♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Karlshamns Travet

Av Debora Persson - 21 juli 2010 22:54

Halloj!

Dagen har varit SUPER!

Vi hämtade upp Fia vid 11.00, åkte och handlade lite och åkte hem till Maximilians faster en snabbis innan vi åkte till Karlshamns Travet.

Så himla mycket folk!

Vi satte oss på gräsmattan och hoppade över att spela på första loppet.

Till andra loppet kom min mamma och Khaled.

MammaProffset hjälpte oss med vad vi skulle spela på och såklart vann vi.

Högsta summan vi vann på ett lopp var ca 267 kronor, någon gång vann vi även ca 127 kronor.

Sen vann vi småsummor hela tiden.

Spelade på alla loppen och förlorade på några.

Sista loppet satsade vi rätt mycket men vår häst började galoppera så han blev tyvärr diskad. :(

Annars så var ju mormor och morfar på plats.

Mormor träffade vi men morfar körde ju traktor och plattade ut banan efter varje lopp så honom fick vi bara se när han körde förbi oss.

Algot, Kalleponken och Sofie sålde programblad och Khaled var och jobbade med något han med. Så de satt och gjorde oss sällskap med ibland.

Göte hann vi bara hälsa på när vi kom och det han sa var

" just nu är det lugnt, telefonen har inte ringt på 3 minuter!"

Så han var ju lagom stressad med allt jobb under dagen.

Vi åkte i vilket fall hem med PLUS i kassan, även om det inte blev några miljoner. Mest av allt var det ju en trevlig dag och alla var på topphumör! :)


Efter när travet var slut så åkte vi in till Karlshamn, skulle hem till Alexandra, Simon och lille Hugo för att lämna lite kläder men just då var de inte hemma och Maximilian blev gnällig, hungrig och trött.

Mest hungrig. Han hade ju inte ätit på många timmar.

Det han åt under tiden på travet var lite yoghurt och sen högg han in på Fia´s vattenmelon hon hade med sig.

Något annat ville han inte äta just då.

Så tyvärr avr vi tvugna att åka igen så hann inte träffa Alex.

Får åka dit och lämna kläderna en annan dag då.. :)


Väl hemma så fixade vi till oss, och Maximilian hade ätit så gick vi ner till Fia och Henke för att grilla. De började med att bada i ån innan vi satte igång med grillen. Efter maten så blev det glass och hallon som efterrätt.

Mycket trevlig kväll. När Maximilian somnade så begav vi oss och gick hem. Så nu har vi jagat sniglar i trädgården, gjort oss av med dom och gjort oss klara för kvällen.


Bilder kommer senare, när vi kommit hem när vi inte längre behöver sitta med internet från mobilen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards