från resan och från Kalleponkens student.

Fick ena paketet igår och andra idag. Igår när mannen satt och tittade på korten så sa jag ändå att de såg stora ut, men de tyckte inte han.

Idag skulle jag sätta in dom i albumet men insåg att 90% av bilderna var för stora! Inte många kort som var i rätt storlek, de andra var för stora! De är för långa så får inte plats i albumet..

Nu får jag köpa ett album och klistra in bilderna själv.

Visserligen blir det finare att göra det så men ändå... fel storlek.. :(



Har lyckats få en bild på Maximilians tand nu, på bildens syns den knappt men det gör den i verkligenheten:)

  Vår lilla apunge!  

Av Debora Persson - 18 juni 2010 10:40

Nu ska jag väcka min son som tyvärr somnade nyss.

Ska försöka hinna med bussen om 20 minuter så vi hinner med tåget som ska ta oss till Mörrum för besök hos Fia:)

Av Debora Persson - 18 juni 2010 08:15

God morgon!

Idag steg vi upp 7.30, fast hade nog inte sovit något på en timme. Maximilian har verkligen det jobbigt på nätterna nu. Vet inte vad det är men skriker det gör han. Dagarna med ibland. Han är visserligen ofta glad men han vill att jag ska bära honom hela tiden. Så fort jag burit honom och ska sätta ner honom så håller han fast i mig, vägrar släppa taget. Sen börjar han gråta när jag får loss taget. Ändå har han inga sådär problem med att vara hos andra kanske nästan okända människor.


Just nu är det mulet ute. Tråkigt, ska se ut som det regnar. Ska tydligen komma en sol lite senare och det får vi hoppas för idag ska vi ju iväg på utflykt och ska vara ute en hel del. Så får hoppas på det bästa!

Av Debora Persson - 17 juni 2010 21:21

Kvällen har vi som sagt tillbringat tillsammans med lillasyster, lillebror och Sofie. Jag slängde snabbt ihop en sockerkaka (tillsätt-vatten-in-i-ugnen-KLAR) innan Kalleponken och Sofie kom.

Blev massa prat, fika och lek så klart med Maximilian.

Sen var det dags för K att cykla hem och en stund senare gick Kalleponken och Sofie med. Jag och Maximilian började på maten men kom inte så långt för han blev hungrig så satte oss och Maximilian fick äta lite mat han med. Sen var han så trött så tog inte lång tid innan han somnade. Sötnöten.

Nu har vi precis ätit och så sitter vi och glor på tv, slåss om fotbollen och Kniven mot strupen. Jag vinner och få rse på mitt program medans så fort det blir reklam så är det fotboll under tiden.


Snart ska jag ta och plocka i ordning väska tills i morgon för då ska vi sätta oss på tåget och åka på utflykt :D

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards