♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2010

Av Debora Persson - 8 juli 2010 18:27

Maximilian fick tag i ett glas med vatten innan,

och han fattade precis hur han skulle göra med det men han fick ett plastglas istället.

Han drack och drack jättebra, dock så hamnade hälften av vattnet utanför så han var dyngsur efteråt men lika glad för det:)


 

Av Debora Persson - 8 juli 2010 16:57

Så jäkla härligt att vi i stort sett är klara här hemma nu. Inte en massa småsaker slänga överallt. Rensat massor så ikväll ska vi iväg och slänga skiten. Vi har även hunnit iväg och handlat lite och försökte hitta en födelsedagspresent till Maximilians kusin som vi ska hälsa på i morgon när vi ändå är hemma i Mörrum. Har insett att det här hemmet har inte bra garderober nog för att kunna få plats med allt. Maximilian har två garderober på sitt rum, men de är utan hyllor så har själva fått sätta in trådbackar och så har vi en liten klädkammare så om man går in får man backa ut. Där inne är inte mer än två pinnar som man måste hänga upp alla kläder. Så där har vi med fått sätta trådbackar plus att i mitten av hela denna lilla lilla klädkammare finns en garderob men den måste man fylla med sängkläder och handdukar mm som knappt heller får plats. Förstår inte varför det alltid ska vara garderobsbrist i alla lägenheter??


Nu ska vi strax ta och skura golven sen blir det evetuellt ut och gå en sväng innan vi ska käka tacos och glo på andra säsongen av Segemyhr.

Av Debora Persson - 8 juli 2010 12:29

För deras egen skull hoppas jag inte att de tänker tälta på gården i natt..


 

Av Debora Persson - 8 juli 2010 10:40

Lagom sega idag. Maximilian har iallafall hunnit bada och nu sitter vi här i soffan alla tre. Jag vid datorn, mannen spelar fifa och Maximilian har slocknat. Ska strax sätta igång och göra lite nytta. För i morgon åker vi hem till mamsen.

Pratade med min bror innan. Ringde och väckte han där uppe i Umeå. Han har semester och ska ändå inte åka ner och hälsa på oss =( Inte alls i sommar. Min mormor och morfar ska åka upp och hälsa på honom senare och det är bud på att packa min väska med och följa med om det inte hade kostat som en utlandssemester en vecka.

Att han inte kommer ner och hälsar på oss innebär mest att vi bara kommer träffa honom julhelgerna framöver. (om ens det?) Riktigt orättvisst att sverige ska vara så förbaskat avlångt. Att åka upp dit (130 mil??) tar år och dar.


Nej, nu ska vi sätta igång dagen!

Av Debora Persson - 8 juli 2010 10:30


Till: Bror
Sms: Synd att du är bög, annars hade jag sugit av dig snygging :)
Svar: Du är fett konstig!
Förklaring: Skulle smsa min bögkompis som jag var lite kåt på. Istället fick brorsan messet. Han fatta nada :)

/Camilla


Till: Pappa
Sms: Det här med gurkor och morötter... det kommer nog alltid kåta upp mig!!!
Svar: Hungrig?
Förklaring: Det där svaret var nog menat att göra den pinsamma situationen lite skämtsam. Eller så fattade han inte alls. Skulle ha skickat till en tjej kompis iallafall.

/Lisa


Till: Pappa
Sms: Nej men jag köpte Deca Durabolin som jag ska börja ta i kväll. Ska bli stor om som ett hus.
Svar:  Vad i helvete säger du? Svara när jag ringer. NU!
 Förklaring: Köpte hormoner som jag skulle pumpa i mig för att bli större av träningen. Skulle skicka till min polare som undrade om jag köpte en viss sort men jag skickade till farsen som flög i taket.
/Joint


Till: Chefen
Sms: Fan vad full jag var igår, jag flashade ju musen framför alla på festen. Shit, tur att jag kommer ihåg allt iallafall...
Svar: Oj, vilket party det måste ha varit ;)
Förklaring: Hoppas jag inte är ensam om detta pinsamma sms. Min chef är rätt så cool ändå haha...Mitt mess skulle till en väninna egentligen...


Till: Mormor
Sms: Du måste för fan börja söka jobb nu. Hur länge har du varit arbetslös egentligen?
Svar: Pensionär menar du? I 4 år. Kommer du hit och äter i dag?
Förklaring: Skulle skicka till min vän och inte min mormor. Men jag förklarade för henne när jag var där och åt senare på dagen.



Till: Morsan
Sms: Morn morn din jävla kroknäsa. Vaken eller sover du som alla andra åsnor?
Svar: Jag är på jobbet din långbenta stork. Gå till skolan. Puss puss /Ma
 Förklaring: Mamma fick mitt sms som storebrorsan skulle haft. Han har en jättekran. Morsan är skön och har alltid svar på tal.
/Mahmout N


 


http://www.felsms.com/

Av Debora Persson - 7 juli 2010 18:19

Mannen var rastlös och tog Maximilian bort till lillasyster för att fika i solen utanför hennes.

Jag stannde kvar hemma och fixade.

Har gjort galet mycket idag faktiskt. Så jag är nöjd.

Ikväll blir det inte mycket roligt.

Min tvättäkta halvtysk ska givetvis heja på tyskland i fotbollen.

Så får väl se vad som kommer att ske, jag ska försöka rösta bort fotbollen mot en film. Kommer dock förlora skulle jag tro.


Mannen hejar på tyskland ikväll,

och Maximilian hejar på Manchster United.

 

Av Debora Persson - 7 juli 2010 13:59

Idag har vi lekt och övat på att gå!


     

Av Debora Persson - 7 juli 2010 08:07

Tjao. Idag är vi rätt utvilade om man jämför med igår.

Filmen vi skulle se hann vi se ungefär lika mycket av som sist innan både jag och mannen somande. Så typiskt eftersom jag vill se filmen. Men som sagt så visar de ju samma filmer hela tiden på den kanalen så hinner nog få någon chans till att hinna se den.

Idag är det även fint väder ute så ska försöka hinna med att vara ute så mycket som möjligt men har även en del att fixa med här hemma som måste göras innan vi åker iväg på fredag.

  


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards