♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2010

Av Debora Persson - 17 juli 2010 11:37

Idag efter frukost tog vi vårt pick och pack som skulle med och åkte hem til Kristianstad igen.

De senaste dagarna har jag verkigen varit dundertrött och idag är inget undantag direkt. Tur att vädret är dåligt för då kan det bli en slappedag idag :)

Skönt att vara hemma på ett sätt med. Sova i sin egen säng och allt det vanliga. Men så finns här inget att göra så i morgon beger vi oss tillbaka igen och stannar hela veckan :)

Ska fixa bilder nu som är tagna i veckan och lägga upp dom.

Av Debora Persson - 16 juli 2010 19:18

Jag har faktiskt badat i havet idag! Wiiihoo. Skönt var det, precis på gränsen att jag kan bada.

Maximilian, jag & Sandra gick visserligen upp typ en timme innan pojkarna gick upp så Maximilian var lagom glad när de andra fick bada och inte han, men han frös så mycket så hade inget val.


Nu är vi iallafall hemma hos Oskar. Davidsson och Sandra kommer med snart & vi grillar här för fulla muggar.

Är visserligen riktigt trött nu och kommer nog bli ännu tröttare efter maten!


Av Debora Persson - 16 juli 2010 14:00

Idag beslöt vi oss för att gå en runda. Först tänkte vi ta glassbåten men struntade i det.

Sen skulle vi gå borta vid Långasjön men struntade i det med. Slutade med att vi gick borta vid Mörrumsån istället.

När vi kom ner till ån så var där ett gäng med ankor.

Snarare 30tal som följde efter oss när vi gick längs ån.

Maximilian tyckte det var jätteroligt med dom och höll på att trilla ur vagnen för han skulle titta på dom.

När vi sen skulle ta och bege oss blev han vansinnig eftersom han inte hade tittat klart. Nästa gång får vi nog ta med oss lite bröd så han kan få mata dom.. :)


Ångrar lite att vi inte följde med mamma istället idag.

Det blev ju fint väder och vi har inget annat att göra ju.

Ska snart ta lite och äta och sen är det dags att åka och bada.


  bild från sist vi var vid Mörrumsån.

Av Debora Persson - 16 juli 2010 09:35

God Morgon!

Även idag är jag jättetrött. Mamma och Karlsson ville att vi skulle följa med och paddla kanot med dom idag men vi hoppar det. Får bli nästa gång.

Så några planer för dagen har vi inte förräns ikväll för då blir det grillning hemma hos Oskar.

Just nu ligger vi ute i solen på en filt. Pojkarna läser saga men jag ska snart ta och stjäla Maximilian och pussa lite på honom.

Antar att det blir en runda ner till ån sen för att bada. Tyvärr har jag lovat att jag skulle bada idag eftersom jag inte gjorde det igår.


Nej, nu ska jag pussas sen göra mig i ordning för dagen! tjao

Av Debora Persson - 15 juli 2010 10:59

Igår åkte vi hem till Fia med fika.

En stund senare så stack mannen med sina vänner och badade så jag och Maimilian och Fia tog vagnen och gick en låång promenNär vi kom tillbaka så var mannen där, han hade fått vänta på oss i 45 minuter. Han hade inte sin mobil med sig så han var tyvärr tvungen att vänta. Stackarn.

Jag och Fia hade iallafall en rejäl pratstund och hade jättetrevligt! :)



Idag är jag mest bara jättetrött. Maximilian har sovit jätedåligt i natt och har varit jättearg och skrikig. Han vaknade pigg och glad iallafall :)

Mulet och tråkigt väder ute idag och det börjar nog regna vilken sekund som helst. Vi får besök lite senare av mannens mormor som kommer och fikar så får hoppas solen kommer fram så vi kan sitta ute.

Sen får vi väl se vad dagen bjuder mer på.

Av Debora Persson - 14 juli 2010 22:47

Idag så har faktiskt Maximilian gått upp i krypställning!

Innan har han bara envisats med att bara åla sig fram i hundra km i timmen. Men idag så!

Dessutom kröp han med! Så då satte han sig alltså med från liggande.

Det har han heller inte gjort innan :-)

Så glada är vi nu :-)

Vår duktiga kille!

Resten kommer nog gå snabbt med för inte långt kvar till han kan stå själv. :-)


Nu blir det film för vår del. Wallander- Arvet.

Av Debora Persson - 14 juli 2010 15:02

Nu har vi kommit fram till Mörrum och har lagt oss på gräsmattan för att vila. Maximilan väntar mest på att poolen ska bli uppvärmd så han kan bada. Lite senare ska vi väl ner till ån för att bada där och sen hoppas jag få gå en sväng med min kära Fia:-)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards