♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2010

Av Debora Persson - 26 juli 2010 07:53

God Morgon!

Kvällen var fortsatt lugn igår. Vi gjorde pannkakor och åt och så fortsatte vi titta på de två andra filmerna. A perfect getaway var väldigt bra faktiskt. Spännande. Senare började vi titta på The Box. Usch vilken film. Den är rätt läskig för rätt som det var så dök det upp grisiga människor från ingenstans. Men vi kollade inte klart på den för vi blev för trötta.

Maximilian hade somnat när vi började titta på filmen, vaknade när vi skulle bära in honom i sin egen säng. Blev pigg som en mört och skulle absolut inte sova mer. Tillslut, efter många om och men somnade han igen. Och vaknade när vi skulle lägga över han i sin säng. Testade lägga han i vår säng. Han låg och snurrade och busade en bra stund innan han somnade brevid mig så jag kunde gå ut och fortsätta filmen.

Förstår inte varför han har så svårt att sova!? Han vaknade flera gånger under natten och tillslut är det ju ingen idé att ens ligga och försöka sova.

Nu har vi iallafall ätit fruskost och kan starta dagen. Idag är det dessutom fint väder ute så vi kan passa på att gå en runda eller två.

Har även lite att fixa med idag som vi måste göra. Vid 17 när lillasyster kommer hem från jobbet så ska vi åka och handla. Vi har fortfarande inget i kylen sen vi kom hem från Mörrum i stort sett.


Idag har jag dessutom haft bloggen i 2 hela år!

 

Av Debora Persson - 25 juli 2010 16:26

Halloj.

Idag har det ju varit rena rama slappedagen.

Vid 12tiden åkte vi in till Hemmakväll och hyrde 3 filmer utan att skämmas. Sådana här dagar får man ligga på soffan hela dagen om man vill. Utan dåligt samvete.


  Det blev The Box (thriller), Trubbel i Paradiset (komedi)

och  A Perfect Getaway (thriller).

Trubbel i Paradiset tittade vi på när vi kom hem och hade ätit lunch. Maximilian somnade direkt. Sen somnade mannen en stund och sist somnade jag så jag missade slutet.

Nästa film får bli ikväll, får se om vi hinner med de två sista eller om vi får se en i morgon. Spelar roll, man har filmerna en vecka ändå.

Hade ju velat hyra REC 2 men den kom inte ut förrän i augusti :(


Nu känns det lite som om vi har slappat lite för mycket. Men är så otroligt sega så man orkar inte göra så mycket nu känner jag.

Men vi får väl ta och plocka lite här hemma innan det blir soffläge igen :)

Av Debora Persson - 25 juli 2010 08:42

God Morgon!

Idag var vi uppe vid 08.00 Då räckte det med att sova för Maximilians del.

Likadant väder ute som igår. Regn och rusk. Och massor av blåst. Känns som om det är oktober/november ute nu.


Igår innan läggdags satt vi och skulle se om vi hittar böcker som jag ska skaffa fram tills jag börjar skolan. Jösses, att så tråkiga böcker kan kosta en förmögenhet.

De två böcker jag tittade på kostar nästan tusen spänn tillsammans.

Mer böcker ska jag jag ha sen. Men fy, man får ångest ju.

Har absolut noll lust för att börja skolan nu.

Om mindre än en månad sitter jag där, bland bärnkarna igen.

Kommer hinna bli skoltrött innan jag ens börjar skolan tror jag.

Och Maximilian börjar snart dagis!

Usch, jag hade hellre varit hemma med Maximilian resten av livet.

Det är nog det som är jobbigast,

att lämna bort mitt barn till folk jag inte känner överhuvudtaget.

Att låta ansvaret på min son ligga på de där okända folket.


Iallafall vågade jag inte beställa några böcker än, Lillasyster som kan det där får hjälpa mig.

Vill ju inte komma till skolan med fel dyra böcker heller. ;)




Eftersom vädret är totalt kasst idag så blir det soffläge i stort sett hela dagen.

In och hyra en film eller något.

Pannkakor har jag med önskat. Jepp, det blir nog en bra dag ändå. :)


♥♥♥

 

Av Debora Persson - 24 juli 2010 10:54

Då var det en såndär lista igen man ska fylla i :)


Vad heter ditt barn?
Karl Rickard David Maximilian Sunesson


När var du beräknad att föda?
1 Oktober 2009

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?

Nix, han föddes 8 dagar tidigare (23/9)

Hur stor var barnet vid födseln?
3490 gram och 50 lång


Hur lång tid tog förlossningen?
Allt som allt från att vattnet gick tog det 5 timmar och en kvart


Tog du någon smärtlindring?
Nej! Provade lustgasen men det funkade bara inte.


Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja

Tog ni reda på könet?

Ja det gjorde vi.


Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Kände på mig redan från början att det var en pojk så blev inte så förvånad när vi fick reda på att det var en pojk:)


Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?

Jajjemensan. Maximilian var det självklara valet.

Skulle det däremot blivit en flicka hade hon fått heta Millie

 
Hade du en svår graviditet:
Nej, men ryggen tog mycket stryk och det var jobbigt och halsbrännan levde jag med i 9 månader men annars var den helt perfekt. :)


Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Absolut!


Har du fått några bristningar?
Nej! Inte en enda!


Var du nervös inför förlossningen?
Nej, men ett tag hade jag blivit så uppskrämd av hemskheter vid förlossningen så ville inte föda alls. Men sista tiden var jag helt kolugn.


Hade du några cravings?
Nja. Mest sista tiden för då var jag så torsk på choklad (nougat) och åt så mycket och hade mina egna små gömmor med choklad. Choklad överallt, i väskan, kylen, skafferiet, i bilen. Ja överallt kunde man hitta gräddnougat!


Hur reagerade du/ni när du plussade?
Blev glada såklart! :)


Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Kommer inte riktgit ihåg men var väl runt vecka 6?


Hur mycket gick du upp i vikt?

20+. Slutade väga mig när jag nådde 20...


Hur länge ammade du?

Knappt någonting. Det gick bara inte så fick pumpa och tillslut var det bara ersättning som gällde.


Vem är barnet mest lik?

Vissa säger att han är lik sin pappa och andra att han är lik mig.


Vad är det bästa med att ha barn?

Han är mitt allt.


Vad är det sämsta med att ha barn?

Att hela tiden vara orolig att något ska hända.

Är ditt barn döpt?
Ja


Hur gammal är barnet nu?

10 månader


    

Av Debora Persson - 24 juli 2010 09:42

Igår blev Maximilian hela 10 månader.

Jösses vad tiden tickar.

Om två månader är han 1 år gammal!

Man får nästan ångest.

  




Tröjorna Maximilian fick på sin stora dag igår.


Om pappa får bestämma..

  Övningsgår. Passar bra nu.   Pappa betalar.  

Av Debora Persson - 24 juli 2010 08:54

God Morgon!

Idag vaknade jag 06.30 Min fina son låg och sov brevid mig så låg och gosade in mig vid honom en stund. Vid 07.00 steg jag upp eftersom jag inte kunda somna om. Passade på att läsa alla bloggar som jag missat läsa under veckan medans pojkarna sov.

De steg väl upp en halvtimme sedan.

Idag har vi en hel del att pyssla med. Har en massa att göra. Sen i eftermiddag kommer nog Oskar. Han skulle titta på en lägenhet här i Kristianstad och sen efter det kommer han väl hem hit och umgås med oss.

Nu blir det frukost så vi kan starta dagen! :)


Av Debora Persson - 23 juli 2010 23:41

Här kommer en del av bilderna som togs när vi hälsade på pappa och gänget i Kristianopel igår! :)


Underbara son♥

  Snuffe   Siri   Vi var och gungade på lekplatsen. Roligt tyckte Lilleman:)   Lagom trött.♥   Fina farfar   Mannen och pappa     ♥   Det pratas, Grabbar emellan... :)   Nu blir det grillning!   ♥   Pappa och hans älskling ;)   "Intressant, det där han har under näsan den där gubben ;)"   Maximilian provar morfars cowboyhatt   Far & son   Farfar, Maximilian och Sonja   Farfar, Maximilian, pappa och Snövit  

  Hojhoj   Maximilian och hans morfar badar i havet   Maximilian med sin gammelfarfar   Kul bild. Alla kollar ner.   Sonja, Maximilian och farfar.   GulleGubbe   Hamnen   Brände mig som fan den dagen. Ont på natten.   Lekplatsen   Är det sommar så är det! Farfar njuter iallafall i fulla drag:)   Kyrkan   Farsan♥   Maximilian fick huvudmassage och det killades :)


Fler bilder kommer när pappa skickat till mig :)

Av Debora Persson - 23 juli 2010 23:33

Bilder från travet i onsdags.


Khaled och Fia.

  Dennis och Khaled   Khaled och Fia Travet    Morfar plattade ut banan mellan loppen   Mamma visar Dennis och Khaled hur man spelar på hästar! :)   Mycket folk Sofie, Dennis, Algot, Khaled och Fia    Sötbror ♥  Mina fina vän Och Maximilian ♥   Fikar   ♥   Reklam för mammas hästar


Programbladet

   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards