♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2010

Av Debora Persson - 20 juli 2010 19:02

Hej Hej.
Idag är jag lika trött som alla andra dagar.

Fattar verkligen inte att jag kan vara så trött som jag är!

Sist jag var såhär trött var när jag var gravid med Maximilian.

Då var jag konstant trött hela tiden.


Men tröttheten beror väl på att Maximilian sover så himla illa om nätterna nu för tiden. När han ska sova på kvällen, och ändå är jätte jätte trött så totalvägrar han att sova.

Rena rama kaoset varje kväll.

När han väl sover så vaknar han ungefär en miljon gånger per natt och bara skriker och skriker.

Och nu har han börjat vilja ha mat på nätterna med.

Maten slutade vi ge honom för länge sen på nätterna.

De behöver ju inte äta då..

Tycker så synd om honom.

Han måste tycka det är väldigt jobbbigt med.
Sen har han blivit väldigt mycket "mammig" & "pappig" så fort någon av oss går (trots att den andra är kvar hos honom) så blir han ledsen. Men det hör väl till :)

Av Debora Persson - 19 juli 2010 20:38

Hallaoj.

På förmiddagen efter frukost så tog vi en powernap i fryshuset.

Maximilian vaknade sen så pojkarna gick ut och la sig på gräsmattan medans jag fick sova vidare till 11.30

Sen blev det lunch och efter det så åkte vi ner till Mörrumsån för att mata ankorna.  Jag gillar inte ankor eller fåglar alls, är väl rädd för dom och idag gjorde det inte saken bättre när en sablans anka bet mig i tån!

Gjorde visserligen inte så ont men jag förtjänade det knappast. Jag var ju där för att mata dom.

Maximilian ville inte dela med sig av brödet vi hade med oss så han satt och åt det själv. Var mycket bättre :)


Efter vi varit och matat ankorna så åkte vi in till Karlshamn för att hälsa på Dennis farmor Saga och Nisse. Så där fikade vi och hade trevligt innan vi åkte tillbaka till Mörrum för pojkarna skulle bada. Jag hade igår lovat att jag skulle bada idag men det var mulet och vattnet såg så kallt ut så hoppade det idag med.

Maximilian skulle däremot också bada med pojkarna så sista stunden fick han bada med.
Hem sen och laga middag. Så nu är det Lotta på Liseberg och sen en film efter det antar jag. Här ute i frysan har vi bada 1, 2 & 4 i kanaler på tvn. Sen blir det väl till att gå på snigeljakt i trädgården med innan vi går & lägger oss.

Av Debora Persson - 19 juli 2010 08:51

Gomorrn på er!


 

Av Debora Persson - 18 juli 2010 18:43

Idag var vi ju i Hällevik och tittade på lägerbarnens avlutning där de hade någon uppvisning med dans och annat.

Det var trevligt iallafall. Jag, Maximilian, Dennis, Mamma, Karlsson, Kalleponken, Sofie, mormor, morfar och Algots farmor var på plats och hejade på Algot.

Efteråt så åkte vi till Mörrum igen. Tog det lugnt ett par timmar. Sov ute på gräsmattan och slappade massor tills det var dags att åka till Nabben där pojkarna skulle bada. Jag hoppade badet för det blåste & såg väldigt kallt ut. Tydligen var det varmt & Maximilian ville inte annat än att bada så den sista lilla stunden fick han hoppa i med. Hade nog inte spelat någon roll hur kallt det än skulle vara för Maximilian skulle nog bada i vilket fall om han skulle få bestämma.



Nu har vi precis ätit middag och ska ta och gå en runda aldeles strax.

Försökte ladda upp bilder från Hällevik idag men Dennis mobilinternet är ju lika segt som ett gammalt modem från -83.

Fick iallafall tre bilder uppladdade så dom bjuder jag på :)


Algot & lägerkompisarna i hans logement!

  Mormor, Elsa och Karlsson   Avslutning på det hela. Här har vi Algot  som springer ut  

Av Debora Persson - 18 juli 2010 07:39

Filmen igår var bra. Rätt läskig vissa gånger. Att K hoppadde till och skrek gjorde filmen ännu bättre. Sådana filmer gillar jag. Fast man vet ju sluten på dom så lätt.


Idag bar det upp tidigt och bort till K och hennes tvättstuga. Ska bort om en liten stund igen och så har vi tusen andra saker att fixa innan vi ska härifrån senast 09.00 Annars hinner vi inte till lilla Algot.


Söndag idag iallafall, skönt att denna vecka är över nu och att vi kan börja på en ny.

Nästa vecka kommer bli bra.

Måndag & tisdag har vi visserligen inget bestämt.

Onsdag är det dags för Karlshamns Travet igen. Då är det dags att vinna lite pengar.

Eftersom jag vet noll om hästar & allt det där så får man ju helt enkelt hålla sig i närheten av mamma som kan :)

Dagen ska även tillbringas med Fia :)

Torsdag ska vi bege oss till Kristianopel och hälsa på pappa & gänget där.

Fredag & lördag så är det östersjöfestivalen som kommer besökas.

Söndag- Kristianstad igen.


Av Debora Persson - 17 juli 2010 21:18

Då var det soffhäng hela kvällen. K är här och gör tacos till sig själv och vi har stora godisskålen framme.

The Stepfather blir det.

Tror den hette så.

Tydligen en läskig film, så det slutar med att K sover här i natt.


 


I morgon bär det upp och tvätta klockan 06 hemma hos K eftersom vi inte hade tvättid förrän senare. Klockan 10 är det Hällevikslägret som gäller för där är det avlutning för alla lägerbarnen så där ska vi stå och hejja på söta älsklingsbror Algot!



Av Debora Persson - 17 juli 2010 15:06

Jösses vilken seg och tråkig dag!

Vi har precis sovit en stund hela familjen här. Maximilian sover än. Vädret är halvkasst och man känner sig bara såå seg.

Blir väl att vi åker in en runda till stan sen och tittar lite på festivalen om det inte börjar regna. Annars har vi inte mycket annat vi kan hitta på. Jag hade kunnat sova flera timmar till om det hade varit så. Fatta inte att jag kan vara så trött!

Av Debora Persson - 17 juli 2010 12:35

Här kommer lite bilder från när vi var hemma.

Dock är dom inte i ordning.

Men orkar inte lägga dom i ordning så får bli rörigt istället.


Mörrumsån

  Mörrumsån   Mörrumsån   Ankor   Ån  Fina Maximilian

 

Vi tittar på ankorna

 


  Mina pojkar   Ån   Ån   Ankorna var väldigt intressanta att titta på  Alla ankorna som följde efter oss..  Krypa!      Min fina fina son       Pojkarna badar i ån...         


Maximilian

             


Övar på att gå!

 

Så glad!♥

          

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards