♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2010

Av Debora Persson - 10 juli 2010 16:26

  Massor av GRATTIS till min fina pappa som fyller år idag.   

Han blir väl sisådär runt 26 kan man säga...  

  


 

Av Debora Persson - 10 juli 2010 16:18

Idag när vi vaknat och gjort oss klara begav vi oss till Mörrum igen. Hälsade på Maximilians farmor och farfar en stund och sedan skulle pojkarna + Oskar bada i nabben. Kallt som sjutton var det så blev så klart inget bad för mig. Men pojkarna är gjorda av sten och badade med glädje (?)


Hem sen till mamma för att äta. Min mormor och morfar var där med och efter maten så pussade vi extra mycket på Maximilian som skulle tillbringa kvällen och natten hos sin mormor.

Vi tog vårt pick och pack och lämnade honom. Gör alltid ont i hjärtat.

Så nu är vi hemma utan barn, svettas som små grisar och ska snart börja invänta folket. Jag vet att jag borde stressa och göra mig i ordning. In i duschen och allt det där men man blir så slö i denna värmen så orkar egentligen inte.

Jo, nu måste jag! Tjao



 

Av Debora Persson - 10 juli 2010 15:52

Tjoho.

  


Igår åkte vi som sagt hem till blekinge igen. Började med att åka till biltema och handla prylar till min far som han hade bett om och sen åkte vi till Mörrum för att gå en sväng vid mörrumsån innan vi begav oss hem till Maximilians kusin Kevin som fyllde 12 år. Där blev det fika med glass och jordgubbar.

Efter det begav vi oss iin itll Karlshamn för att titta lite på lilla Hugo. Skulle ju lämna en nappflaska till dom så passade på att titta lite på pojken. Som tur var så vaknade han rätt snabbt så jag var snabb och plockade upp honom. Vilken frisyr pojken har! Så mycket hår! Och så jäkla söt!  

Jisses man blir verkligen sugen på en bebis till nu när man får gosa med de som är så små!

Maximilian tyckte med det var spännande att titta på Hugo, men roligast för honom var nog att Hugo hade ett babygym som var roligt att leka med!

Lämnade även pappas saker , tackade för titten och sedan begav vi oss hem till mamma.



Åkte sen till Hällevikslägret för att hälsa på världens finaste lillebror. Trodde dock att vi skulle få umgås lite mer med honom än vad vi fick göra. Men men det avr iallafall trevligt och det blev fika i det gröna med massor av sång och musik.

Hem sen för att grilla och titta på film.


Japp, det var den dagen det och den har varit mer än kanon! Tog såklart massor av bilder men har glömt min kamera hos mamma ;( Så bilder kommer i morgon istället!

Av Debora Persson - 10 juli 2010 09:46

god morgon! rätt ballt att mannens telefon är som en dator för det är med den jag skriver nu. Skit samma skulle bara testa om det gick. skulle mmsa till bloggen igår. det gick bra förutom att bilden inte kom med? nu är vi på väg till mörrumsån igen för pojkarna ska tydligen bada i ån igen.

Av Debora Persson - 9 juli 2010 12:39

Vid mörrumsån och tittar på ankor.

 
Av Debora Persson - 9 juli 2010 07:52

Vi har ordentliga sovproblem här hemma.

Varje gång Maximilian ska sova så bara skriker han..

Kommer aldrig till ro.

Ibland kan han somna och 2 minuter senare vaknar han till och då blir han klarvaken.

Oftast är han jättetrött så att han bara skriker i sömnen.

Då vill han varken ha napp eller flaskan. Han totalvägrar att sova nu för tiden. :(

När han väl har somnat kan han mest skrika hela natten (i sömnen)  



Idag var vi iallafall uppe 07.20 Vi ska ta och äta frukost och packa innan vi ska bege oss.




Ska åka och handla åt pappa på biltema och sen ska vi till Karlshamn för att åka hem till Alex, Simon och lilla Hugo

(alex är ju dessvärre inlagd på sjukan igen) för att lämna en nappflaska och pappas prylar. Hoppas såklart på att få träffa lilla Hugo med. =)



Sen ska vi oxå bege oss till Mörrum för att hälsa på Maximilians kusin som fyller år

om några dagar och fira honom lite.

Antagligen, om jag känner mannen rätt så blir det ett dopp i ån med..Om vädret blir bättre, ser rätt taskigt ut nu faktiskt..:s

  monligt och grått.



Sen senare så åker vi hem till min mamma så vi kan bege oss tillsammans bort till Hällevik för att hälsa på gullelillebror som befinner sig på Hällevikslägret.

Får se hur han trivs där, det är väl en vecka kvar på lägret tror jag. Minns när jag själv var där. Många herrans år sedan.

Jag hade definitivt hemlängtan!

12 dagar är lång tid när man är så liten.

Och så lärde jag mig busvissla ;)



Det är väl så dagen kommer se ut i stort sett. Vi sover ju hemma hos mamma till i morgon med eftersom Maximilian ska umgås med sin mormor själv i morgonkväll.

Han ska sova där medans vi åker hem utan bebis och umgås med vänner och sen är det dags för Kristianstadsdagarna.

Tycker fortfarande vi är duktiga med bortlämnande av honom, detta blir bara tredje gången vi gör det (min födelsedag, midsommar & så i morgon).



Nu är det dags för frukost och sedan får vi se om vi kommer iväg i tid, ligger rätt rejält efter tidsschema :)


 


Av Debora Persson - 8 juli 2010 22:49

Kvällen har varit bra, åt tacos och skulle öppna en flaska vin men upptäckte att vinöppnaren var putts väck? Men hade iallafall en liten gömma i kylen, en 2½ DL tetravin så den fick det faktiskt bli.

Sen Maximilian somnade så har vi glott på, ja jag vet inte hur många avsnitt av Segermyhr. Heela kvällen för idag var det ingen fotboll =D

Om en stund så blir det väl läggdags för i morgon ska vi upp tidigt för har heeela dagen inplanerad. Nästan i detalj.


 

Av Debora Persson - 8 juli 2010 20:51

Fick bilder från min käre far innan från när han var här nere och hälsade på när K fyllde 20 år.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards